Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Nå spøker det for BMW'n din Bjerknez :knegg

Du kan kjøpe den grå, så kan jeg kjøpe den hvite.
Å dæven... :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Nei nå synes jeg det har vært uhyre stilt på deg her altså... :knegg

Forlanger oppdateringer om hva som skjer i livet ditt her samt noen innlegg om hva du tenker rundt neste sesong vedrørende sykkelbytte eller ikke. Har du kikket noe på den nye KTM 1290 GT? Eller er du fortsatt sugen på den nye Speed'en?

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Her har mesteparten av kveldene og helgene gått med på en nettbutikk jeg har startet: http://www.kitkongen.no

KTM'n ser brutal ut den, men designet faller ikke helt i smak. Blir for mye på en måte. Speeden frister fremdeles, men nå som Hyper'n har vært parkert en stund så kjenner jeg mer og mer på at jeg liker den sykkelen veldig godt. Så mulig det blir hooligan'kjøring enda et år :twisted

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

En ting er sikkert! Vi er nødt til å ta en slik overnatting igjen til sommeren! :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Et steg nærmere våren

Siden det var meldt mye fint vær denne uken begynte jeg forsiktig med å gjøre klar Hypern.

Først ble sengelakenet fjernet for å lete etter rust. Det har vært mye fukt i garasjen, og jeg var spent på om valgene jeg gjorde når jeg satte den bort i høst var gode nok. Spesielt om WD-40'n hadde gjort jobben sin.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Ved første inspeksjon ser det ut som valg av lagring og vinterforberedelser var vellykket. Ingen tegn til rust. Fremdeles ekstremt fornøyd med kjedesprayen.

Bremseskivene

Første prioritet var bremseskivene. De har garantert fått wd-40 på seg. Og jeg ser for meg at det er noe jeg kunne glemme når solen tittet frem og det var klart for første tur.

Bilde

Bilde

Lufttrykk

Jeg husket ikke hvilket luftrykk jeg endte opp med på slutten av sesongen i fjor. Tror det var 2,4 og 2,6. Husker bare ikke om det var fordekket eller bakdekket som skulle ha mest trykk... Valgte å gå for 2,5 bar både foran og bak, og justere etterhvert.

Bilde

Batteri

Jeg var veldig spent på batteriet. Det er veldig trangt under salen, og jeg mener å huske det var en noe rar festemåte når jeg fjernet batteriet i fjor. Endte opp med å få festet det, men når jeg søker på google ser jeg at det ble feil. Skal fikse når jeg kommer hjem.

Etter montering av batteriet fikk jeg testet tenningen, og alt var i skjønneste orden. Jeg klarte å motstå fristelsen med å starte sykkelen. Venter til jeg kan få kjørt den en god runde. Gidder ikke hvitt oljegrums.

Bilde

Nesten klar til ny sesong

Nå gjenstår en god vask og finjustering av speil. La solen komme.

Bilde
Sist redigert av Cutless den 15 mar 2016, 09:59, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Er det bare jeg som ikke kan se bilder her? :evil

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Fsva »

Bjerknez skrev:Er det bare jeg som ikke kan se bilder her? :evil
Jeg ser bare mange innkjøring-forbudt symboler der bildene skulle vært. :sorry

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37906
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av AJ »

Bildelinkene til Cutless funker ikke her heller... :[-(
For øvrig de lengste bildelinkene jeg noengang har sett...
En egen Google 'oppfinnelse'... :scratch
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser nå at disse "bildeadressene" egentlig ikke er bildeadresser da de ikke linker til selve bildet (mangler ".jpg" på slutten). Jeg har selv prøvd å linke bilder fra google da jeg bruker dette selv for synkronisering med telefonen men har aldri fått det skikkelig til.

Fiks Cutless...Fiks! :twisted

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Nå er bildene fikset, og jeg har offisielt gitt opp Google bilder til forumbruk.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Se der ja :thumleft

Ja jeg ser du har gjort grovinstillingen av speilene dine. Ser ut til at du må justere ørlite gran til, men det ser du nok kanskje ikke før du setter deg på hojen :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Fra italiensk til engelsk

Jeg har gått lenge å tenkt på ny sykkel. Jeg ville prøve noe nytt. Noe annerledes. Noe som var litt tyngre og større. En mer "tradisjonell" motorsykkel (i mine øyne). Jeg startet med å legge ut Hypern til salgs, og det gikk en snau uke så var den borte.

Så begynte letingen. Det var gøy de første dagene, men det gikk raskt over til desperasjon. Å ha en tom stall er ikke en god følelse når det er 25 grader og sol ute. Jeg var å så på flere brukte sykler. Jeg hadde en god kandidat, men ved besiktelse viste det seg at den hadde vært kræsjet og forsøkt fikset (uorginal lakk etc.).

Jeg hadde nesten gitt opp. Men etter å ha bladd forbi en annonse for sjette gang, klikket jeg meg inn. Det så ut som en grei sykkel. Tok kontakt for besiktelse, og fikk sett den samme dag (onsdag denne uken). Den så greit vedlikeholdt ut til å være en 2002 modell.

Under prøvekjøring så var det ikke noe tvil, dette ble en veldig god match. Veldig god sittestilling for mine 189 cm. Alt stemte.

Betaling, omreg, kontrakt etc. ble gjort etter prøvekjøring. Henting av sykkel samme kveld.

På vei hjem etter en stund på motorveien oppdaget jeg at den fjukset og nølte over 5000 rpm. Jeg hadde forventet å bruke litt penger på å få den i tipp top stand, men kjedelig å oppdage noe slikt på vei hjem. Merket det ikke på prøveturen.

Kom hjem klokken 2100, og begynte å demontere. Jeg skulle værtfall sjekke luftfilteret. Det er jo en mulig syndebukk.

Startet med kåpen
Bilde

Deretter måtte jo tanken løftes litt på
Bilde

Luftfilteret bør definitivt byttes
Bilde

Men jeg skulle jo så gjerne sjekket tennpluggene også. Så da bars det til å fjerne tanken helt, samt få ut luftfilterboksen.


Slik så det ut når jeg gikk å la meg klokken 0100 kvelden jeg hentet sykkelen
Bilde

(Fortsettelse følger)

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Tobben84 »

Såpass, gratulerer med en flott Triumph :thumleft

Kan du si litt om sykkelen, modell km stand osv? Har den effektanlegg? Har opplevd noe flatspots og fusking på diverse sykler med effektanlegg som ikke er mappet skikkelig....

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av mortenolb »

Sykt random at jeg spotta deg samme dagendu fikk den da :D

En kompis sleit med total mangel på power over 6k rpm før. Tror det var tenningsmodulen på hans, samt noe forgassergreier..

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37906
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av AJ »

Gratulerer!
Skikkelig god "gammaldags"moderne motorsykkel det der :thumleft .
Ganske annerledes enn Ducati'en, ja... ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar