Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Hørt rykte om rett rundt 100 k på Tracer 700
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Må nok skuffe derekvase. skrev:Hørt rykte om rett rundt 100 k på Tracer 700

Prisen på Tracer 700 vil bli 114.900,- + klargjøring og regomk. Ventes i Juni/Juli 2016
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
WhatAlex-68 skrev:Så var det denne Benellien da..Jeg har fått litt sansen for den gitt, men den minner jo om en litt spinkel utgave av Fazer 1000 som jeg vet jeg hadde valgt.
![]()


Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Ikke vanskelig og se hvor pastarulla har tatt designet fra...



Mc Oslo Suger!
-
- Innlegg: 46
- Registrert: 21 mai 2016, 15:09
- Motorsykkelen din: Yamaha yzf600r Thundercat
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
74000kr resten av europa, hva selger fabrikken sykkelen for og hva tar norske stat i avgifter og moms for sykkelen, hvor mye sitter mc sjappa igjen med etter salget?
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Jeg ville helt klart gått for en FZS1000! Her har du en skuddsikker sykkel, med god kjørekomfort, fin til langturer, og er skikkelig Yamahakvalitet.
Jeg hadde lillebroren (FZS600) i to år, og den var det null problemer med what so ever den tiden, og de 20 000km jeg kjørte den. Utrolig god komfort, samt de er lette å vedlikeholde (tenker da på kjedestramming, oljeskift, og alle de andre småtingene som inngår i daglig vedlikehold som man ikke booker verksted til) :)
Det er også veldig romslige serviceintervaller på disse syklene. På FZS600 var det i alle fall ventinjustering hver 42 000km, og det vil jeg i alle fall kalle innafor.
Leste om en på et engelsk Fazerforum som hadde en FZS1000 som nå har passert 300 000km, og går fortsatt like fint med samme motor og girkasse.
Hvis du skal prøvekjøre en, så sjekk giringa ordentlig, det er et parti av disse syklene (husker ikke årsmodell) som sliter med bøyde skiftegafler i girkassa som gjør den vanskelig å gire mellom 1 og 2 gir. Dette gjelder et minimalt antall sykler, og de fleste av dette partiet er reparert for lenge siden.
Hadde det ikke vært for at jeg har et nærmest autistisk forhold til Suzuki TL1000S, så hadde jeg ikke vært i tvil om å oppgradere min FZS600 til en FZS1000. :) Eneste minuset jeg ser med FZS1000 er at det er forgassere på dem. Yamaha var litt treige med å få fuelinjection. Det har sånnsett ingenting å si, annet enn at du da også har choke. Rent driftsmessig merker du ingenting så lenge de er synkronisert riktig :)
Som du ser på Finn så holder de seg godt i verdi også. Hvis du vil prøve deg på banekjøring duger den fint til det også. Er endel på Rudskogen som kjører FZS1000, og det er ingen sinker for å si det sånn. Rimelig forsikring er det også :)
Lykke til i jakten! :) JEg er i alle fall ikke i tvil om hva jeg hadde valgt! :)
Jeg hadde lillebroren (FZS600) i to år, og den var det null problemer med what so ever den tiden, og de 20 000km jeg kjørte den. Utrolig god komfort, samt de er lette å vedlikeholde (tenker da på kjedestramming, oljeskift, og alle de andre småtingene som inngår i daglig vedlikehold som man ikke booker verksted til) :)
Det er også veldig romslige serviceintervaller på disse syklene. På FZS600 var det i alle fall ventinjustering hver 42 000km, og det vil jeg i alle fall kalle innafor.
Leste om en på et engelsk Fazerforum som hadde en FZS1000 som nå har passert 300 000km, og går fortsatt like fint med samme motor og girkasse.
Hvis du skal prøvekjøre en, så sjekk giringa ordentlig, det er et parti av disse syklene (husker ikke årsmodell) som sliter med bøyde skiftegafler i girkassa som gjør den vanskelig å gire mellom 1 og 2 gir. Dette gjelder et minimalt antall sykler, og de fleste av dette partiet er reparert for lenge siden.
Hadde det ikke vært for at jeg har et nærmest autistisk forhold til Suzuki TL1000S, så hadde jeg ikke vært i tvil om å oppgradere min FZS600 til en FZS1000. :) Eneste minuset jeg ser med FZS1000 er at det er forgassere på dem. Yamaha var litt treige med å få fuelinjection. Det har sånnsett ingenting å si, annet enn at du da også har choke. Rent driftsmessig merker du ingenting så lenge de er synkronisert riktig :)
Som du ser på Finn så holder de seg godt i verdi også. Hvis du vil prøve deg på banekjøring duger den fint til det også. Er endel på Rudskogen som kjører FZS1000, og det er ingen sinker for å si det sånn. Rimelig forsikring er det også :)
Lykke til i jakten! :) JEg er i alle fall ikke i tvil om hva jeg hadde valgt! :)

-
- Innlegg: 45
- Registrert: 25 sep 2015, 13:48
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2014
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Takk for alle innspill:)
Det er neimen ikke lett å velge kun en sykkel, man skulle helst hatt 3 (minst!) Jeg har tenkt og diskutert endel med mc-kompiser de siste dagene. Konklusjonen er at det ikke er nødvendig for meg med en sykkel som kan alt. Og at jeg øker budsjettet til 110, men da er det stopp:)
Som småbarnspappa så begrenser det seg jo veldig hvor mye langturer jeg kommer til å kjøre de neste 5 årene (og når det har gått 5 år så får jeg sikkert lyst å bytte uansett). Ikke kommer jeg til å ha passasjer de neste 5 årene heller:)
Jeg har derfor begynt å se mer og mer på rene morosykler som Monster, Street Triple og MT 09. Er det andre i denne kategorien jeg burde vurdere?
Det er neimen ikke lett å velge kun en sykkel, man skulle helst hatt 3 (minst!) Jeg har tenkt og diskutert endel med mc-kompiser de siste dagene. Konklusjonen er at det ikke er nødvendig for meg med en sykkel som kan alt. Og at jeg øker budsjettet til 110, men da er det stopp:)
Som småbarnspappa så begrenser det seg jo veldig hvor mye langturer jeg kommer til å kjøre de neste 5 årene (og når det har gått 5 år så får jeg sikkert lyst å bytte uansett). Ikke kommer jeg til å ha passasjer de neste 5 årene heller:)
Jeg har derfor begynt å se mer og mer på rene morosykler som Monster, Street Triple og MT 09. Er det andre i denne kategorien jeg burde vurdere?
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Du må finne ut endel ting..nå har jeg ikke lest alt her, men ting som er viktige for meg, og sikkert mange: skal du ligge litt frempå med aktiv stil, eller litt mer oppreist? Skal du kjøre langt og "fort"? Da må man ha ei bra kåpe. Hvordan vil en eventuell passasjer ha det, og hvor mye bagasje skal dere ha med? Liker du rekkefirer?
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Personlig tror jeg med stor sannsynlighet at behovene endrer seg på sikt uavhengig av hva man mener er "riktig" nå. Derfor så mener jeg at man bør kjøpe den sykkelen man vil bli sett på. Kjøp en sykkel som får deg til å sikle. Den første sykkelen mener jeg bør være en sykkel du har lyst på. Så får du danne deg noen erfaringer etter hvert.
Det er ikek for ingenting at mange har begynt på RR sykkel, for så og gått gradene til mer oppreist for så og ende på en cruiser eller traktor på sine eldre dager. Personlig har jeg faktisk gått mot strømmen her, men poenget er at det ikke finnes noen fasit.
Men en ting kan være greit å ha i bakhodet hvis økonomien ikke er på topp. Velg et merke som har et godt forhandlernettverk, og sjekk ut service kostnader etc. Sjekk også ut rykter på verkestedet til merket du velger. Ofte så er det langt til neste verksted og det er dem du må forholde deg til hvis noe skulle skje. Kjipt og stå der med skjegget i postkassa og krangle med dem for den minste ting.
Er du flink til å skru og kjøper en eldre sykkel så kan du ta vanlige servicer selv som oljeskift etc. Da sparer du noen kroner. SItter pengene litt løsere, så klin til å kjøp det som får dte til å "rykke i pongæne" (som vi sier her i Østfold
)
Det er ikek for ingenting at mange har begynt på RR sykkel, for så og gått gradene til mer oppreist for så og ende på en cruiser eller traktor på sine eldre dager. Personlig har jeg faktisk gått mot strømmen her, men poenget er at det ikke finnes noen fasit.
Men en ting kan være greit å ha i bakhodet hvis økonomien ikke er på topp. Velg et merke som har et godt forhandlernettverk, og sjekk ut service kostnader etc. Sjekk også ut rykter på verkestedet til merket du velger. Ofte så er det langt til neste verksted og det er dem du må forholde deg til hvis noe skulle skje. Kjipt og stå der med skjegget i postkassa og krangle med dem for den minste ting.
Er du flink til å skru og kjøper en eldre sykkel så kan du ta vanlige servicer selv som oljeskift etc. Da sparer du noen kroner. SItter pengene litt løsere, så klin til å kjøp det som får dte til å "rykke i pongæne" (som vi sier her i Østfold

