MarcoRainer76 skrev:ok..altså du mener at min sykkel skal lever verksted for å bytte ny tenning nøkkel ??
Nei, nei! Over hodet ikke!
Ikke så lenge nøkkelen er som den er. Dvs. at du fortsatt kan bruke den.
Det du må finne ut av er å få vridd nøkkelen rundt i tenningslåsen.
Mitt tips er at du forsiktig forsøker det
Toven har foreslått, som er det samme som han på videoen foreslår. Gjør dette uten mye press på nøkkelen slik at den ikke brekker.
Fungerer ikke dette prøver du å smøre tenningslåsen med olje, gjerne dyppe nøkkelen i ren motorolje før du forsøker å låse opp tenningslåsen igjen.
Jeg opplevde noe lignende på min KTM i sommer. Fikk ikke vridd rundt nøkkelen i tenningslåsen, men det løste seg etter at jeg dyppet nøkkelen i olje.
Etter det har jeg ikke opplevd problemet på nytt.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene
her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
![Bilde](https://s25.postimg.cc/jhuaiplbj/Super_Adv_S_150.png)