Är säkert inte aktuellt på dessa nya alutankar men fyller helt upp och tar ut batteriet är så långt jag kommit. Kan bli ner mot -25 i dessa trakter,

Hvorfor fyller du med 98 oktan?AJ skrev: Selv slenger jeg et stretchlaken (best til å holde støv og sænt no' unna) over sykkelen etter først å ha fylt bensintanken breddfull med 98 oktan bensin og lar batteriet stå i sykkelen.
Dansekris skrev:Hvorfor fyller du med 98 oktan?AJ skrev: Selv slenger jeg et stretchlaken (best til å holde støv og sænt no' unna) over sykkelen etter først å ha fylt bensintanken breddfull med 98 oktan bensin og lar batteriet stå i sykkelen.
Helt korrekt som mortenolb påpeker.mortenolb skrev:Mindre etanol eller noe? Mer holdbar? Husker ikke eksakt.
Dog da jeg parkerte sykkelen i midten av juli innså jeg hvor jævlig vanskelig det er å oppdrive 98 for tida..
Hvorfor ikke på betong?Voksen skrev:Oljeskift under vinterlagring er overdrevent synes jeg. På gressklipperen bytter vi jo ikke olje i det hele tatt.
Sett den tørt og IKKE på betong.
Mener dette har noe med fuktighet å gjøre? Vet at når man bygger så putter man duk i mellom treverket og betongen.. Uten at jeg gjør noe mer research45316 skrev:Hvorfor ikke på betong?Voksen skrev:Oljeskift under vinterlagring er overdrevent synes jeg. På gressklipperen bytter vi jo ikke olje i det hele tatt.
Sett den tørt og IKKE på betong.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Folk sier mye rartkvase. skrev:Har hørt at batteriet taper seg fort med støtta nedpå betong jord gjennom lengre lagring/oppbevaring ?![]()
Det skal du ikke si en liten feil på kabelnettet kan utgjøre kjedelig ting av diverse sluttresultater - men ja er alt bra så skal vel det meste gå greit.-FredrikE24 skrev:Folk sier mye rartkvase. skrev:Har hørt at batteriet taper seg fort med støtta nedpå betong jord gjennom lengre lagring/oppbevaring ?![]()
Man kan ta det helt med ro, er ikke noe strøm som går nedi bakken via støtta.
Helt enig.FredrikE24 skrev:Folk sier mye rartkvase. skrev:Har hørt at batteriet taper seg fort med støtta nedpå betong jord gjennom lengre lagring/oppbevaring ?![]()
Neppe noe problem å lagre batterier på betong, i følge denne artikkelen:AJ skrev:Helt enig.FredrikE24 skrev:Folk sier mye rartkvase. skrev:Har hørt at batteriet taper seg fort med støtta nedpå betong jord gjennom lengre lagring/oppbevaring ?![]()
Det er derimot blitt påstått av mange at batterier vil ta skade av å lagres på betonggulv. Dvs. at det tas ut av kjøretøyet, være seg bil eller motorsykkel, for deretter å lagres direkte på betonggulvet. Hvorfor dette evt. skjer har jeg ikke tatt meg bryet med å sjekke nærmere...
Tvilsomt om moderne batterier tappes eller blir ødelagt ved at de ikke lenger tar lading, etter å ha blitt lagret på betonggulv...
Batterier som sitter i kjøretøyet tar på ingen måte skade om kjøretøyet står lenge parkert på betonggulv, heller ikke MC'er på side- eller midtstøtte.
Feil på sykkelen ja. Da går gjerne en sikring, så kan man finne feilen, rette den og sette i ny sikring.kvase. skrev:Det skal du ikke si en liten feil på kabelnettet kan utgjøre kjedelig ting av diverse sluttresultater - men ja er alt bra så skal vel det meste gå greit.-FredrikE24 skrev:Folk sier mye rartkvase. skrev:Har hørt at batteriet taper seg fort med støtta nedpå betong jord gjennom lengre lagring/oppbevaring ?![]()
Helt enig i at det å starte motoren under vinterlagring er bare noe tull. Ikke bare er det tull, men direkte skadelig. En motor som startes opp slites veldig de første sekundene før den får oljetrykk alle steder. Det er studier på dette som viser at mesteparten av slitasjen en motor utsettes for i løpet av sin levetid skjer under kaldstarter. Hvorfor utsette den for dette unødig?FredrikE24 skrev:....
Videre så er det BARE tull å starte sykkelen jevnlig vinteren i gjennom. Det har ingenting for seg.. overhodet.
......