-
- Innlegg: 45
- Registrert: 25 sep 2015, 13:48
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2014
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Fet sykkel, men den gullfargen blir litt for bling bling for meg hehe. Hvordan er kvaliteten på disse syklene? Hvis de er like bra som de er fine å se på, så er jeg åpen for en Benelli også:)
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Den der tror jeg kanskje er litt i slappeste laget 

-
- Innlegg: 45
- Registrert: 25 sep 2015, 13:48
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2014
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Jeg har rett og slett ikke prøvd nok sykler til at jeg vet helt hva jeg liker og ikke. Jeg tror jeg foretrekker en litt fremovervendt sittestilling, altstå ikke rett opp og ned men heller ikke Rossistyle.ZZR-Erling skrev:Du må finne ut endel ting..nå har jeg ikke lest alt her, men ting som er viktige for meg, og sikkert mange: skal du ligge litt frempå med aktiv stil, eller litt mer oppreist? Skal du kjøre langt og "fort"? Da må man ha ei bra kåpe. Hvordan vil en eventuell passasjer ha det, og hvor mye bagasje skal dere ha med? Liker du rekkefirer?
Jeg har kjørt min fars blackbird xx og den liker jeg veldig godt, men jeg ser ikke for meg det som en dagligsykkel til og fra jobb i byen. Det er jo trossalt en sportstourer som liker seg best godt over norske fartsgrenser.
Jeg skal kjøre kort, men en sjelden gang blir det nok en lengre helgetur. Passasjer har jeg da funnet ut at jeg ikke kommer til å ha de neste årene, og jeg klarer meg sikkert langt med en rommelig tankveske.
Jeg vil ha en lettkjørt sykkel med muskler, men toppfarten er av minimal betydning. Lyden derimot er viktig!
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Lettkjørt,muskler,lyd, MT09 med acra burde dekke det meste og uten kåpe er det lett å holde seg sør for 150
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Eller en XSR9. En bedre sykkel i mine øyne, og motoren er den samme. Men den er muligens litt dyrere...?
Eller så har man jo MT07. En god del slappere motormessig, men også langt gunstigere pris. Lyden i MT07 er dog veldig bra. Hva som er bra drag kommer ann på hva man er vant til
Eller så har man jo MT07. En god del slappere motormessig, men også langt gunstigere pris. Lyden i MT07 er dog veldig bra. Hva som er bra drag kommer ann på hva man er vant til

