MCnyheter vi har ventet på...?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Kjelvis
Innlegg: 76
Registrert: 16 nov 2010, 11:20
Motorsykkelen din: Honda Deauville

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Kjelvis »

Bjerknez skrev:Bilde

Hehe, jepp. Der har vi en og ja :knegg

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Haavar »

Hendig sak å leke seg i skauen med :D
Bilde
http://www.asphaltandrubber.com/bikes/k ... dirt-bike/

Over 100 nm fra så å si tomgang så burde det være forholdsvis enkelt å lette litt på forhjulet :-k .
Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Jompa »

Ja, man kan vel drive ei vedmaskin med den der?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Haavar »


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Dæven... det var faktisk en meget oppegående pris og faktisk AKKURAT det jeg tippet for en stund siden i en tråd her inne :thumleft

Jeg er fortsatt ikke helt fortrolig med utseendet, men dte er en annen sak... :redface
Men ja.. den ser laaaaangt bedre ut i sort enn disse kanarifugl fargene :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

Nå ble jeg forvirret :-k
Hvor kommer denne prisen fra? Jeg har kikket over både e-posten min for de siste to ukene og Yamahas extranet for sikkerhets skyld, og jeg har i hvert fall ikke fått nye priser. Jeg aner ikke hvor denne prisen kommer fra, og ville tatt den med en stor klype salt. Som før sagt, det er sagt fra Yamaha at det skal ikke komme nye prislister før etter nyttår, og kommer det prisopplysninger før den tid pleier vi å få slikt på e-post samtidig alle forhandlerne.
:scratch Skeptisk, jeg tror den blir langt dyrere...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:Nå ble jeg forvirret :-k
Hvor kommer denne prisen fra? Jeg har kikket over både e-posten min for de siste to ukene og Yamahas extranet for sikkerhets skyld, og jeg har i hvert fall ikke fått nye priser. Jeg aner ikke hvor denne prisen kommer fra, og ville tatt den med en stor klype salt. Som før sagt, det er sagt fra Yamaha at det skal ikke komme nye prislister før etter nyttår, og kommer det prisopplysninger før den tid pleier vi å få slikt på e-post samtidig alle forhandlerne.
:scratch Skeptisk, jeg tror den blir langt dyrere...
Det sies at denne skal gå rett i strupen på BMW S1000R og siden man får BMW'en til rundt 180.000,- (uten de to pakkene) så bør den vel kanskje ikke legge seg enda høyere i pris?

Så sant ikke MT-10 kan tilby noe som ikke BMW'en har som gjør at den kan prises dyrere?

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av HeHy »

kjellv skrev:Nå ble jeg forvirret :-k
Hvor kommer denne prisen fra? Jeg har kikket over både e-posten min for de siste to ukene og Yamahas extranet for sikkerhets skyld, og jeg har i hvert fall ikke fått nye priser. Jeg aner ikke hvor denne prisen kommer fra, og ville tatt den med en stor klype salt. Som før sagt, det er sagt fra Yamaha at det skal ikke komme nye prislister før etter nyttår, og kommer det prisopplysninger før den tid pleier vi å få slikt på e-post samtidig alle forhandlerne.
:scratch Skeptisk, jeg tror den blir langt dyrere...
Hvis du går inn på Finn annonsen og går i beskrivelsen så står det "PRISEN KOMMER SENERE".

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av jongsanim »

Står "PRISEN KOMMER SENERE" øverst i annonsen så de har vel bare lagt en pris de håper på...

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

jongsanim skrev:Står "PRISEN KOMMER SENERE" øverst i annonsen så de har vel bare lagt en pris de håper på...
Mest sannsynlig. Dette er så vidt jeg ser den første og eneste annonsen for MT-10. Disse forhandlerannonsene er ikke mulig å legge ut uten at det står en pris.

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av jongsanim »

kjellv skrev:
jongsanim skrev:Står "PRISEN KOMMER SENERE" øverst i annonsen så de har vel bare lagt en pris de håper på...
Mest sannsynlig. Dette er så vidt jeg ser den første og eneste annonsen for MT-10. Disse forhandlerannonsene er ikke mulig å legge ut uten at det står en pris.
Hadde de lagt ut annonsen med 1 eller 0 kr hadde det vært greit for meg, men denne blir litt vel misvisende.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

jongsanim skrev:
kjellv skrev:
jongsanim skrev:Står "PRISEN KOMMER SENERE" øverst i annonsen så de har vel bare lagt en pris de håper på...
Mest sannsynlig. Dette er så vidt jeg ser den første og eneste annonsen for MT-10. Disse forhandlerannonsene er ikke mulig å legge ut uten at det står en pris.
Hadde de lagt ut annonsen med 1 eller 0 kr hadde det vært greit for meg, men denne blir litt vel misvisende.
Helt enig. Men de oppnår kanskje at de ivrigste kjøperne hiver seg rundt og vil skrive kontrakt med det samme. Da vet de hvem de er og vil kontakte dem med tilbud straks prisen er kjent...
Jeg har ikke helt sansen for denne markedsføringsmetoden (hvis det er det dette er), blir litt for kreativt for meg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Blir mye synsing fra min side her, i og med at jeg sikkert har glemt hva som er sagt tidligere angående hva denne sykkelen blir levert med av standardutstyr etc. men det står ett par steder på nett at denne kommer til å gå i strupen på S1000R og siden S1000R koster fra 180.000,- (200.000,- inkludert de to pakkene) så bør vel kanskje ikke denne MT10'en prises over dette i mine øyne.

Men jeg mener kjellv har nevnt at denne MT10 er lang mer utrustet enn det mange tror og at den har arvet stort sett det meste fra R1 inkludert elektroniske/adaptive dempere etc. og da kan nok prisen i mine øyne nærme seg 200-laken ja...

Kommer litt ann på hva den blir levert med som standard og hva evt. pakker etc. vil koste... ?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

Når en ser på de svært konkurransedyktige prisene MT-07 og 09 har, så er det all grunn til å tro at Yamaha vil gjøre det samme med MT-10'ern.
Jeg tror at Yamaha her i landet med det markedsmomentumet de har pr. idag gjerne har ambisjoner om tre MT modeller høyt oppe på salgslistene :santa:
Konkurransedyktig pris vil være et av de skarpeste våpnene i den albuespisse kampen mellom de salgsledende merkene her i landet, også neste sesong.
Til glede for oss MC-forbrukere :twothumbs: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:Når en ser på de svært konkurransedyktige prisene MT-07 og 09 har, så er det all grunn til å tro at Yamaha vil gjøre det samme med MT-10'ern.
Jeg tror at Yamaha her i landet med det markedsmomentumet de har pr. idag gjerne har ambisjoner om tre MT modeller høyt oppe på salgslistene :santa:
Konkurransedyktig pris vil være et av de skarpeste våpnene i den albuespisse kampen mellom de salgsledende merkene her i landet, også neste sesong.
Til glede for oss MC-forbrukere :twothumbs: .
Det er det jeg mente også, men med tanke på at MT 10 i følge kjellv får vesentlig mer påkostede dempere samt arver noen godheter fra R1, så tror jeg den kanskje til slutt havner på rundt 180.000,- Å prise seg over BMW S1000R tror jeg dem gjør dumt i, så sant ikke man får den levert med noen overraskelser i positiv grad....

Svar