SimonK6 skrev:Har ingenting imot andre sine synspunkter og meninger, hadde alle vert like hadde vi ikke komt lankt frem i verden og de hadde vert kjedelig hehe
Helt enig i at feks en Triumph tiger/speedtriple eller en KTM med litt volum har mye mer dreiemoment og bunndrag en ein 600cc R-sykkel, har kjørt en KTM 660cc eit par mnd og vil ikke si det er bedre sving på de men det er en HELT annen måte og styre/kjøre de på ifh til en ren R-sykkel. Personlig syns jeg R-sykler er kjekker og kjøre.
Og jeg bygger ikke en sykkel som skal ver behagelig og kjøre med i byen. Jeg bygger en bane sykkel som er registrert på vei og kan brukest begge plasser. :) Har kjørt både racing og KTM 660 super motard på bane, på feks rudskogen (har ikke kjørt der enda) så er de mye kjekkere med en R-sykkel! På en liten bane som feks revebanen vi har her nede på jæren/stavanger så er de mye kjekkere med en super motard, man får ikke bruk for så mye fart pga mye svinger og lite sletter. :)
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Godt og høre at du liker litt diskusjon, men ut fra hva du skriver så tror jeg faktisk vi er relativt enige i mye. :-)
Jeg kjørte en Yamaha XVS1300 som første sykkel:
Jeg var overbevist om at det var DETTE som ga meg den ultimate MC opplevelsen og jeg skulle aldri ha noe annet. Etter at jeg fikk kjørt litt, også sammens med andre som var langt mer erfarne og med litt mer svingvillige sykler så fant jeg ut at Cruiseren gikk fra og være en hærlig tursykkel til å nærmest bli en flaksehals. Så jeg bestemte meg for å ta steget å prøve noe HELT nytt (for meg).
Da ble det en Street Triple R:
Et helt klart steg opp på morroskalaen og faktisk den mest lekne og lettstyrte sykkelen jeg så langt har kjørt. Rett og slett en uhyre morsom sykkel på alle måter. Men så var jeg så dum at jeg prøvekjørte "Tommas" sin daværende S1000R på en vestlandstur tidligere i år og da var jeg nødt til å svelge en del kameler. For en GJENNOMFØRT sykkel dette var!
Så da ble det innkjøp av BMW S1000R:
Faktisk så var Street Triple R hakket mer svingvillig og langt "tryggere" å kjøre fort med, da man faktisk kunne gi full rulle stort sett over alt. Men BMW'en har et stort ess i ermet og det er elektronikken. Adaptive/elektroniske dempere som justeres via knapper på styret, Cruise Control, Quickshifter, Race ABS, Traction control etc. etc. Joda, den er litt "hardere" og hakket mer "sportslig" i sittestillingen og lyden fra Street Triple R er noen hakk råere (smakssak, men dog), men når det kommer til motor så er det en ganske grei utklassing. Vel og merke når det kommer til "drag race" rett frem. Jeg er fortsatt overbevist om at jeg kan kjølrer fortere i svingene med en Street Triple R, men som sagt så hadde jeg et svakt øyeblikk og ønsket meg en sykkel i literklassen. Å det merkes definitivt
![Rødmer :redface](./images/smilies/blush.gif)