tar bloggene knekken på forumet?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

ser det er mange både her og andre plasser som skriver disse bloggene sine. og da har jeg lurt på om disse bloggene tar litt knekken på forumtråder fordi folk helst skriver sitt i disse bloggene.

har et ikke-forhold til bloggere og noe er det jo som er leselig men logger først og fremst inn på mcsiden for trådene sin del.
dessverre kan det synes som det er fler blogginnlegg enn vanlige tråder og det er jo ikke bra.



ingen kritikk, bare nysgjerrig om fler tenker som meg og med tenker som meg mener jeg "alt var bedre før".

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av mortenolb »

Tenker du da på blogg-trådene i forumet, eller de individuelle faktiske bloggene noen har?

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

da tenker jeg på disse blogginnlegga i forumet. de derre endeløste trådene som oppfører seg som vanlige tråder men av og til er veldig lange. tror overskriften endres mens tråden forblir lengre og lengre etterhvert.
vrient å forklare men jeg sikter til alt på forsida som har ordet blogg i seg. det er vel en kar som heter jompa som har en slik blogg. en mann ved navn jompa eller noe sånt. de bloggene tenker jeg på.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

kan se ut som det kalles logg også

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av mortenolb »

Synes ikke det er noe i veien for det, men det er jo på en måte det personlige preget på forumet. Det er kanskje lettere å skjønne poenget etterhvert som man blir bedre kjent med folk her inne.
Det blir mer et sted blant venner enn et forum hvor alt bare handler om motorsykkel.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

ja jeg ser jo disse bloggene er populære men både her og der går det i mine øyne ut over forumet. det er forum som knapt har bevegelse foruten disse bloggloggene og hvem gidder vel lese dem. joa noen av dem er lesendes men det er drepen for forumet på sikt.
blir litt kjendisopplegg over det hele uten så mye matnyttig.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av mortenolb »

Forumet bærer nok preg av at folk er mer opptatt av å kjøre og dele sine opplevelser, enn tekniske osv. diskusjoner. Det har også dabbet av etter at mange av medlemmene skiftet beite for en stund siden.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

ja det er ikke noe mer liv på mcforumet. samme opplegget med samme jævla folka og samme jævla blogginnlegga ..lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av mortenolb »

Hva er det du egentlig vil ha, da?

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

en godt betalt jobb som er tålelig okei og ei dame med sans for humor .. siden du spør.
men sånn bloggmessig så hadde det beste vært om blogginnlegg ikke ble oppdatert i emnelisten og blogginga ble avsluttet så folk må tilbake til originalen som forumet jo er.

når jeg først logga på var det tilogmed et par damer her. hu ene lærte meg "en hånd på hodet om snuten er i nærheten" - hu var ålreit. men det der var off topic. satser på noen innspill når folk våkner for er det noe de blogginnlegga er, så er det en uting :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av Bjerknez »

Personlig liker jeg at det er to beiter og forholde seg til og jeg ser egentlig ikke problemet rundt dette heller. Det er her på mcsiden jeg startet min mc kariere og det er gjennom mcsiden jeg har truffet alle jeg kjenner i mc miljøet. MCsiden har til og med hatt stand på MC messen i Lillestrøm for egen regning for ett par år siden. Jeg synes AJ har gjort en veldig god jobb når det gjelder promotering av MCsiden og det meste er gått fra egen lommebok.

Det er ikke mange norske forum som kan måle seg med det. Så kommer man ikke bort fra at det til tider kan bli litt turbulens og at medlemmer fyker frem og tilbake. Slik har det vert over alt i alle forum. Personlig trives jeg godt på flere sider samtidig. Noen ganger er jeg mest aktiv her inne, mens andre ganger er jeg mer aktiv andre steder. Sånn er det bare.

Når det kommer til disse bloggene så må jeg ærlig innrømme at jeg liker dem. Man får litt avbrekk fra "hvilken sykkel skal jeg velge" - "Hjelp jeg har oljelekkasje" og "hvilken sykkel liker du best" trådene. Bloggene er mer personlige og der kan man forøvrig skrive hva man vil så lenge man ikke bryter med det aktuelle forumets regler. Man lærer folkene mer å kjenne og ofte så er disse bloggene fulle av bilder. Jompa er jo den som kanskje har den mest fyldige bloggen her inne med masse bra innhold. Jeg har ikke vert så aktiv i den bloggen selv, men jeg følger jo med fra tid til annen. Mye handler om å skru på sykler og det er nok ikke det emnet som fascinerer meg mest, men det vil jo ikke si at bloggen er dårlig av den grunn.

