Hadde noe labert syn, så fått meg briller..
Da tenker jeg ; kjøpe meg åpningshjelm (lettere en å bryte brillene inn i helhjelm.
Men ; dugg? Slet jo med solbriller på i sesongen som var, inn /ut av tuneller etc.. Dugger over

Det kunne vært interessant å høre mer om dine erfaringer vedr. operasjon. Jeg vurderer også det. Må snart skaffe meg nye progressive briller, og da flyr det gjerne 10000 ut av vinduet igjenjongsanim skrev:Jeg opererte øynene i sommer, en av grunnene var nettopp problemer med dugg og kløning med hjelm.
Jeg brukte vel ~30.000 for begge øyne (rentefri nedbetaling over 2 år) hos Memira. Jeg hadde bl.a. skjeve hornhinner og så lite detaljer på avstand.kjellv skrev:Det kunne vært interessant å høre mer om dine erfaringer vedr. operasjon. Jeg vurderer også det. Må snart skaffe meg nye progressive briller, og da flyr det gjerne 10000 ut av vinduet igjenjongsanim skrev:Jeg opererte øynene i sommer, en av grunnene var nettopp problemer med dugg og kløning med hjelm.
LASEK og FS-LASIK heter de to laser variantene til Memira. Min var FS-LASIK, som har kortest helningstid. LASEK brukes visst oftest ved store synsfeil og tynne hornhinner. Ved sistnevnte får man på "bandasjelinser" som fjernes etter noen dager.JohnnyTh skrev:Høres ut som samme oprasjonen som jeg hadde. Fullpris var 32.000kr. Lastikk trodde jeg det het men jeg aner virkelig ikke.
Jeg hadde veldig dårlig syn fra dag 3 til dag 10. Ganske store smerter og. Men hadde gjort det igjen.
Da var det ikke LASEK jeg hadde. ingenting som ble fjernet hos meg.jongsanim skrev:LASEK og FS-LASIK heter de to laser variantene til Memira. Min var FS-LASIK, som har kortest helningstid. LASEK brukes visst oftest ved store synsfeil og tynne hornhinner. Ved sistnevnte får man på "bandasjelinser" som fjernes etter noen dager.JohnnyTh skrev:Høres ut som samme oprasjonen som jeg hadde. Fullpris var 32.000kr. Lastikk trodde jeg det het men jeg aner virkelig ikke.
Jeg hadde veldig dårlig syn fra dag 3 til dag 10. Ganske store smerter og. Men hadde gjort det igjen.
OT: sorry for avsporing