Suzuki GSXR600 K6 tuning

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

SimonK6 skrev:Har lyst på HP4'en men er i en helt annen prisklasse og :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
..hva får du for 600'en? I tillegg vil trimmen for å få 140rwhp komme på rundt 100k er det blitt meg fortalt..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22923
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:
Bjerknez skrev: Mener å ha lest at min S1000R har litt i overkant av 150HK'er på bakhjulet. Faktisk nesten like mye som KTM 1290 SuperDuke R. At man da skal klare 140HK'er (på bakhjulet) uten de store inngrepene på en 600cc klarer jeg ikke helt å se for meg. Men som sagt, snakker man effekten i motoren så er jeg med :-)
Ikke gløm at 1290sdr har 144nm vs 112nm på S1000R det er betydelig forskjellig og GSXR600 har like under 70nm. HK er ikke alt.
Joda, er klar over det, men i praksis så er det ikke stpr forskjell på disse to med tanke på "dragrace" egenskapene. Men motor karakteristikken er det en del forskjell på. KTM'en har litt bedre drag, men man må gire oftere og den har ikke lile mye turtall å "spille" på. Begge syklene er brutale på hver sin måte.

Har tatt noen uhøytidelige dragrace sammens med Tommas sin 1290 SuperDuke R og det hele handler om hvilket gir man bruker. Den ene gangen vant jeg, og den andre gangen vant han. som nevnt ikke noen høytidelige tester dette, men det viser vertfall at begge disse syklene er noen beist, på hver sin måte :thumleft

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

ZZR-Erling skrev:
SimonK6 skrev:Har lyst på HP4'en men er i en helt annen prisklasse og :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
..hva får du for 600'en? I tillegg vil trimmen for å få 140rwhp komme på rundt 100k er det blitt meg fortalt..
Har ingenting med hva pris de kommer på men hva jeg har lyst på :) Motor deler kommer på rundt 20k pluss eksos 15k, PC5 og autotune 14k også o2killer til 3k ca så ender opp på 52k utenom sykkelen ca vist de blir full pakke.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22923
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

Det høres ut som om du har litt snøring på dette SimonK6 og det blir spennende å se hva du ender opp på av resultater etter moddingen. Uansett artig at noen driver med slikt. Kunne tenkt meg å kunne skru litt selv, men her i gården begrenser det seg til løsning av salen samt bytte av en og annen lyspære :lol :redface

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

Får du den effekten, er det ens med hva de har i Supersport WM..

Espen Klev
Innlegg: 25
Registrert: 20 jan 2015, 07:56
Motorsykkelen din: yamaha FZR 1000 87

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Espen Klev »

SimonK6 skrev:
ZZR-Erling skrev:
SimonK6 skrev:Har lyst på HP4'en men er i en helt annen prisklasse og :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
..hva får du for 600'en? I tillegg vil trimmen for å få 140rwhp komme på rundt 100k er det blitt meg fortalt..
Har ingenting med hva pris de kommer på men hva jeg har lyst på :) Motor deler kommer på rundt 20k pluss eksos 15k, PC5 og autotune 14k også o2killer til 3k ca så ender opp på 52k utenom sykkelen ca vist de blir full pakke.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
14 lapper for pc5 med autotune?? Og 3 for o2 killer?? Hvor handler du? :) en pc5 koster ca 3500-3800, og der følger 02-killer med. autotune er rundt 2600-3000 om jeg ikke husker feil. minuset med pcv er at den kun justerer primærdysene mens en mapping i ecu vil få justert alle dysene, og man bare slår av o2 sensor med et tastetrykk. ikke får du justert tenning heller uten en ekstra modul. det er også fullt tilgjengelig i ecu. om du skal ha tenningsmodul og sekundærmodul i tillegg stemmer prisen litt bedre, men da kunne du mappa ecu tre ganger for samme prisen, og fått samme resultat uten noen ekstra feilkilder som alle de piggyback-boksene tross alt er.

