MCnyheter vi har ventet på...?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Ja, en triple hadde vert mest spennende i mine øyne. Uten at jeg skal si noe stygt om Yamaha så skal dem virkelig legge hodet i bløtt hvis dem skal lage en sykkel som skal true nye Speed Triple. Det tror jeg ikke dem klarer på første forsøk. Men at dem klarer og lage en konkurransedyktig firer i 1000cc klassen har jeg mer tro på. Å danke ut Honda og Suzuki sine 1000cc street sykler kan vel ikke være så vanskelig kanskje....? Yamaha har jo vertfall så langt vist at dem har et litt mer "eget" design. I mine øyne. (unntak finnes)

Men vær så snill og gå bort fra det påklistrede speedometeret som MT-09 har som minner meg mer om et Casio arbånds ur fra 80-tallet. Sleng også på noen skikkelige dempere.

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Haavar »

Det skal mye til å hamle opp med Speed Triple,,,, untatt på pris og kanskje forhandlernettverk?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Haavar skrev:Det skal mye til å hamle opp med Speed Triple,,,, untatt på pris og kanskje forhandlernettverk?
Jeg har et intrykk av at Triumph har gjort et stunt som gjør at forhandlernettverket i Norge blir forbedret. Mulig jeg tar feil...

Hvis jeg forstår riktig så har Speed Triple laget noe helt unikt når det kommer til design. Dem har tenkt ut av boksen og i stede for å lage en sykkel som gruser andre i Dragrace så lager dme heller en sykkel som skaper kjøreglede. Faktisk så digger jeg utseendet på den nye Speed Triplen.

Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

Bikerstreet Trondheim gikk jo konkurs for et par uker siden. Hvor mange forhandlere er det igjen da?

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Haavar »

Tre Triumph (motorsykkel ikke undertøy :-) ) forhandlere igjen i Norge nå.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Olav K »

kjellv skrev:Bikerstreet Trondheim gikk jo konkurs for et par uker siden. Hvor mange forhandlere er det igjen da?

Sent fra min C6603 via Tapatalk
Ikke for å være eplekjekk her, men solgte Bikerstreet i Trondheim Triumphsykler?
Jeg tror ikke det....
Triumph selges av Bikerstreet Stavanger, AMD i Oslo, Classic Motorcycles på Sem/Tønsberg, Lieds Verktøy i Ålesund og hos Alf Graarud i Særp.
Man håper selvsagt at en entusiastisk og engasjert forhandler i Bergensregionen skal ta inn verdens raskest voksende MCmerke :thumleft men ser ut til å drøye :sorry
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37883
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

Olav K skrev: Man håper selvsagt at en entusiastisk og engasjert forhandler i Bergensregionen skal ta inn verdens raskest voksende MCmerke :thumleft men ser ut til å drøye :sorry
Verdens raskest voksende MCmerke er vel heller KTM, tror jeg... :8-[
Størst i Europa - med stort og smått... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av omaas »

Bikerstreet i Trondheim tok over Triumph i 2014.

Sent fra min HUAWEI U9510 via Tapatalk
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Olav K »

AJ skrev:
Olav K skrev: Man håper selvsagt at en entusiastisk og engasjert forhandler i Bergensregionen skal ta inn verdens raskest voksende MCmerke :thumleft men ser ut til å drøye :sorry
Verdens raskest voksende MCmerke er vel heller KTM, tror jeg... :8-[
Størst i Europa - med stort og smått... ;-)
Et kjapt søk gir meg ikke noe entydig svar, både KTM og Triumph hevder at de vokser mest i USA.
i Europa var det i sommer kun BMW som solgte mer sykler enn Triumph-- av de Europeiske merkene.
Men jeg skal ikke hevde hardnakket at jeg har rett... men inntil videre er det ikke motbevist. :[-o<

@Omaas: takk for den, da lærte jeg noe idag også :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:
AJ skrev:
Olav K skrev: Man håper selvsagt at en entusiastisk og engasjert forhandler i Bergensregionen skal ta inn verdens raskest voksende MCmerke :thumleft men ser ut til å drøye :sorry
Verdens raskest voksende MCmerke er vel heller KTM, tror jeg... :8-[
Størst i Europa - med stort og smått... ;-)
Et kjapt søk gir meg ikke noe entydig svar, både KTM og Triumph hevder at de vokser mest i USA.
i Europa var det i sommer kun BMW som solgte mer sykler enn Triumph-- av de Europeiske merkene.
Men jeg skal ikke hevde hardnakket at jeg har rett... men inntil videre er det ikke motbevist. :[-o<

@Omaas: takk for den, da lærte jeg noe idag også :thumleft
Har du forresten vurdert den nye Speeden som kommer onkel?
Den ser meget snasen ut spør du meg... :-)å

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37883
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

[img]http://s25.postimg.org/gfpicxynj/KTM_biggest.jpg[/img]

;-)

Triumph lager nok mye bra, men er fortsatt en liten MC-produsent i forhold til de store...

