Db killer akrapovic

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Db killer akrapovic

Legg inn av Blaamand »

Noen som vet om db killeren til Akra(KTM 690 smcr) vil påvirke effekt på noen måte? Ser jo ut som om den vil hindre eksosen en del.. :-k :scratch
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Db killer akrapovic

Legg inn av SuperTenere »

Usikker på om det har innvirkning på effekten, men jeg innbiller meg iallefall det;) Jeg har 2 db-killere i mitt anlegg, 1 i hver ende, og kjørte hele fjor med begge ute;) Mye lyd og synes selv sykkeln "gikk som ei kule":) Mulig jeg setter i den ene iår, kan bli litt slitsomt med såpass mye lyd.

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: Db killer akrapovic

Legg inn av Hounds »

Db killeren forandrer jo littegrann på hvordan gasen i motoren din går har jeg forstott. Men har lest på dette på andre forumer, og det skal ikke ha noen endring.. Litt spørs på hva potte du har på? Sto ingen ting om akrapovic, men hvis det i så fall skal forandre på kreftene på sykkelen, så er det nok så lite at man ikke vil kjenne det ;)


Sent from my iPad using Tapatalk

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Db killer akrapovic

Legg inn av Blaamand »

SuperTenere skrev:Usikker på om det har innvirkning på effekten, men jeg innbiller meg iallefall det;) Jeg har 2 db-killere i mitt anlegg, 1 i hver ende, og kjørte hele fjor med begge ute;) Mye lyd og synes selv sykkeln "gikk som ei kule":) Mulig jeg setter i den ene iår, kan bli litt slitsomt med såpass mye lyd.
Kjørte uten i hele fjor jeg også, men fikk et ublidt møte med vegvesenet på tampen av sesongen. Stappa inn db killeren i går og lyden ble mindre "skarp" og, forhåpentligvis, mindre attraktiv for de gulkledde.
Merker ikke noe til effekttap, men noe må det vel være :scratch

Får prøve litt mer med dbkilleren i og se om jeg merker noe
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Db killer akrapovic

Legg inn av SuperTenere »

Blaamand skrev:
SuperTenere skrev:Usikker på om det har innvirkning på effekten, men jeg innbiller meg iallefall det;) Jeg har 2 db-killere i mitt anlegg, 1 i hver ende, og kjørte hele fjor med begge ute;) Mye lyd og synes selv sykkeln "gikk som ei kule":) Mulig jeg setter i den ene iår, kan bli litt slitsomt med såpass mye lyd.
Kjørte uten i hele fjor jeg også, men fikk et ublidt møte med vegvesenet på tampen av sesongen. Stappa inn db killeren i går og lyden ble mindre "skarp" og, forhåpentligvis, mindre attraktiv for de gulkledde.
Merker ikke noe til effekttap, men noe må det vel være :scratch

Får prøve litt mer med dbkilleren i og se om jeg merker noe

Hehe fikk du giro med deg eller? Eller bare sjennepreken?

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Db killer akrapovic

Legg inn av Blaamand »

SuperTenere skrev:
Hehe fikk du giro med deg eller? Eller bare sjennepreken?
Fikk ingen giro, men måtte vise sykkelen :sk? Heldigvis så er det jo lett å bytte til orginalpotte
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
Marshall
Innlegg: 52
Registrert: 13 sep 2014, 18:58
Motorsykkelen din: Forhåpentligvis til neste sesong
Sted: Tromsø

Re: Db killer akrapovic

Legg inn av Marshall »

Noen sykler vil ikke merke forskjell. For eksempel så tror jeg ikke du vil merke noe på en YZF-125R. Men på sykler med litt mer krefter i sving skal man kunne merke iallfall noe. DBkilleren gjør jo at sykkelen slipper ut mindre eksos, og lager mer trykk i potta. Så du kan merke noe forskjell i draget.

Edit: Burde du ikke justere ECUen hvis du fjerner dbkilleren?
braaAAap :mc1

Svar