Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.

Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Honda
7
12%
Yamaha
11
18%
Suzuki
1
2%
Kawasaki
7
12%
BMW
12
20%
Triumph
4
7%
Ducati
8
13%
KTM
5
8%
Harley-Davidson
1
2%
Aprilia
0
Ingen stemmer
Moto Guzzi
3
5%
Andre (MV Agusta, Husqvarna, Victory, Indian, Benelli, Ural, Royal Enfield, Norton, osv.)
1
2%
 
Stemmer totalt: 60

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av jongsanim »

Min neste blir en Yamaha MT-10, svart.

Har sett på bilder siden de ble lansert, videoer siden de kom, og fikk testet den i en hel time takket være Speed mc :)

Elsker utseendet, og etter 15 år på 2 hjul er det på tide med noe litt mer bøllete enn mine tidligere sykler Bilde

Historikk: Honda cb500, Honda cbf1000s, Honda msx 125, Yamaha xvs950r, Triumph tiger 800, Suzuki drz 400 ;)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av ZZR-Erling »

Om jeg må...Yamaha VMAX 1700 i jubileumsfarge!

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av ATWindsor »

Jeg tipper det blir minimum 5 år, og antakelig lengre til jeg bytter MC, så jeg vanskelig å svare på nå. Det er ikke noe store nyheter for MC som kjøretøy som frister i horisonten heller, vi har allerede fått overgangen til antispinn, abs og elektronisk "dill" for de som vil ha det.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av KevinmsR6 »

Min neste sykkel må bli Yamaha R1 eller BMW s1000rr hvorfor?
Fordi sittestillingen er behagelig for meg og simpelten elsker utseende og kreftene som bor i disse:) må si BMW ligger høyest på listen, får se hva neste sesong bringer:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4744
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av FredrikE24 »

BMW K1300S, fordi den er en videreføring av min nåværende sykkel, kardang og kåpe er for meg et ganske stort krav!
BMW R1200GS, jeg må få prøvd en først, fin å laste opp med ting, særlig med tanke på alu-kassene, de touring koffertene jeg har på K1200RSen er litt upraktiske når det kommer til jobb-bruk, men det funker.
BMW K1300GT, har kjørt mye på en slik, og det er en fantastisk komfortabel og ikke minst sprek sykkel, som kan fungere svært godt til mitt bruk.

BMW der altså..! Rett og slett fordi jeg liker dem, og deres noe annerledes måte å lage ting på, som i det daglige funker særs godt(blinklysene på min K1200RS er simpelthen en lek å bruke). Er det noe jeg kommer til å savne ved å gå over til en tverrstilt K-modell er den smoothe lyden i drivverk og motor. Den langstilte motoren i min sykkel er montert som i en bil, med egen girkasse med tørrclutch i mellom, ingen vinkeldrev ut på akselen. K1300GT høres ut som en anleggsmaskin når man kjører i forhold.

Har kjørt både Honda, Ducati, Suzuki og Yamaha, og jeg blir liksom ikke like fornøyd. Det som forundrer meg er hvordan den gamle K1200RSen min er å kjøre svinger med, og hiver man den ut på motorveien er det et lokomotiv. På svingene virker den litt overstyrt, den bare VIL enda lenger ned og gå hardere i svingene. Spesielt en Yamaha jeg kjørte, så måtte man kjempe litt for å gjøre det samme. En ulempe med K1200RSen er at fothvilere er plassert litt lavt. Subbe med fothvilere har blitt ren rutine, selv til og fra jobb. Å flytte rumpa litt på setet hjelper mye :prf

vidar
Innlegg: 18
Registrert: 04 jan 2016, 15:53
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av vidar »

Tror det blir en samme som jeg har, KTM 1290 SA kommer i en oppgradert versjon neste år.
Veldig fornøyd med den.