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av detvarvondtdet »

Haavar skrev:Siden Yamaha MT-09 ble lansert har jeg ventet på storebroren.
MT-10 ser ut til å bli lansert her om 5 dager:
http://yamaha-next-level.com/
Og blir sikkert en stor nyhet på EICMA i år.
Dette blir spennende :D

http://www.visordown.com/motorcycle-new ... 28431.html
Spennende..

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Olav K »

AJ skrev:[img]http://s25.postimg.org/gfpicxynj/KTM_biggest.jpg[/img]

;-)

Triumph lager nok mye bra, men er fortsatt en liten MC-produsent i forhold til de store...

:mk
Jeg for min del, finner artikler som forteller at både KTM og Triumph er de raskest voksende. Tror det handler om hva man ønsker å lese :knegg
Det er sikkert ulike måter å regne på (hvem som selger flest sykler, og hvilket selskap som øker omsetningen mest, er jo to forskjellige ting) Men jeg kan uansett svelge en liten kamel og gi deg rett, og innrømme feilen.
KTM selger jo selvsagt mengder med crossere, enduro og denslags sykler.
Uansett, vil de ikke være raskest voksende særlig lenge, da ingenting vokser inn i himmelen. :knegg
Etter en stund kommer noen andre som vokser mest.. og jeg ville ikke blitt overrasket om det var Royal Enfield som stod for det :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev: Har du forresten vurdert den nye Speeden som kommer onkel?
Den ser meget snasen ut spør du meg... :-)å
:vs Ja selvsagt er det en meget snasen sykkel, det er jo en Triumph.... :prf
Den er både elegant og frekk på samme tid.
Men for MIN del blir det ikke å vurdere den, iallefall ikke utifra omtale på nettet.
Jeg synes det er for lite nytt, sett i forhold til den jeg har pr. idag. ( og den har jeg jo horet opp for mer penger enn jeg strengt tatt liker å tenke på :knegg )
RYKTET forteller at denne Speed Triple modellen er en "venteoppdatering" mens de jobber med en helt ny modell.
Så når det kommer en Speed Triple 1200 er jeg klar :knegg -

Dessuten ville jeg måtte ta et giga tap på sykkelen jeg har, i og med at jeg kjøpte sykkelen rett før avgiftsletten kom ifjor høst =; 60-80 tusen på 1,5 år i tap er mer enn jeg er villig til å ta....
og deretter må/vil man begynne å kjøpe nye slip-ons, og annet snacks til den nye.
Tror nok jeg heller blir å kjøpe en annen sykkel i tillegg til den jeg har pr idag.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser argumentasjonen angående tapet, så den saken er biff, men jeg må ærlig inrømme at jeg digger det nye utseendet på Speed'en. Kanskje ikke mye som er gjort men jeg liker den nye fronten. Den drar omtrent som BMW'en nede i registeret, men etter prøveturen med din tidligere i år så er BMW'en vesentlig friskere i frasparket når den nærmer seg rødgrensen. Om dette strengt er noe man har bruk for er en annen sak...

BMW'en har trolig også et ganske bra forsprang når det kommer til elektronikk og spesielt demperne. Cruiscontrol, varmeholker og Quickshifter kan jo også BMW skilte med, noe som kanskje blir ekstrautstyr på speeden...?

Men vi er vel uansett begge enige om at Speed'en slår BMW'en ned i støvlene når det kommer til kjørekomfort og lyd. Dessuten så er Speed'en i mine øyne litt "annerledes" og skiller seg litt ut, noe jeg liker. Hadde jeg hatt 200.000,- i hånden i dag og ingen sykkel så hadde det blitt et vanskelig valg synes jeg. Jeg begynner jo å bli litt vant til kreftene i BMW'en nå og føler man liksom går et lite hakk ned ved å velge Speed'en. Hadde SPeeden hatt litt mer gamp, så hadde jeg nok valgt den...

men bevares.. den har krefter nok i bøtter og spann... :redface

Svar