140whp er fullt mulig på en 600cc, hvertfall med andre kammer og trakter :)ZZR-Erling skrev:140 på 600 er totalt urealistisk.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
140whp er fullt mulig på en 600cc, hvertfall med andre kammer og trakter :)ZZR-Erling skrev:140 på 600 er totalt urealistisk.
Du får ingen ending i bunndraget ved å dreve om. Det du får er mer turtall enn før i samme hastighet.SimonK6 skrev:Som mange av dere nevner så mangler den litt krefter i bunn ja, men de blir fikset med nye drev. :) Får mye mer bunn drag med og bytte fra 16-43 til 15-47 og kan feks kjøre by kjøring i 2-3 gire i stede for 1-2 gir uten de følest stressende :)
R6 er litt mindre og lavere en gsxr600 derfor jeg valgte suzuki :) Pluss var alltid vert suzuki fan da.
Espen Klev: Holder til ved stavanger men er ikke problem og reise for programering. Du er helt sikkert flink men skal ha litt info om tidligere programeringer osv isåfall, motor går eg bare til folk jeg veit er flinke :)
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Jeg er usikker på hvor mye diskusjon du ønsker rundt dette, men jeg tillater meg å starte, så får du heller stoppe meg hvis du ønsker å ha bloggen din mer "ryddig", hehe.SimonK6 skrev:Veit hva jeg har lyst på og mener de er fullt mulig med 140whp i en 600. At de kommer til og koste er jeg helt sikker på. 1000cc føler jeg ikke er like lettkjørt som 600 (suzuki gsxr begge deler) men har ikke kjørt så mye annet av 1000cc heller da :) Har kjørt 600cc siden jeg var 18 år.
Hayabusa som du nevner blir allt for tunkt i svingene for og kjøre aktift med
Takker for det, har alltid vert intr i kjøretøy, spesielt bmw og suzuki og har prøvd og eid mye kjekt :)
Skal holde dere oppdatert med hva som skjer fremover og komme med nye papirer ved benking og mapping når de kommer.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Godt og høre at du liker litt diskusjon, men ut fra hva du skriver så tror jeg faktisk vi er relativt enige i mye. :-)SimonK6 skrev:Har ingenting imot andre sine synspunkter og meninger, hadde alle vert like hadde vi ikke komt lankt frem i verden og de hadde vert kjedelig hehe
Helt enig i at feks en Triumph tiger/speedtriple eller en KTM med litt volum har mye mer dreiemoment og bunndrag en ein 600cc R-sykkel, har kjørt en KTM 660cc eit par mnd og vil ikke si det er bedre sving på de men det er en HELT annen måte og styre/kjøre de på ifh til en ren R-sykkel. Personlig syns jeg R-sykler er kjekker og kjøre.
Og jeg bygger ikke en sykkel som skal ver behagelig og kjøre med i byen. Jeg bygger en bane sykkel som er registrert på vei og kan brukest begge plasser. :) Har kjørt både racing og KTM 660 super motard på bane, på feks rudskogen (har ikke kjørt der enda) så er de mye kjekkere med en R-sykkel! På en liten bane som feks revebanen vi har her nede på jæren/stavanger så er de mye kjekkere med en super motard, man får ikke bruk for så mye fart pga mye svinger og lite sletter. :)
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Hehe, Alle syklene jeg har hatt er gode på hver sin måte. Hadde jeg driti penger så hadde jeg hatt flere sykler. Noen ganger ønsker jeg meg en Cruiser igjen. Jeg føler jeg er mer "på tur" og slepper mer av på en cruiser. På den annen side så blir jo all aktiv svingkjøring et stort slit og en evig kamp om kreftene.SimonK6 skrev:Ja kan tenke med det var stor forskjeld fra Yanaha xvs1300'en til triumph street triple r'en [SMILING FACE WITH SMILING EYES] For og ikke snakke om Bmw s1000rr, drømme sykkelen min er HP4'en Eller k5 1000cc :)
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Nei!SimonK6 skrev:140whp er fullt mulig på en 600cc, hvertfall med andre kammer og trakter :)ZZR-Erling skrev:140 på 600 er totalt urealistisk.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Jeg mener også at dette kan være vanskelig ja, men kan du forklare hvorfor? Siden du er så bastant mener jeg :-)ZZR-Erling skrev:Nei!SimonK6 skrev:140whp er fullt mulig på en 600cc, hvertfall med andre kammer og trakter :)ZZR-Erling skrev:140 på 600 er totalt urealistisk.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Da tror jeg du må lese deg litt mer opp eller hørre med andre folk som har og kan bygge mc motor. Veit ikke hva du kan og har gjort før så skal ikke si noe på hva du kan og ikke, men 140whp er FULLT mulig på en 600cc motor. Med eksos med bra flow, nye race dyser, nye kammer, ventiler, trakter og eit bra sprut/mappa ecu så går det!ZZR-Erling skrev:Nei!SimonK6 skrev:140whp er fullt mulig på en 600cc, hvertfall med andre kammer og trakter :)ZZR-Erling skrev:140 på 600 er totalt urealistisk.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
15HK'er må det da vel fint gå ann å få ut av denne motoren ZZR-Erling?SimonK6 skrev:125hk org mener jeg.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Noe i reinestykke hans er hvertfall feil :) 15hk er fullt mulig uten store inngrep ja. Men koste kommer de til og gjør.. :)Bjerknez skrev:Mulig ZZR-Erling gikk ut fra at sykkelen hadde mindre hester orginalt?
15HK'er må da vel være mulig... selv uten de store inngrepene...?
Alltid hyggelig og treffe andre mc entusiaster ja, spesielt de som ikke skal ha ALLT helt org og mener at så lenge de holder fartsgrensa så trenger en ikke mer power hehe :)Bjerknez skrev:Jaja.. uansett så ønsker jeg deg lykke til med oppgraderingen![]()
Håper vi snakkes en dag på nyåret. Alltid trivelig å treffe menneskene bak nickene
For meg er fartgrensen en annbefalning, ikke noe merSimonK6 skrev:Alltid hyggelig og treffe andre mc entusiaster ja, spesielt de som ikke skal ha ALLT helt org og mener at så lenge de holder fartsgrensa så trenger en ikke mer power hehe :)Bjerknez skrev:Jaja.. uansett så ønsker jeg deg lykke til med oppgraderingen![]()
Håper vi snakkes en dag på nyåret. Alltid trivelig å treffe menneskene bak nickene
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk