Baffin sin Blogg, tur til Vinje- guten

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Baffin sin Blogg, tur til Vinje- guten

Legg inn av Baffin »

Etter en tid som "anonym" bruker av forumet så er det vel på tide med en presentasjon.
Jeg er en ung gutt/mann på 62 år, født og oppvokst på den beste østkant i Oslo.
Sist på syttitallet reiste jeg på jobb til Valdres og der på ei mjølkerampe traff jeg mi Vallersbrur.
Slik havna jeg langt til fjells i ei lita bygd i den norske fjellheimen ( ja e spør, beint ut, ko sku ein stakkar gjort
ho hadde langt svart hår og eit blikk så blått.)

Jeg har fjord og fjell tett innpå meg så du treffer meg like gjerne på terrengsykkel langt til fjells, i snødrevet i skisporet, i en kajakk på en elv, eller i en havkajakk til havs eller i et av våre flotte fjellvann.
Ja elvepadling blir det mindre og mindre av det begynner å bli rått parti for en på 62.

Det var Tempo som var det store da jeg fylte 16 og jeg var så heldig å få tak i en Tempo Comet den var jo noe sprekere enn Corvetten, men ulempa var at den krevde førerkort noe jeg ikke hadde, og det skulle gå mange år før jeg fikk det.
Noe kjøring ble det også med en Honda CB 450 (lånte) uten lappen på den også :[-X , men det gikk heldigvis bra.

Fra jeg var 20 år til den sommer'n jeg fylte 40 så ble det ikke noe kjøring med mc, men fant da ut at det var på tide med lappen så da bar det avsted til en kjøreskole for å se om jeg beherska motorsykkelkjøringa fortsatt, jeg sleit litt i "kjøregården", men på oppkjøringa satt den som et skudd og som kjørelærer'n sa: best når det gjelder.

Så skulle det gå nye 20 år før det ble noe mer motorsykkelkjøring sjøl om guttungen fikk seg både en Honda MT50 og en Husqvarna crosser, ja jeg testa begge, men ingenting å snakke om.

Så endelig det året (2015) da jeg fylte 62 fikk jeg min første store sykkel en Yamaha DragStar 650 som ble flittig brukt det året, men nå i vinter (feb.) så ble den solgt da den virka noe traust og kjedelig, jeg hadde lyst på noe til mer kombi bruk og etter noe fram og tilbake fant jeg MIN sykkel. :twothumbs:

Så tirsd. den 1/3-16 tok jeg turen fra Valdres til Sandefjord for å se på sykkel, Speed Motorcenter hadde en som hadde gjort meg nysgjerrig.
Jeg hadde sett denne typen før, men synes vel egentlig at de virka noe kjedelig, men det var noe som pirra meg med denne, ikke bare hadde den fått ny tøffere front og kraftige eikefelger den hadde jo og bra med utstyr, ja i det hele et nydelig design.

Det ble handel (skal hente til uka) og jeg har skaffa meg en fritidssyssel til, en 2015 mod. Suzuki DL650XT ABS :D så da gjenstår bare:
Get your motor runnin'
Head out on the highway
Lookin' for adventure
And whatever comes our way

Baffin

Bilde
Bilde
Bilde

-brei som ei låvedør :-k
Bilde
Sist redigert av Baffin den 29 jun 2019, 18:35, redigert 15 ganger totalt.
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: My Generation, Baffin sin logg.

Legg inn av AJ »

Se der, ja!
En god, interessant og fyldig intro.
Veldig trivelig med en Baffin blogg her inne - vælkømmin som Æmce siden loggfører :) :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: My Generation, Baffin sin logg.

Legg inn av AJ »

"My Generation"... :-k

Ah... så klart :skriver . The Who, selvfølgelig :knegg :

[video]https://www.youtube.com/watch?v=qN5zw04WxCc[/video]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: My Generation, Baffin sin logg.

Legg inn av kvase »

Gratulere flott presentasjon og godt skrevet - Å sykkelen så knallbra ut Selv så er også jeg på begynnerstadiet etter div brudd på mc livets bravader fra og til - med sykkel i mellomsegmentet tror det er fornuftig.-
Ja å komme fra den beste Østkant kan bare være et +
Lykke til med MC sesongen -
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: My Generation, Baffin sin logg.

Legg inn av AJ »

Man leser og registrer selvfølgelig at det er handlet ny sykkel, men glemmer å gratulere... :redface
Så det gjøres herved - gratulerer med valg av en flott, lettkjørt ok ikke minst praktisk sykkel :thumleft .
Fullt touringutstyrt også, ser det ut som.
Originale Suzuki sidevesker, eller...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: My Generation, Baffin sin logg.