-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Den er vel ikke direkte nøytral neiChubby-mc skrev:Fet sykkel, men den gullfargen blir litt for bling bling for meg hehe. Hvordan er kvaliteten på disse syklene? Hvis de er like bra som de er fine å se på, så er jeg åpen for en Benelli også:)


Ikke typ Honda kvalitet men jeg har kjørt 56.000 km med min og aldri hatt trøbbel med det elektriske ( mange elsker å disse Italierne på dette ) men det er et par kjente feil som bla er rettet på denne sykkelen ( annonsen ).
Den har vært til sjefen sjøl-Alex i Nurnberg ( www.maniacmotors.de ) og blitt oppgradert.
Hvis du får sjansen så prøv en - Yam MT blir pusekatter i forhold

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39825
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
MT-10, også...WikingTnT skrev:Yam MT blir pusekatter i forhold



http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/ ... stechspecs
(Specs)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Har faktisk prøvekjørt en S1000R Bjerkneze`n og likte motorkarakteristikken til TnT`n bedre , men BMW er hysterisk på toppenBjerknez skrev:Den der tror jeg kanskje er litt i slappeste laget

-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Well- den er vel en liten tiger ja - men det skiller vel ikke mer enn ca 15 hk på hjulet ift min og da liker jeg R3 bedre enn IL4 - råere drag fra bånnAJ skrev:MT-10, også...WikingTnT skrev:Yam MT blir pusekatter i forhold![]()
![]()
http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/ ... stechspecs
(Specs)

-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Ser nå at den har CP4 - og den er vel grei på bånn :-)WikingTnT skrev:Well- den er vel en liten tiger ja - men det skiller vel ikke mer enn ca 15 hk på hjulet ift min og da liker jeg R3 bedre enn IL4 - råere drag fra bånnAJ skrev:MT-10, også...WikingTnT skrev:Yam MT blir pusekatter i forhold![]()
![]()
http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/ ... stechspecs
(Specs)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39825
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Færre, jo bedre...WikingTnT skrev: Well- den er vel en liten tiger ja - men det skiller vel ikke mer enn ca 15 hk på hjulet ift min og da liker jeg R3 bedre enn IL4 - råere drag fra bånn

Likte tre'ern i Tiger 1050'en jeg hadde.
Men trives best med V-designet...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Ikkeno feil med V2 neiAJ skrev:Færre, jo bedre...WikingTnT skrev: Well- den er vel en liten tiger ja - men det skiller vel ikke mer enn ca 15 hk på hjulet ift min og da liker jeg R3 bedre enn IL4 - råere drag fra bånn![]()
Likte tre'ern i Tiger 1050'en jeg hadde.
Men trives best med V-designet....


Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39825
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Har hatt Fazer 1000 2002 tror jeg det var..Den likte jeg godt, dersom jeg ikke kjørte fort og langt. Fin motor, og svingte fint..For meg litt for opprett, men kanskje du liker en slik.
-
- Innlegg: 45
- Registrert: 25 sep 2015, 13:48
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2014
Re: Skal kjøpe min andre MC og vil ha tips
Kanskje det...
Men nå har jeg prøvekjørt den berømte Triumph Speed Triple R denne uken, så det ser jommen meg ut som om jeg har funnet drømmesykkelen:-D
Bruktutvalget av disse er heller labert. Så vurderer nå sterkt å realisere drømmen, og kline til å kjøpe meg en splitter ny Triple R. Tenker det er fint med en helt ny sykkel som ingen har herja med:)
Men nå har jeg prøvekjørt den berømte Triumph Speed Triple R denne uken, så det ser jommen meg ut som om jeg har funnet drømmesykkelen:-D
Bruktutvalget av disse er heller labert. Så vurderer nå sterkt å realisere drømmen, og kline til å kjøpe meg en splitter ny Triple R. Tenker det er fint med en helt ny sykkel som ingen har herja med:)