Suzuki GSXR600 K6 tuning

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av kjellv »

Mye er mulig, men de siste ekstra Hk blir gjerne dyre. Det er bra vi har folk som er villige til å bruke tid og penger på prosjekter som de fleste av oss ikke ser poenget i. Dette er kompetansebygging!
I mitt hode er dette noe jeg ikke ville gjort selv med en gatesykkel. Det skaper noen nye problemer også, godkjenning. Hele sykkelen din må kanskje godkjennes på nytt, og typegodkjenning settes til side. Motoreffekt skal stå i forhold til ramme, drivverk, bremser og hjul/dekk. Alt dette skal beregnes på nytt, og tilslutt betales inn avgifter på.
Jeg hadde ikke gjort det. Gjør du ikke denne prosessen til slutt kjører du rundt med en udetonert bombe. Kommer du ut for noe fatalt risikerer du å være forsikringsløs.
Antar du har tenkt i gjennom dette, men nevner det likevel. Uansett ender du opp med en sykkel som spiser bakdekk til frokost :-))

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

Okay... sånn å forstå.

126HK'er på bakhjulet vil vel si at du så langt har klart å få ca. 20HK'er mer ut av sykkelen, hvis den har orginalt rundt 106HK'er på bakhjulet. Mener du at du skal kunne klare og få 140HK'er (altså 14HK'er til) på bakhjulet altså?

Uansett... min kunnskap rundt dette sier stopp her. Kan jo ikke gjøre annet enn å tro deg på ditt ord :redface

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Har tenkt på oppgradering av bremser men ikke noe mer ang rammen osv, er vel samme rammen som i 1000cc og om det feks er sveiset inn noe ekstra forsterkning på en 1000cc ser jeg ikke bort ifra at de kan bli ettermontert og sveiset inn av noen som har kompensasjon til dette. :)

Har aldri sakt at det ikke blir dyrt og reiner med 20k i motor i bare deler for og oppnå de jeg ønsker, men tror og mener det er fullt mulig med nokk innsats.

Som du og nevner at den "kommer" til og ver 10hk fra s1000rr som du sier har 150whk orginalt så må du og ta med at det faktisk er en helt og sykkel og at det er/blir gjort MYE på sykkelen min for og oppnå det, gjør en det samme med en s1000rr skal du fort se det blir bra tall der og. :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:Mye er mulig, men de siste ekstra Hk blir gjerne dyre. Det er bra vi har folk som er villige til å bruke tid og penger på prosjekter som de fleste av oss ikke ser poenget i. Dette er kompetansebygging!
I mitt hode er dette noe jeg ikke ville gjort selv med en gatesykkel. Det skaper noen nye problemer også, godkjenning. Hele sykkelen din må kanskje godkjennes på nytt, og typegodkjenning settes til side. Motoreffekt skal stå i forhold til ramme, drivverk, bremser og hjul/dekk. Alt dette skal beregnes på nytt, og tilslutt betales inn avgifter på.
Jeg hadde ikke gjort det. Gjør du ikke denne prosessen til slutt kjører du rundt med en udetonert bombe. Kommer du ut for noe fatalt risikerer du å være forsikringsløs.
Antar du har tenkt i gjennom dette, men nevner det likevel. Uansett ender du opp med en sykkel som spiser bakdekk til frokost :-))

Sent fra min C6603 via Tapatalk
Godt poeng kjellv :thumleft

Jeg er ingen regelrytter selv, men som kjellv nevner her så blir effektene av denne trimmingen såpass graverende i negativ grad at jeg aldri hadde gjort det. Det vil være nesten komplett umulig å få solgt den igjen (altså hvis ikke alle papirer er i orden og avgifter betalt) og pengene du legger i oppgraderingene får du ikke igjen.

Men jeg har jo mer eller mindre skjønt at du gjør dette fordi du liker å holde på med det, og da ser jeg helt klart argumentet ditt SimonK6. Jeg fikk intrykk av at du gjorde dette fordi du syntes sykkelen din var litt "tam" da du hadde blitt vant til kreftene. (ref. til en tidligere post du skrev i denne tråden) og at det var det som var hovedgrunnen til oppgraderingen og ikke det faktum at du faktisk liker å holde på med dette.

For slenger du de pengene du bruker på en slik oppgradering på bordet så kan du jo kjøpe deg en 1000cc som har kreftene du etterspør og litt til. Momentet, bunndrag etc. vil nok også være helt annerledes, og best av alt helt lovlig.

Jeg ser jo nå at måten jeg skriver på setter meg i et dårlig lys med tanke på hva jeg tidligere har nevnt angående regelrytteri og hva jeg tenker rundt dette, men sannheten er at jeg synes det er artig at noen holder på med slikt. jeg er nok kanskje mest misunnelig på at noen faktisk får til dette samt trives med det. Jeg hadde gjort det selv hvis jeg var en racer på slikt, MEN... jeg skulle gått HELE veien, fått det godkjent etc. :redface

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Fullt klar over at jeg kunne kjøpt en 1000cc der allt er godkjent og lovlig for samme pris som dette evt kommer til og komme på, men gjør de isåfall for og vise at de faktisk går, og for at kjekt jeg syns det er kjekt og gjør ting som andre ikke har gjort før og mener ikke er mulig. :) Har snakket litt med en bekjent som bygger bane/racing motorer i england og han var fast bestemt på at jeg MAX kunne få 130whp uten og åpne motor og at det ikke var så veldig mye og hente på og åpne motor, men at det var mulig med nermere 140whp vist eg ville legge nokk penger og tid i det.

Så først kommer PC5, autotune og o2killer samt fullt yoshimura carbon effektanlegg. Så får vi se hvor mye effekten ender opp på da. :)

Syns bare det er kjekt at folk mener det ikke kommer til og gå for de gir meg bare mer motivasjon til og faktisk få det til!! :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av KawaJens »

Bjerknez skrev: Mener å ha lest at min S1000R har litt i overkant av 150HK'er på bakhjulet. Faktisk nesten like mye som KTM 1290 SuperDuke R. At man da skal klare 140HK'er (på bakhjulet) uten de store inngrepene på en 600cc klarer jeg ikke helt å se for meg. Men som sagt, snakker man effekten i motoren så er jeg med :-)
Ikke gløm at 1290sdr har 144nm vs 112nm på S1000R det er betydelig forskjellig og GSXR600 har like under 70nm. HK er ikke alt.

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

HK er ikke allt nei, men mye kjekkere med en turtallsmaskin etter min mening :) Samme som mange folk liker ikke turbo lagg (der turboen feks slår inn på 3500/4000omd og ingenting skjer før det) mens jeg digger det, ingenting som er kulere med eit skikkelig turbo bygg med mye hk der en ligger i feks 100km/t og klemmer foten i gulve og ingenting skjer før en kommer opp til eit vist turtall og en hørrer turboen jobber med og bygge opp trykk, MEN når den først slår inn er de full hjulspinn og en blir klemt lankt bak i setet :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

Billigste måten er vel turbo?

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

ZZR-Erling skrev:Billigste måten er vel turbo?
Vil ha suge motor uten pustehjelp :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Voksen
Innlegg: 323
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Voksen »

Kjenner du noen som kjører moped? De er mye mer vant til å trimme motorene vesentlig hardere enn vi i MC-gjengen :yeyeye

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Kjenner ingen som kjører moped og har aldri eid noe under 600cc..

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

Har du kjørt litt S1000RR?

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Aldri kjørt s1000rr nei men kjørt litt triumph speedtriple og gsxr1000.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

Da burde du prøve. Jeg har kjørt en god del GSXR750/1000 og S1000RR. S1000RR er i en egen liga..

Mors S1000RR:
Bilde
Sist redigert av ZZR-Erling den 01 jan 2016, 20:07, redigert 1 gang totalt.

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Har lyst på HP4'en men er i en helt annen prisklasse og :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Svar