Legg inn av Baffin »

AJ skrev:"My Generation"... :-k

Ah... så klart :skriver . The Who, selvfølgelig :knegg :
Regna med at du tok den :D
AJ skrev:Man leser og registrer selvfølgelig at det er handlet ny sykkel, men glemmer å gratulere... :redface
Så det gjøres herved - gratulerer med valg av en flott, lettkjørt ok ikke minst praktisk sykkel :thumleft .
Fullt touringutstyrt også, ser det ut som.
Originale Suzuki sidevesker, eller...?
Takker så mye, nei sideveskene er ikke Suzuki, men Hepco&Becker med Dakar mrk. både på sykkel og vesker. :D

Bilde

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: My Generation, Baffin sin logg.

Legg inn av kjellv »

Gratulerer i massevis med "ny-skyssen". Dette blir nok bra :thumleft
Gratulerer også med (b)logg, denne skal jeg nok holde godt øye med :twothumbs:

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: My Generation, Baffin sin logg.

Legg inn av Baffin »

kvase. skrev:Gratulere flott presentasjon og godt skrevet - Å sykkelen så knallbra ut Selv så er også jeg på begynnerstadiet etter div brudd på mc livets bravader fra og til - med sykkel i mellomsegmentet tror det er fornuftig.-
Ja å komme fra den beste Østkant kan bare være et +
Lykke til med MC sesongen -
Takk for det Kvase, ja en 650 med 69 hk. holder lenge til mitt bruk sjøl med full oppakning tror jeg det går bra.
Alt øst for elva er jo av det bedre. :prf
kjellv skrev:Gratulerer i massevis med "ny-skyssen". Dette blir nok bra :thumleft
Gratulerer også med (b)logg, denne skal jeg nok holde godt øye med :twothumbs:
Mange takk. :D

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: My Generation, Baffin sin logg.

Legg inn av E-strom »

Gratulerer med utmerket valg av kjøretøy :thumleft

Du finner mye interessant lesestoff her:
http://www.stromtrooper.com/
http://www.v-strom.co.uk/downloads.htm

(noen har faktisk skannet inn hele verkstedhåndboken og lagt den ut som PDF: http://www.v-strom.co.uk/downloads/Glee.zip)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: My Generation, Baffin sin logg.

Legg inn av Baffin »

Ikke kjøpt i dag, men henta den hjem til snø og 14 blå så da har vi skiføret i mange uker til. :O

Bilde

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

On the Road Again

Legg inn av Baffin »

Endelig, første tur for året og første tur med ny sykkel. :twothumbs:

Ang. sykkel så blir det litt tidlig å dra noen konklusjon, men den virker veldig lettkjørt kanskje litt for lett på gassen :O.
Måtte ta det veldig rolig på sideveiene da det ligger igjen alt for mye grus, men tror V-Strom og jeg fort kan bli gode venner.

Prøvde LocaToWeb for første gang i dag og det funka bortsett fra noen bilder som surra litt,
ett kom på feil plass ett annet kom ikke med, men jeg regner med at feilen er min. :knegg

LocaToWeb

Bilde

Bilde

Baffin
Sist redigert av Baffin den 31 mar 2016, 11:22, redigert 1 gang totalt.
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: My Generation, Baffin sin Blogg.

Legg inn av AJ »

Som du skrev i bloggen min; når går det bare en vei :twothumbs: !

Sykkelen din ser for øvrig strålende ut. Kan ikke bli annet enn en fabelaktig sesong med den :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: My Generation, Baffin sin Blogg.

Legg inn av AJ »

Jasså... ;)
Vært ute på tur i dag, ser jeg... :) :

http://locatoweb.com/map/single/143267746

Greie kjøreforhold og levelig temperatur, eller...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: My Generation, Baffin sin Blogg.

Legg inn av Baffin »

AJ skrev:Jasså... ;)
Vært ute på tur i dag, ser jeg... :) :

http://locatoweb.com/map/single/143267746

Greie kjøreforhold og levelig temperatur, eller...?
Ble en liten tur hadde egentlig ment meg mot Tyin/Filefjell, men snudde da det blei for kaldt på fingra.
Jeg kjører med "sommerhansker" og det funker dårlig på kveldstid i fjellheimen nå.
Planen er jo varmehåndtak, men inntil det skjer så må jeg få tak i tykkere hansker.
Tempen lå på 5-6° så blei jo ikke akkurat svett.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: My Generation, Baffin sin Blogg.

Legg inn av E-strom »

Baffin skrev:...Planen er jo varmehåndtak, men inntil det skjer så må jeg få tak i tykkere hansker.
Tempen lå på 5-6° så blei jo ikke akkurat svett.
Kan opplyse om at V-Strom med håndtakbeskyttere og varmehåndtak fungerer utmerket :thumleft
Selv bruker jeg "sommerhansker" av typen ett-lags skinn, og holder fint koken helt ned mot 5-7 grader. Det føles ganske klumsete å ta på tykkere hansker på høsten og våren, men hva gjør man ikke for å få kjørt litt...

PS: Du vet sikkert at V-Strom'en har eget uttak for varmehåndtak? Du finner det i overkant av radiatoren, mer info på Stromtrooper.com
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Svar