Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjarne89 »

Bjerknez skrev:
Bjarne89 skrev:Teori prøven unnagjort i dag:) da er det bare kjøringa igjen. Begynner på den i januar tror jeh det var:)
Begynner du kjøringen i januar??
Trodde ikek trafikkskolene startet med MC kjøring før ut i mai jeg... Vertfall ikke januar...?
En skole i Oslo, som har innendørs hall. Så kan gjøre unna kjøregårds øvelser der. Så må jeg vente til snøen går før jeg får tatt den trafikale biten:)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22923
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjerknez »

Bjarne89 skrev:
Bjerknez skrev:
Bjarne89 skrev:Teori prøven unnagjort i dag:) da er det bare kjøringa igjen. Begynner på den i januar tror jeh det var:)
Begynner du kjøringen i januar??
Trodde ikek trafikkskolene startet med MC kjøring før ut i mai jeg... Vertfall ikke januar...?
En skole i Oslo, som har innendørs hall. Så kan gjøre unna kjøregårds øvelser der. Så må jeg vente til snøen går før jeg får tatt den trafikale biten:)
Ahh... Da er jeg med :thumleft
Lykke til vertfall :vs

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjarne89 »

Bjerknez skrev:
Bjarne89 skrev:
Bjerknez skrev:
Bjarne89 skrev:Teori prøven unnagjort i dag:) da er det bare kjøringa igjen. Begynner på den i januar tror jeh det var:)
Begynner du kjøringen i januar??
Trodde ikek trafikkskolene startet med MC kjøring før ut i mai jeg... Vertfall ikke januar...?
En skole i Oslo, som har innendørs hall. Så kan gjøre unna kjøregårds øvelser der. Så må jeg vente til snøen går før jeg får tatt den trafikale biten:)
Ahh... Da er jeg med :thumleft
Lykke til vertfall :vs
Takk:)

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av gbruaset »

Hei! Gratulerer med bestått teori, og lykke til med teorien i januar! Kommet noe nærmere med valg av sykkel?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22923
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjerknez »

Ja, det lurer jeg også på... :scratch

Sitter jo her og innerst inne håper på at du har gått for en Street Triple R vetu :knegg

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjarne89 »

Hei. Ikke vært inne her på noen dager pga mye jobb:) ikke blitt noe kjøp enda. Valget står mellom en Suzuki GSR 750 og street triple r:) liker godt begge syklene utsende messig. Men har jo ikke fått prøvd dem. blir ikke noe kjøp før på nyåret tenker jeg. Prøve og spare mest mulig penger så keg slipper så mye lån:)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22923
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjerknez »

Å herregud... :-)å

Jeg håper virkelig du tar til fornuft her altså. Kjenner jeg får vondt inni meg hvis du velger feil sykkel :sorry :-# :x

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av KawaJens »

GSR750 har litt meir krefter en Street Triple og leverer et greit drag fra bunn og linært til topp slik som Street vist en går inn på dyno avlesninger. Og 750 må overhode ikkje forveksles med 600 då 600 er en mye eldre sykkel.

Det her er et klassisk velg den du vil ha mest. En som har GSR750 vil si til deg at det er den beste og en som har Street vil si at streeten er best. Ignorer begge og gå etter din egen følelse.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av KawaJens »

Eventuelt en CB1000R bør en kunne finne til under 100 000kr og den knuser begge.

Kwak
Innlegg: 179
Registrert: 14 mar 2011, 15:20
Motorsykkelen din: Diverse
Sted: Ski

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Kwak »

Kan være lurt å sjekke litt på forsikringspremier før du tar det endelige valget
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av KawaJens »

Bjarne89 skrev:Flere som har prøvd GSR750 ? Står mellom denne og triple r.
Har prøvd både den og Z800, men er et par år siden og kun 20min på kver ca. Mener å huske at eg likte GSR750 best av di to men det var 1 år i mellom eg prøvde dem. Både GSR og Street er nok ganske gode sykler.
GSR koster ny ca 118 000kr og street 10 000kr mer. R utgave av street så pluss på 7000kr til. For 17 000kr så får en kjøpt mye bra demping til GSR`n og få di montert.

GSR600 og 750 er veldig tydlige forskjeller der den største er at 600 har pottene opp under salen med to runde baklykter mellom mens 750 har potta ned med svingarmen. Er i grunn stor forskjel på dem. Motor messig så må en ikke finne på å nevne 600 når en snakker om 750 då det ikke er samenlignbart. GSR750 er en ned "tunet" GSXR750 motor.

Toven

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Toven »

Har prøvd en gsr750 for et år tilbake og likte den aldeles ikke. Det skjedde null niks under 7k men etter fikk den litt fart selvfølgelig. Svingmessig og motorkarakteristikl liker jeg z800 mye mye mer. Den drar utrolig bra fra bunn og midt, igrunn veldig likt en v-twin som jeg er vant til.

Men ja, jeg digger ihvertfall z800 :)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av mortenolb »

Jeg hadde tatt GSR'en ut av betraktningen og latt valget stå mellom Street Triple og Z800. Jeg har ikke prøvd street triple'n, men har prøvd GSR750 og Z800, og jeg liker Z800 bedre på alle måter. :prop:

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av Bjarne89 »

Fint dere deler litt erfaringer her:) men er ikke z800 veldig tung? Eller føles den lettere enn vekten tilsier?

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Valg av sykkel? Trenger litt tips:)

Legg inn av hakhap »

Av de tre har jeg prøvd Street Triple R og Z800 og jeg synes Z800 føltes liten rent fysiskt for meg og ST3 rymeligere å sitte på.
Er ikke sikker men jeg husker det som jeg opplevde effekt omtrent detsamme ved kjøring.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Svar