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av vim »

Svært sannsynlig at det blir en S1000R gitt.
Innen da har jeg blitt for gammel og klok til en Panigale, for ung til Touring og for lite kul til Cruiser :)

Brukeravatar
Fossin
Innlegg: 23
Registrert: 05 jul 2014, 21:18
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 2014
Sted: Asker

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av Fossin »

Jeg ser bare på en sykkel for tiden; Triumph Street Triple.
Har funnet ut at tre sylindre må være perfekt for meg etter noen år med min SV650S og kjærestens fire-sylindre. Den perfekte mellomting.

Har også etter år med polering og nervøsitet for dyr plastikk funnet ut at en nakensykkel må være tingen.

Dessverre finnes det ikke mange tre-sylindrer der ute, og foreløpig er Triumphen et godt stykke over mitt prisleie.... :sorry
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av Bjerknez »

Street Triple R er en meget oppegående sykkel ja :thumleft

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av Bjarne89 »

Neste sykkel tror jeg blir en Suzuki gsxr eller en Yamaha r6:) er allerede litt på leting etter ny sykkel:)

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av ATWindsor »

Fossin skrev:Jeg ser bare på en sykkel for tiden; Triumph Street Triple.
Har funnet ut at tre sylindre må være perfekt for meg etter noen år med min SV650S og kjærestens fire-sylindre. Den perfekte mellomting.

Har også etter år med polering og nervøsitet for dyr plastikk funnet ut at en nakensykkel må være tingen.

Dessverre finnes det ikke mange tre-sylindrer der ute, og foreløpig er Triumphen et godt stykke over mitt prisleie.... :sorry
Yamaha MT09, en av de mest populære modellene her til lands har tre sylindre.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av Jompa »

Egentlig tror jeg kanskje jeg er kommet til veis ende hva angår mc.
Syn, hørsel, reaksjonsevne og orienteringsevne er i fritt fall, så jeg burde vel ta ei alvorlig vurdering på om jeg har noen
fremtid som motorsyklist.

Drømmesykkelen er fremdeles BMW K1600 GT.
Hvorfor ? Den har seks cylindre, og når så mange liker egenskapene til trecylindrete motorer, må jo bare 6 bli dobbelt så bra.
Ellers har den alt en tursykkel trenger, veier 100 kg mindre enn en Goldwing og koster 100`mindre.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av Bjerknez »

ATWindsor skrev:
Fossin skrev:Jeg ser bare på en sykkel for tiden; Triumph Street Triple.
Har funnet ut at tre sylindre må være perfekt for meg etter noen år med min SV650S og kjærestens fire-sylindre. Den perfekte mellomting.

Har også etter år med polering og nervøsitet for dyr plastikk funnet ut at en nakensykkel må være tingen.

Dessverre finnes det ikke mange tre-sylindrer der ute, og foreløpig er Triumphen et godt stykke over mitt prisleie.... :sorry
Yamaha MT09, en av de mest populære modellene her til lands har tre sylindre.
Gjesp... :roll

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av Storm »

Jeg vil nok beholde Moto Guzzi Grisoen min. En sykkel man har blitt glad i. Og dessuten skal det mye til for å finne en helt lik her til lands. Da det kun finnes 2 av dem her.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38013
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av AJ »

Jompa skrev:Egentlig tror jeg kanskje jeg er kommet til veis ende hva angår mc.
Syn, hørsel, reaksjonsevne og orienteringsevne er i fritt fall, så jeg burde vel ta ei alvorlig vurdering på om jeg har noen
fremtid som motorsyklist.
:O
Det var da voldsomt... :-k .
Så vidt runda 50 og i ferd med å slippe taket i motorsykkelstyret...
Selv jeg med seks år mer å fare med, uten at det utgjør noen enorm forskjell, tenker jo på neste sykkel innimellom og stadig vekk.
Og når sværinger som 1290 SA blir for store å håndtere forsvarlig, vil det garantert bli en lettere variant å putre rundt på :knegg .
Men ferdig med MC? No way :[-( :[-X

:mc1
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar