Sverres glemte side, enda ett nytt prosjekt, MZ Baghira 660

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
SverreOlsen
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

AJ skrev:
SverreOlsen skrev:Ja ble litt elektroteip og lagt fint til side:-) men greit å ha en sikkringsholder når den en gang skal selgest videre :-)

Noen som har prøvt varmetrådene som en monterer inni orginalholkene for å få varme i holkene?:-P
http://m.ebay.com/itm/Fits-Universal-Gr ... nav=SEARCH China style selvfølgeligt.
Hadde Symtec på TDM'en min.
Symtec var, så vidt jeg vet, laget i USA og funket veldig bra.

Eneste svakheten var bryteren som på min sykkel var utsatt for fuktighet, noe som gjorde at jeg måtte bytte den.
Men så lenge de virket var varmerne av det beste jeg har hatt på syklene jeg har hatt så langt :thumleft .
Tusen hjertelig! Greit med tips! Bestilte nå ett par av billig versjon og ser om det er noe fut i de, får eventuelt investeres i symtec hvis de fra China ikke varmer noe særlig :-) hårspray trikset, hvor fikk du det ifra?:-P

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

SverreOlsen skrev:hårspray trikset, hvor fikk du det ifra?:-P
Tja.. .si det... :-k .

Husker ikke... ;)
Men! det funker!

SverreOlsen

Dagens innlegg ble vist ikke mc relatert, men med gårsdagens snøfall ble det en kjekk dag allikevel, ihvertfall når sønnen min aldri har fått lekt i snø før!
Ble en relativt stygg snømann, og lucas bestemte seg for å riv av han armen og gi han en god omgang juling :-P
image.jpeg
Nå får eg se om det blir noen timer med vasking av sykkel i kveld, avfetting å mye filler må vell var en god start :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

SverreOlsen

I dag var en gledens dag!
Sykkelen har ikke vært helt seg selv med litt ettertenning og diverse, den var mye verre når eg fikk den, da gikk det så vidt an å starte den, fant for ut det var minst den ene belgen mellom innsuget og forgasseren og fikk laget en midlertidig fiks. I dag etter 2 mnd med leting fikk eg pakke nr 2 med rett deler! Dem ble montert å nå sveiv den klokkerent, uten noe ulyd i det hele tatt! Kommer bilder av jobben i morgen!!! Glede! :-D fikk denne sykkelen mer en 10 tusen under markedsverdi pga att den sveiv dårlig, og så var det så lett! Litt gambling men det er jo normalt sett evighetsmaskiner i disse sykkelen så kunne ikke vær så vanakeligt! :-) ha en god kveld alle sammen!:-)

SverreOlsen

Da har eg fått henta kamera, ikke veldi mange bilder men :sk?
Skjermbilde 2016-01-13 kl. 23.20.26.png
Her er dem nye, glømte å ta bilde av de gamle, dem var helt oppsprukket og begynte å dette fra hverandre, så trakk mye falsk luft på alle 4 sylinderene. Dårlig komponent i lengden det der, men 22 år må vell vær bra nokk det. Fikk først feil, var mye tynnere en orginalene, ble til slutt fra UK. Hele 450 kr, men greit å få skikkelig kvalitet.

Relativt lett jobb å skifte disse, symptomene min hadde da eg fant ut det var de som var feil var tildels hvit røyk, feiltenninger og ved kald motor nærmere umligt å få start. Problemer med gasspådrag og høyt turtall, barre kuttet ut akk så ei turtallsperre på c. 6 tusen rpm. Skiftett tennpluggene, litt lettere å starte men langt ifra bra nokk, så fant eg ut att belgene var helt oppsprukket. Fikk ikke tak i rett type belger, gikk til innkjøp av teip beregnet til bensin, som ikke løyser seg opp, så fikk belgene tette og sveiv nesten helt fint. Fikk hentelapp i posten i dag og var rett å hente og begynte å demontere. Først bensinkranen på off, deretter av med slangeklemmen, slangen av. Under salen er det en 12 mm bolt for å løsne tanken, enda en bolt ved toppen av tanken, ved styrekronen, 8 mm. En kan også skru av hendelen på kranen før en tar av tanken, men da det er 22 år gammel plastikk tar eg ikke risken og lirker heller tanken forsiktig ut.
Skjermbilde 2016-01-13 kl. 23.20.55.png
Luftfilteret er festet med 4 slangeklemmer til forgasserene, og en 10 mm bolt nesten på samme plass så det øverste feste til tanken. Løsne alle slangeklemene og skru løst bolten og en kan forsiktig lirke av luftfilter boksen. Det er også to slanger, ein på undersida venstre side, ikke synlig før en løfter boksen opp. En større i bakkant av luftfilterboksen som er godt synlig
Skjermbilde 2016-01-13 kl. 23.22.37.png
Når luftfilter boksen er løsnet er det greit å ha veldig fint papir som ikke loer til å putte i topen av forgasserene for å forhindre skit faller nedi.
Fjern alle slanger som kan vær i veien, ta bilde eller mark slangene hvor dem skal hvis du ikke har den beste husken. Gasswaieren fjernest med en 10 mm og trer waieren forsiktig til side. Man må så fjerne alle slangeklemmene som er rundt belgene. Tilsammen 8 klemmer, 2 hver belg. Løft nå opp forgasser rekka og bytt belgene en etter en bortover, eg fjernet ikke forgasserrekka for å ikke måtte fjerne alle drivstoffslangene. Barre løftet den opp og byttet. Sørg for att du setter belgene på ret vei og sitter der dem skall. Tok litt tid, men tålmodighet er din venn :knegg Skru sammen og sett på plass alle slangene, husk å dobbeltsjekke alle skruer og bolter!

Søkeord : # YAMAHA , XJ 600 , Feiltenning, tungstartet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

SverreOlsen

Da hadde eg hatt gang på xjen i 25 min i dag :-) først måtte eg montere sammen det siste, ble også byttet drivstoff filter, ble helt sjokkert når eg såg hvor mye drit det var i det gammle!
image.jpeg
Fikk også tatt bilde av dem gamle belgene!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Ikke rart den var vanskelig å startet når eg kjøpte den.

De var vell det eg fikk gjort i dag :-)

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Filteret var mao det minste problemet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

SverreOlsen

Kan si det sånn, som sakt tidligere ikke den beste patenten når dem drar på åra.

SverreOlsen

La inn innlegget med mobilen og da ser en ofte bildene som att dem ligg på sida når en er på dataen, rett vei på mobilversjonen da, stemmer det denne gang også?

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Hvis du har stående panel er bildene rett vei
:roll

SverreOlsen

Da hadde eg fått hiflo filteret fra Ebay, hørt mye bra om dem så får håpe det er brukenes! :-)
HIFLOW 2.jpg
HIFLOW1.jpg

Så da blir det nokk bytte i kveld, av med tanken, igjen. Deretter inn med nytt filter :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Har bare hatt gode erfaringer med Hiflo oljefiltre til Moto Guzzi Stelvio (patronfilter) og KTM'en (åpent gitterfilter).
Solide saker :thumleft .

SverreOlsen

AJ skrev:Har bare hatt gode erfaringer med Hiflo filtre til Moto Guzzi Stelvio (patronfilter) og KTM'en (åpent gitterfilter).
Kjekt å hørre!:-) var ikke så dyrt heller fra uk, 170 kr med free shipping :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jeg har også kjøpt mine Hiflo filtre på eBay, fra Tyskland. Prisene varierer en del, men man finner alltids en som ligger brukbart under de andre i pris... ;)

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Har du fått tak i nye innsugsgummier ?
Jeg kjøpte mine fra Wemoto i England, husker ikke prisen, så da var den i alle fall ikke for høy.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

AJ skrev:Har bare hatt gode erfaringer med Hiflo oljefiltre til Moto Guzzi Stelvio (patronfilter) og KTM'en (åpent gitterfilter).
Sikkert det samme med luftfiltre :) .

SverreOlsen

Jompa skrev:Har du fått tak i nye innsugsgummier ?
Jeg kjøpte mine fra Wemoto i England, husker ikke prisen, så da var den i alle fall ikke for høy.
Fikk kjøpt gjennom disse i England, http://www.brooksbarn.co.uk/, hadde mange gode omtaler og ble levert på 4 dager så var ikke gale! :-) Ble 340 kr for alle 4, vett ikke om det er dyrt eller billigt, fornøyd ble eg ihvertfall! :-) Hvilken sykkel du skiftett dem på? Syntes det var rart att ikke flere på nette som har hatt problem med disse, da den trakk jo så voldsomt med falsk luft. Tidligere eier fant ikke utav hva problemet var og solgte den billigt pga det :scratch

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Neida, slett ikke gal pris, skulle du kjøpt dem som originaldel hadde de kosta det samme pr stk.

Jeg skifta på min sykkel, 83 mod GPz 1100.
Nå holder disse gummiene ganske lenge, så om du ikke har vært borti lignende på nett er det ikke rart.
Du skal se at sykkeln fungerer mye bedre med nye innsug, falsk luft gir både feil blanding og ujevn blanding mellom cylindrene.
Og du kan synkronisere og justere og rense forgassere og bytte luftfilter så mye du vil, det blir uansett aldri bra.
Selvsagt ikke galt å bytte filter uansett.

SverreOlsen

Jompa skrev:Neida, slett ikke gal pris, skulle du kjøpt dem som originaldel hadde de kosta det samme pr stk.

Jeg skifta på min sykkel, 83 mod GPz 1100.
Nå holder disse gummiene ganske lenge, så om du ikke har vært borti lignende på nett er det ikke rart.
Du skal se at sykkeln fungerer mye bedre med nye innsug, falsk luft gir både feil blanding og ujevn blanding mellom cylindrene.
Og du kan synkronisere og justere og rense forgassere og bytte luftfilter så mye du vil, det blir uansett aldri bra.
Selvsagt ikke galt å bytte filter uansett.
Du har mye erfaring med sykkler, så kan vell spør, med ventilene er det service intervall på 16 k km der en skal sjekke klaring og eventuelt skifte shimmer, har kjøpt inn alt til å sjekke men litt skeptsik til å ta av toppdekselet, og siden sykkelen er kun gått 23 k km rekner eg med dem ble sjekket på 16 k km og dem i teorien ikke skall kontrolerest før 32 k km. Har du noe formening, eventuelt om en kan kjøpe ny pakning på ebay, og hva en må vær ops på? Om en kan legge merke til att klaringen er blitt for stor? Den tilkker når den har gått på drift temp ei stund men det er vell normalt?
Hehe, takk for svar og hjelp! :-)

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Skal ikke skryte på meg mye erfaring.
Er du i tvil om ventilene, ta en sjekk.
Du skrev at du har det som tremgs, shims, følerblader, verktøy til å trykke ned ventilene?
Har du handbok på sykkelen?

Du må i alle fall ha min/maks klaring på ventilene, pakning får du kjøpt flere steder, hvorfor ikke original?
Om det er noe spesielt med justeringa på din sykkel vet jeg ikke, kjellv kan nok svare på det.

Tikking kommer av stor ventilklaring.
Det er ikke veldig farlig, verre med for lite klaring.

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Skal ikke skryte på meg mye erfaring.
Er du i tvil om ventilene, ta en sjekk.
Du skrev at du har det som tremgs, shims, følerblader, verktøy til å trykke ned ventilene?
Har du handbok på sykkelen?

Du må i alle fall ha min/maks klaring på ventilene, pakning får du kjøpt flere steder, hvorfor ikke original?
Om det er noe spesielt med justeringa på din sykkel vet jeg ikke, kjellv kan nok svare på det.

Tikking kommer av stor ventilklaring.
Det er ikke veldig farlig, verre med for lite klaring.

SverreOlsen

Har haynes, ser der att eg mangler momentnøkkel, men det er det eneste :-) får bestille meg pakkning og momentnøkkel i løpet av uka :-) takk for tips!:-)

SverreOlsen

Da får en ta turen ned i boden og få på plass ukens ebay kjøp :-) god helg alle sammen :-)
image.jpeg
Må ikke glømme denne! Usb kontakt som eg legger skjult oppe med spedeoen, til gps, kamera etc :-)

Da var også filterett byttet :-)

SverreOlsen

Etter en times økt fikk en gjort endel :-)
Nytt luftfilter, ny usb port for lading av utstyr
image.jpeg
Ligger godt skjult når tanken kom på
image.jpg
Ligger under dekselet som ligger inntil tanken der,
Kabelen ble videre strekt ned her, siden den delen av ramma er litt synlig ble den kun stripset i topp og bunn så ingenting skulle syne
image.jpeg
Ble også kjøpt tankbeskytelse så glidelåsen ikke skal ripe opp, denne blir nokk fjernet når den en gang skal selgest videre
image.jpeg
Sist redigert av SverreOlsen den 30 jan 2016, 21:23, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Fsva
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015

Legg inn av Fsva »

Godt skjult ja! :) Går strømmen av og på sammen med tenningen? :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar