spidair skrev:
Det var som pokker at en gjorde så lite av seg i ungdommen tenker jeg, for da VAR man faktisk ganske så stram og stilig OG man hadde hår man kunne lage en sveis i.... Isteden løp man rundt og syntes ALLE andre var Så stilige bortsett fra en selv.... Hadde jeg visst det jeg vet i dag ville jeg nok ha gjort en del ting anderledes... og det ville nok kostet litt i barnebidrag også tipper jeg... he he. Så kanskje like greit at det ble som det ble....
For det meste gikk jo ungdoms årene med på å kjede seg ihjel inn i neste dag, så og si... Og i dag ville ikke et døgn med 36 timer holdt for alt en har lyst til å gjøre engang... så hvor fanden ble tiden av?? :-)
Disse visdomsordene burde henge på ethvert kjøleskap i ethvert hjem til inspirasjon om at livet skal leves.
Hvis jeg skulle leve mitt liv om igjen……
Jeg ville våge å ta mer feil.
Jeg ville slappe av. Være mer smidig.
Jeg ville være mer enfoldig.
Jeg ville ta færre ting alvorlig.
Jeg ville ta flere sjanser.
Jeg ville ha flere opplevelser.
Jeg ville bestige flere tinder og svømme over flere floder.
Jeg ville spise mer is og færre bønner.
Jeg ville kanskje få flere vanskeligheter,
men færre innbilte…
Ser du, jeg er en av dem som lever fornuftig og sunt.
Time etter time, dag etter dag.
Ah, jeg har hatt mine øyeblikk og hvis jeg skulle leve om igjen ville jeg hatt flere av dem.
Faktisk ville jeg ikke prøve å ha noe annet. Faktisk ville jeg ikke prøve å ha noe annet.
Bare øyeblikk.
Det ene etter det andre, i stedet for å leve så mange år med tanke på morgendagen.
Jeg har vært en av dem som aldri reiser noe sted uten termometer, varmeflaske, regnfrakk og fallskjerm.
Hvis jeg skulle leve om igjen, ville jeg reise med mindre bagasje.
Hvis jeg skulle leve mitt liv om igjen, ville jeg begynne å gå barfot tidligere om våren, og fortsette lenger utover høsten.
Jeg ville unne meg selv flere karusellturer.
Jeg ville plukke flere tusenfryd
Skrevet av Nadine Starr, 85 år gammel, og gjenfunnet i en skuff etter hennes død
Baffin