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Espen Klev skrev:
SimonK6 skrev:
ZZR-Erling skrev:
SimonK6 skrev:Har lyst på HP4'en men er i en helt annen prisklasse og :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
..hva får du for 600'en? I tillegg vil trimmen for å få 140rwhp komme på rundt 100k er det blitt meg fortalt..
Har ingenting med hva pris de kommer på men hva jeg har lyst på :) Motor deler kommer på rundt 20k pluss eksos 15k, PC5 og autotune 14k også o2killer til 3k ca så ender opp på 52k utenom sykkelen ca vist de blir full pakke.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
14 lapper for pc5 med autotune?? Og 3 for o2 killer?? Hvor handler du? :) en pc5 koster ca 3500-3800, og der følger 02-killer med. autotune er rundt 2600-3000 om jeg ikke husker feil. minuset med pcv er at den kun justerer primærdysene mens en mapping i ecu vil få justert alle dysene, og man bare slår av o2 sensor med et tastetrykk. ikke får du justert tenning heller uten en ekstra modul. det er også fullt tilgjengelig i ecu. om du skal ha tenningsmodul og sekundærmodul i tillegg stemmer prisen litt bedre, men da kunne du mappa ecu tre ganger for samme prisen, og fått samme resultat uten noen ekstra feilkilder som alle de piggyback-boksene tross alt er.
Send meg gjerne en link til de produktene til den prisen utenom ebay så blir eg veldig takknemlig :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av KawaJens »

Morepowerracing.com er et alternativ

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av KawaJens »

Et par ting som er nevnt i tråden her.

600 og 750 er vel dem som har samme ramme(eller hadde) ikke 600 og 1000.
Avgifter for effekt forandring fra 125hk til 160hk er under 1000kr for en 2006 model. Om det blir godkjent er noe anent men personlig er ikke det noe som hadde plaget meg.
Skifte PC3 for en PC5 forandrer ikke effekten noe, autotune gjør heller ikke noe vist den har et bra MAP i utgangspunktet.

Espen Klev
Innlegg: 25
Registrert: 20 jan 2015, 07:56
Motorsykkelen din: yamaha FZR 1000 87

Re: RE: Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Espen Klev »

SimonK6 skrev:
Espen Klev skrev:
SimonK6 skrev:
ZZR-Erling skrev:
SimonK6 skrev:Har lyst på HP4'en men er i en helt annen prisklasse og :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
..hva får du for 600'en? I tillegg vil trimmen for å få 140rwhp komme på rundt 100k er det blitt meg fortalt..
Har ingenting med hva pris de kommer på men hva jeg har lyst på :) Motor deler kommer på rundt 20k pluss eksos 15k, PC5 og autotune 14k også o2killer til 3k ca så ender opp på 52k utenom sykkelen ca vist de blir full pakke.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
14 lapper for pc5 med autotune?? Og 3 for o2 killer?? Hvor handler du? :) en pc5 koster ca 3500-3800, og der følger 02-killer med. autotune er rundt 2600-3000 om jeg ikke husker feil. minuset med pcv er at den kun justerer primærdysene mens en mapping i ecu vil få justert alle dysene, og man bare slår av o2 sensor med et tastetrykk. ikke får du justert tenning heller uten en ekstra modul. det er også fullt tilgjengelig i ecu. om du skal ha tenningsmodul og sekundærmodul i tillegg stemmer prisen litt bedre, men da kunne du mappa ecu tre ganger for samme prisen, og fått samme resultat uten noen ekstra feilkilder som alle de piggyback-boksene tross alt er.
Send meg gjerne en link til de produktene til den prisen utenom ebay så blir eg veldig takknemlig :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

sjekka opp litt, og autotune koster 3200,- mens pcv koster 3800. o2 plugg følger da med. Har ikke noen link men dette er prisen jeg selger dem for. Ville likevel mappa om ecu da dette koster 3500 for ferdig justering i benk på den modellen.

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Hørrest ut som en fin fin pris ifh til de jeg har sett på. :)


Godkjenning bryr jeg meg ikke så mye om med det første hvertfall. :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Da var drevpakken (15-47) og yoshimura carbon full effekanleg hjemma :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av gorbys »

Det er snakk om sugetrimming, er ikke en kjeft som kommer til å finne ut av det med mindre man sier det til vegvesenet sjølv, eller noen andre gjør det. Kan muligens kikke på støy fra eksosen i en eventuell kontroll men det er jo easy fix. Klistremerker og "handleliste" gir jo og grunn til mistanke så ikke så lurt å ha det... Lykke til, sjølv hadde eg kjøpt en 750 eller 1000. Det at de er tungstyrte er bare tull, det er en vanesak. Slenger min sv1000s rundt like lett som noen annen mindre sykkel

Sent fra min C6903 via Tapatalk

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Da var fullt Yoshimura carbon eksos monterr og Tric box bestilt for fjerning av FI lys :)

Bilde

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Brukte noen timer med autosol [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Bilde

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Svar