Ser veldig bra utkalleklovn skrev:Jeg er faktisk litt usikker. Jeg kjøpte den hos Bikeshop i Horten. Meget god sykkel til god prisAJ skrev:Gavia...
Italiensk?

Her litt om Gavia passet...:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gavia_Pass
Ser veldig bra utkalleklovn skrev:Jeg er faktisk litt usikker. Jeg kjøpte den hos Bikeshop i Horten. Meget god sykkel til god prisAJ skrev:Gavia...
Italiensk?
Det var det jeg mente å huske. TakkReodor Felgen skrev:Gavia er Bikeshops eget merke, produsert i Taiwan som alt annet. Definitivt mye for pengene.
Jeg må nok se det litt ann. Jeg gidder ikke kjøre på salte veier ihvertfall. Graarud har sagt de eventuelt kan kjøre den hjem til meg i sin lille varebil så jeg kan ha den i stuen frem til det er greit ute. Da blir det tur på pss FsvaFsva skrev:Kult, jeg gleder meg til bildene.
Når får du Street'n med deg hjem? Kjører du den hjem i Jan/Feb hvis veiene er tørre, eller venter du "våren"?
Ja, jeg antar jo at de sier ifra når den kommer og når den er klar. Tar turen innom når den er klar så jeg kan ta den ut og starte denBjerknez skrev:Det blir morro! :)
Blir gjerne med deg opp og tar en kikk på den hvis det passer sånn når du skal dit![]()
Regner med at sykkelen kommer "flatpakket" og at den skal monteres først. I tillegg så skal det jo påmonteres en del ekstrautstyr, så jeg anbefaler at du gir dem beskjed om at den skal "settes" sammen så fort som mulig inkludert alt ekstrautstyr før du drar opp og ser på den. Jeg går ut fra at dem tar dette kjapt siden det mest sannsynlig er mindre pågang på verkstedet mist på vinteren.
GoPro er gull, og hvis du vil ha en slik plassering som jeg hadde på min så må du kjøpe en slik ram mount adapter som du fester i styrekronen. Det hullet i midten. Da får du en perfekt plassering. Vil du ha kamera på hjelmen så annbefaler jeg kanskje ikke GpPro. Ikke fordi det er dårlig,mmen fordi jeg mener andre kameraer ser bedre ut og ikke bygger så mye ut på siden. Da kan jeg annbefale Drift Ghost S HD. Har hatt en slik også. Jeg har også hatt GPS på sykkelen i tillegg til kamera (TomTom Rider) men da begynner det å bli seriøst trangt om plassen på styret. Krever litt fikling å få til festet. Styrekronen da det går AKKURAT ikke. Men med plasthammer og stanley kniv går det helt fint. Skal du i tillegg ha 12V på styret ved siden av at du også får en slik bryter til varmeholkene du har bestillt så vil sykkelen din snart se ut som dashbordet på en Gold Wing. Da mangler du bare askebeger og kaffetrakterkalleklovn skrev:Jeg gjør ikke annet for tiden enn å vente på utstyret som jeg har bestilt og se på youtube filmer. Haha.
MEN. Jeg tenkte litt på dette med GoPro eller lignende? Er det å anbefale som kjøp da jeg ønsker å filme litt, eller er det bedre og billigere alternativer der ute? Jeg tenkte også på dette med GPS og GPS-holder. Noe å anbefale? Ønsker så lite ledninger og tull som mulig. Tenkte også å få til ett 12v uttak i området ved styret. Noen tips her?
Vet ikke hvor stor batteribank du har, men ofte så overdriver man veldig når man beregner hvor mye man trenger. Man må tenke på at mobilbatteriet uansett stort sett varer en hel dag så denne kan derfor stort sett lades utenom. GoPro batteriet klarer vel rundt 1.5 time med filming i praksis og hvor ofte er det man egentlig filmer 1.5 timer i løpet av en dag? GPS'en og instruksene får jeg trådløst via telefonen på øret og telefonen klarer uansett stort sett og holde ut en kjøredag. En ekstern GPS derimot har et ganske så elendig batteri orginalt så denne bør være koblet til strøm hele tiden. Var vel noe av grunnen til at jeg solgte den. Ble mye styr og fikling med denne.kalleklovn skrev:Takker igjen for fine tips.
Bjerknez, Fsva: Når det gjelder batteribanker har jeg allerede en. Jeg ser ikke for meg at jeg skal ta med iPad osv når jeg skal på tur. Blir mobil, og eventuelt gps + actionkamera.
Jeg tenkte også på dette med tur. Jeg har allerede skrevet en tråd i forhold til tur ned til Kroatia, men forstår om det kanskje blir drøyt for noe. Derfor tenkte jeg at man kanskje skulle ha fått til en tur nordover på flotte veier og opp i fjell og dal. Blir vel å endre den tidligere tråden for å få med noen. Bjerknez er ved alltid med på en god tur så lenge han får kaffen sin :)