Desmo skrev:Det blir vel helst Pollti som må jage, vil jeg tro. En 748 går godt nok den. Men hvis du sammenligner den med japanske plastraketter hevder den seg ikke. En 600 R eller R6 går bedre enn 748.
Neida Desmo. Jeg jager ingen jeg. Har så god tid på veien atte. Dessuten så må jeg vente på Haus Gestapo for hun kjører saktere enn meg unntatt her i nærmiljøet da. Da fløtter a fælt på seg til tider til tider.
Var det noen som sa: "totaktsknatring"?? her er en maskin som tok knekken på de fleste sykler på bane på 80-tallet.. V-4 med ett sinnsyk turtallsregister! har prøvd 350ccm av denne utgaven men ikke 500, tenker det går som ett hel****!! http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=20122237" onclick="window.open(this.href);return false;
en kompis hadde en slik som han også kjørte på bane....men med litt trim så gikk den nesten så bra som rg500..raklet opp til 4500-begynte å dra på 6000 og ved 7000 smalt det til opp til 11000....gjorde 230 rimlig raskt...fra mirawahouse-50kmh til 230 halvveis på Aas bryggeribygget.. :-
mekkern skrev:en kompis hadde en slik som han også kjørte på bane....men med litt trim så gikk den nesten så bra som rg500..raklet opp til 4500-begynte å dra på 6000 og ved 7000 smalt det til opp til 11000....gjorde 230 rimlig raskt...fra mirawahouse-50kmh til 230 halvveis på Aas bryggeribygget.. :-
sånn ca ja...på 2og3 rakk jeg nesten ikke vri rulla i bånn før det måtte gires..utrolig hva litt finpussing og et JollyMoto Competition anlegg gir i økning fra standard på de...
Det er ikke helt kurant å sammenlikne sittestillingen på en 750 og 916-serien (916, 996, 998). Førstnevnte er en Supersport, og har en mye snillere og mindre ekstrem sittestilling enn sistnevnte serie, som er som å sitte på en hard planke i sammenlikning. Og så er det jo stor forskjell på hvor komfortabelt man trenger å sitte når man kjører bane og når man kjører på landeveien. 916-serien finnes imidlertid ikke komfortabel uansett, og det er vel hovedsaklig på bane at disse egentlig er noe særlig moro å kjøre i lengden.
Nydelige sykler er det, ihvertfall. Selv kjører jeg en 900SS, og har en vag plan om å gå over til 999(S), som er litt som en mellomting mellom Supersportserien og 916-serien mht. sittestilling og kjøreegenskaper. Dette er mer eller mindre samme sykkel som 749, forøvrig. Hvis man sammenlikner disse syklene (749, 999) med 916-serien så er de litt mer lettstyrte og lettkjørte, mens 916-serien er mer stabile i stor fart og lavt nedlegg. Sånn mer eller mindre, ihvertfall.
848, 1098 og 1198 er de nyeste tilskuddene til superbikeserien. Jeg er litt usikker på om de er direkte videreutviklinger av 916-serien, men de er ihvertfall ikke spesiellt komfortable for de som ikke er godt vant med en veldig aktiv/ekstrem kjørestillling. Og så er de jo psykt raske. Jeg husker ikke tallene på 848, men en "streit" 1098 har vel 160hk, og en "streit" 1198 har 170. R-utgavene har vel 20hk oppå utgangspunktet, tror jeg. Det vil i såfall si 190hk på en 1198R, og da er man rett i ræva på Desmosedicien som er en Ducati som bare ble produsert ett år (tror jeg), som har fire sylindre og ganske nøyaktig 200hk. Prisen på den "streite" modellen (ikke -R eller -S) er vel rundt 650.000, tror jeg. Løp og kjøp! :-)
frankh skrev:Det er ikke helt kurant å sammenlikne sittestillingen på en 750 og 916-serien (916, 996, 998). Førstnevnte er en Supersport, og har en mye snillere og mindre ekstrem sittestilling enn sistnevnte serie, som er som å sitte på en hard planke i sammenlikning. Og så er det jo stor forskjell på hvor komfortabelt man trenger å sitte når man kjører bane og når man kjører på landeveien. 916-serien finnes imidlertid ikke komfortabel uansett, og det er vel hovedsaklig på bane at disse egentlig er noe særlig moro å kjøre i lengden.
Nydelige sykler er det, ihvertfall. Selv kjører jeg en 900SS, og har en vag plan om å gå over til 999(S), som er litt som en mellomting mellom Supersportserien og 916-serien mht. sittestilling og kjøreegenskaper. Dette er mer eller mindre samme sykkel som 749, forøvrig. Hvis man sammenlikner disse syklene (749, 999) med 916-serien så er de litt mer lettstyrte og lettkjørte, mens 916-serien er mer stabile i stor fart og lavt nedlegg. Sånn mer eller mindre, ihvertfall.
848, 1098 og 1198 er de nyeste tilskuddene til superbikeserien. Jeg er litt usikker på om de er direkte videreutviklinger av 916-serien, men de er ihvertfall ikke spesiellt komfortable for de som ikke er godt vant med en veldig aktiv/ekstrem kjørestillling. Og så er de jo psykt raske. Jeg husker ikke tallene på 848, men en "streit" 1098 har vel 160hk, og en "streit" 1198 har 170. R-utgavene har vel 20hk oppå utgangspunktet, tror jeg. Det vil i såfall si 190hk på en 1198R, og da er man rett i ræva på Desmosedicien som er en Ducati som bare ble produsert ett år (tror jeg), som har fire sylindre og ganske nøyaktig 200hk. Prisen på den "streite" modellen (ikke -R eller -S) er vel rundt 650.000, tror jeg. Løp og kjøp! :-)
Velkommen til forumet!
Jeg har bestemt meg for 748 når jeg har nok penger en gang i tiden. Blir henta fra Tyskland eller muligens Italia.. Får se an litt :) Men nu er det snøfreser som gjelder...
frankh skrev:Selv kjører jeg en 900SS, og har en vag plan om å gå over til 999(S), som er litt som en mellomting mellom Supersportserien og 916-serien mht. sittestilling og kjøreegenskaper. Dette er mer eller mindre samme sykkel som 749, forøvrig. Hvis man sammenlikner disse syklene (749, 999) med 916-serien så er de litt mer lettstyrte og lettkjørte, mens 916-serien er mer stabile i stor fart og lavt nedlegg. Sånn mer eller mindre, ihvertfall.
Velkommen hit til MCsidens Forum, frankh
Interessant post du skrev. Kanskje disse trådene kan være interessante også?:
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.