Ofte så ser jeg dessverre en tendens til at noen føler en trang til å bruke forumet som et verbalt fristed, slik at man kan få utløp for sin frustrasjon. Dette skjer i andre forum også og selv om det kanskje ikke er like vanlig her inne så hender det støtt og stadig at det dukker opp medlemmer som ikke vil involvere seg samt skaffe seg nye MC venner etc. Man lager seg en konto, spør om det man lurer på for så og fordufte. Helt greit det og så absolutt ikke straffbart av noe slag, men mitt håp er uansett at det registrerer seg engasjerende medlemmer som ønsker å treffe andre og som klarer og ha en mer eller mindre oppegående tone.

Jeg tror heller ikke det er Sundt at et forum er fyllt opp med en gjeng MC folk som fremstår som den "indre kjerne". jeg tror dette også kan skade forumet på sikt. Mange testosteron bomber på ett sted på samme tid er ikke ALLTID en suksess tror jeg. Dog har jeg den siste tiden opplevd en oppgang blandt nyregistrerte her inne og uten at jeg sitter på noen konkrete tall så er det vertfall det som er inntrykket mitt. Å det er bra!

Men en ting er helt sikkert. 95% av alle jeg har truffet gjennom dette og andre forum er flotte mennesker. Jeg tror det er viktig at man engasjerer seg litt selv til tider. Bli med på treff, kom deg ut av gutterommet/kjelleren eller hvor du befinner deg og heng deg med på fellesturer. På den måten blir man bedre kjent og tro meg, det blir en langt hyggeligere tone på forumet etterpå. Man respekterer oftere mennesker man har snakket med i virkeligheten.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

jeg skjønner hva du mener bjerknez men jeg prater om bloggene og de er ren kreft for forum som mcsiden. interaksjon blir til enetaler og enveiskommunikasjonen som blogger primært er bør brukes av tidsskrift og media, ikke av mennesker i ett nettforum.

skriveglede og leseglede fortoner seg litt forskjellig for meg men jeg skjønner det er fornøyelig å bli lest, tilbakemeldinger og emoticons. synes bare ikke noe særlig om blogging og bloggere, spesiellt her, for det blir et internett i internettet akkurat som apper, blogger, facebook mm. bare tull - du har alt med internett bare ved å ha internett.

avslutt bloggen din og legg innlegga i diverse og off topic delen av forumet. og det sier jeg i all vennskapelighet. selv om jeg veit du liker apper.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av Geiroe »

Vi er jo forskjellige. Selv har jeg ikke blogg, men for min del syns jeg bloggene er mye bra lesing, hvor man nettopp kan ha en litt løsere tone, og ikke alltid følge et tema. Det er litt lettere for mange å poste i en blogg enn å legge det i et emne.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av kvase »

Hei jeg er med i forskjellige åpne forum div interesser hobby -kajakk-Foto-Data-Å nå MC.
Ut fra de siste åras begivenheter med at folk vill bli sett så taper disse åpne forumene seg i antall besøkere som skriver gode innlegg og spørsmål har jeg registrert .
Mange av disse finner man igjen på Tryneboka-Face + et par andre steder å til og med der markedsfører de sine egne blogger og er ivrig på å få folk innom for å se MEG tendensen som har fått en kraftig vekst i samfunnet. Det har blitt mer å mer viktig å ha noe å vise til å skille seg ut.- Ja dette vil jeg tro at tingene på slike åpne forumer dabber mye av- Dette er ikke noe jeg filosoferer over men registrerer at har skjedd på en rekke gode informative nettforumer - aktiviteten har dabba noe helt jævlig av etter at alle skal såkalt markedsføre her er jeg ego sider- Misforstå meg ikke men jeg tror dette er kommet for å bli derpå det jeg skriver.- Vi må nokk akseptere dette -Har bedrive med data siden og div ting siden slutten av 80 tallet -Men er egentlig snekker med fagbrev-takstmann-stasjonsbetjent og jernbane arbeider. Å har vært borti mye rart i forbindelse med arbeid med barn ungdom +rus --irrelevante opplysninger.
15748_10153273804888791_5278640631034800651_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: tar bloggene knekken på forumet?

Legg inn av CB9 »

skjønner ikke greia jeg. før i tida brukte vi pseudonym helt til en eller annen tomsing fant på å bruke fullt navn og bilde og blande hummer og kanari av venner foreldre sjefer og hva værre er i en og samme bolk. oppskrift på bråk og hvem fan ser det som positivt å logge sin egen vei på nett slik at hvemdetennmåttevære skal kunne lese ti-femten år med privat tekst og informasjon. og ikke nok med det - holde deg ansvarlig for skjitpraten ti år senere.

jeg begriper det bare ikke.

Låst