Honda cb400 caferacer prosjekt
Honda cb400 caferacer prosjekt
Jo! Da har jeg satt igang med et lite prosjekt. En lettere cafe ombygging av en 82' cb400. Det begynte med at jeg trengte en sykkel å kjøre med etter at jeg måtte selge den forrige. Har jo alltid hatt litt lyst til å bygge om min egen, enten caferacer eller bobber, så jeg begynte å lete etter eldre sykler. Så kom jeg over denne svenskimporterte Hondaen i ellers bra stand og valget falt på den, og naturligvis caferacer.
Utgangspunktet!
Driver å flytter over tråden fra et annet forum, så kommer mer fortløpende. De første postene er da eldre enn de som kommer til slutt
Utgangspunktet!
Driver å flytter over tråden fra et annet forum, så kommer mer fortløpende. De første postene er da eldre enn de som kommer til slutt
Sist redigert av olemk den 08 apr 2016, 08:24, redigert 3 ganger totalt.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38006
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda cb400 caferacer prosjekt
Hei olemk,
velkommen hit til MCsiden.no .
Sånn skal det gjøres, hopp i det med å starte egen tråd .
Men tror tråden passer best i byggprosjektråden, så flytter den dit.
Blir artig å følge med på denne !
velkommen hit til MCsiden.no .
Sånn skal det gjøres, hopp i det med å starte egen tråd .
Men tror tråden passer best i byggprosjektråden, så flytter den dit.
Blir artig å følge med på denne !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: RE: Re: Honda cb400 caferacer prosjekt
Takktakk, ja se der ja, burde jo ha sett den jajaAJ skrev:Hei olemk,
velkommen hit til MCsiden.no .
Sånn skal det gjøres, hopp i det med å starte egen tråd .
Men tror tråden passer best i byggprosjektråden, så flytter den dit.
Blir artig å følge med på denne !
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
Re: Honda cb400 caferacer prosjekt
Her kommer litt fra I fjor høst
Kommer mere om ikke så lenge
Kommer mere om ikke så lenge
Re: Honda cb400 caferacer prosjekt
Veldig bra! Virkelig morro med slike tråder!
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Re: RE: Re: Honda cb400 caferacer prosjekt
Morro med tilbakemelding også takker45316 skrev:Veldig bra! Virkelig morro med slike tråder!
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
Re: Honda cb400 caferacer prosjekt
Litt som er gjort den siste tiden
- Baffin
- Innlegg: 527
- Registrert: 01 jan 2016, 18:00
- Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.
Re: Honda cb400 caferacer prosjekt
Blir jo en nydelig sykkel
Baffin
Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38006
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda cb400 caferacer prosjekt
Helt enig!Baffin skrev:Blir jo en nydelig sykkel
Baffin
Ser rett og slett veldig bra ut
Heftig låt i eksosen, regner jeg med...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Kjellrf
- Innlegg: 1601
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Honda cb400 caferacer prosjekt
Morsom sak!
Jeg ville beholdt mellompotta (jeg bruker den på CX'en jeg bygde om) for å få finere og mer behagelig lyd. Korte, stutte rør gir veldig hard lyd i forhold til potter med mer volum.
Lykke til! :)
Jeg ville beholdt mellompotta (jeg bruker den på CX'en jeg bygde om) for å få finere og mer behagelig lyd. Korte, stutte rør gir veldig hard lyd i forhold til potter med mer volum.
Lykke til! :)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: RE: Re: Honda cb400 caferacer prosjekt
Kan si meg enig I at det er en litt "hard" lyd ja, selv om jeg har satt I slike innsatsdempere. Så det blir nok til å få tak på et par ordentlige lyddempere. Så går den nok litt magert nå også, iom at både Luftfilterboksen og lyddemperne er vekk. Følte den manglet litt respons I fra sist jeg kjørte. Fargen bekrefter jo også det. Selv om det ikke er så veldig gæliKjellrf skrev:Morsom sak!
Jeg ville beholdt mellompotta (jeg bruker den på CX'en jeg bygde om) for å få finere og mer behagelig lyd. Korte, stutte rør gir veldig hard lyd i forhold til potter med mer volum.
Lykke til! :)
Men er dette noe som lar seg justere tro? Eller må jeg til med nye dyser også?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38006
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda cb400 caferacer prosjekt
Syns pluggen ser hvit ut...
Det vil jeg i så fall ta som et signal om at motoren bør dyses om, ja...
Går motoren for magert, slik en hvit plugg indikerer, vil den på sikt ta skade av det.
Det vil jeg i så fall ta som et signal om at motoren bør dyses om, ja...
Går motoren for magert, slik en hvit plugg indikerer, vil den på sikt ta skade av det.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6993
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Honda cb400 caferacer prosjekt
Mye bra her, og fine detaljer.
Jeg liker særlig godt stagene til "eksospottene".
Jeg liker særlig godt stagene til "eksospottene".
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Kjellrf
- Innlegg: 1601
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Honda cb400 caferacer prosjekt
Når du setter på de luftfilterne du har på CV-gassere, bør du gå opp 20-25% på hoveddysa, og ta resten av justeringa derfra. Det blir dårligere vacuum i gasserne når du setter på åpnere filtre, derfor må du kompensere det med større dyser.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: RE: Re: Honda cb400 caferacer prosjekt
Er det derfor responsen bedres på høyere turtall? La merke til at turtallsregisteret kunne ha litt totakt - tendenser. Får en plutselig økning I kreftene over et visst turtall nemligKjellrf skrev:Når du setter på de luftfilterne du har på CV-gassere, bør du gå opp 20-25% på hoveddysa, og ta resten av justeringa derfra. Det blir dårligere vacuum i gasserne når du setter på åpnere filtre, derfor må du kompensere det med større dyser.
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk