MLeikarnes's MC blogg - Suzuki DR350S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MLeikarnes's MC blogg - ........

Legg inn av RuneMC »

Hadde ikke fått med meg dette nei, og tenker bare "usj, usj, usj..." når jeg leser om denne typen ulykker. Rart å tenke på at jeg kjørte denne veien for et par uker siden og ikke visste noenting om dette...

Her på Hurumhalvøya var det for noen år siden en lastebil med henger som kjørte ut fra en uoffisiell rasteplass (rest av gammel vei) og blokkerte begge kjørefelt - rett rundt en sving, slik at en motorsyklist ikke kunne unngå kollisjon. Familie og venner til motorsyklisten la ned blomster i lang tid og laget en liten steinvarde og "rasteplassen" er nå effektivt stengt av autovern. Jeg gir et lite nikk til denne steinvarden hver gang jeg kjører forbi... en blanding av respekt og samtidig aksept av den risikoen jeg er inneforstått med.

Dog er det kanskje mulig å tenke at når det skjer så brått, så er det på mange måter mer brutalt for de etterlatte, enn for den som forulykker.

Uansett håper jeg du evner å se framover og glede deg over andre ting i livet etterhvert.

Kondolerer.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: MLeikarnes's MC blogg - ........

Legg inn av Fsva »

Forferdelig trist og urettferdig. Kondolerer.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: MLeikarnes's MC blogg - ........

Legg inn av TBI81 »

Kondolerer. Dette var utrolig trist lesning.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: MLeikarnes's MC blogg - ........

Legg inn av 929rr »

Kondulerer, ubeskrivelig trist

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av MLeikarnes »

Leeenge siden jeg har skrevet noe her nå...
Men jeg er på vei tilbake, om ikke enn med en verksted tråd i nærmeste fremtid!
Har akkurat kjøpt meg en Suzuki DR350S 1990 mod. med en nokså havarert motor etter hva selger sier.
Må nok bytte sylinder, stempel og topp høres det ut som, forklaringen var at en ventil har løsnet og hatt det litt morro inne i sylinderen... :-k
Får ikke sett på den eller hentet den før om en ukes tid når selger kommer hjem igjen, så da gjenstår det å se i hvilken stand den er i.
Har allerede sjekket deletilgangen, og den er noe laber, men det fins deler på det store vide internettet. Er ikke bare bare å sette sammen igjen en havarert motor som har stått åpen i ett års tid uten å ha vært tildekt :[-o<
Kan vel egentlig si at det er en vrakhaug... :lol Få den i gang i original stand først, så kanskje det blir en tracker av den etter hvert.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Suxuki DR350S

Legg inn av kjellv »

Godt å se deg tilbake :thumleft

Men hvilket pågangsmot du må ha for å gi seg i kast med dette.. På meg virker det nær håpløst dersom deletilgangen også er problematisk.
Men lykke til.
BMWen da, har du den ennå?

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: RE: Re: MLeikarnes's MC blogg - Suxuki DR350S

Legg inn av MLeikarnes »

kjellv skrev:Godt å se deg tilbake :thumleft

Men hvilket pågangsmot du må ha for å gi seg i kast med dette.. På meg virker det nær håpløst dersom deletilgangen også er problematisk.
Men lykke til.
BMWen da, har du den ennå?
Pågangsmot... Ja si det du... Bilde er ikke så nøye hvor lang tid det tar, men det går til slutt!

Har BMW'n ja, den har ikke gått mer enn 10mil i år, hentet den hjem fra Ålesund i August, den har fått seg ett sett nye dekk, ny olje og filter, nye tennplugger og luftfilter ligger på salen sammen med ett helt sett med rustfrie kåpeskruer.
Var en tur i Molde med den for noen uker siden for å få tak i dieselfilter til Pajeroen, da Bunkeroil hadde klart å snike mye vann inn i dieseltanken min... Har byttet 4 dieselfilter etter dette Bilde samt at jeg tappet av 60l blank diesel fra tanken! Dyrt å få vann fra stasjon når de ikke vil betale for det! Gravemaskina har fått seg veldig fin diesel med litt vann i nå idag...
Har vært opptatt med jobb og hyttebygging helt siden i vinter til nå. Nå har jeg fått halsbetennelse og er 100% sjukemeldt (det er rart det...).
Var i Mexicogulfen på jobb i vinter og i vår så der var det varmt og godt!

Begynte å klø i fingrene igjen når søsteren min kjøpte seg cross i vår, så jeg har vært på utkikk etter en lett offroader siden da. Cross uten skilt er ikke helt min greie, er noe annet med skilt!
Håper DR'n kan bli en fin grusracer oppe på Dovre og i Valdres med tiden!

Sent fra min D5803 via Tapatalk
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MLeikarnes's MC blogg - Suxuki DR350S

Legg inn av Jompa »

Hei, æ får ikke frem bildene av trefemtien.
Men vil tro at å få skikk på den blir en ganske smal sak, særlig for deg som vel er en litt over middels nevenyttig kar.
Sykkeln er vel ganske enkel i konstruksjonen ?
Har den tre eller fire ventiler ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Suxuki DR350S

Legg inn av AJ »

Jompa skrev:Hei, æ får ikke frem bildene av trefemtien.
Ikke jeg heller. Ikke når jeg legger den hyperlange bildelinkadressen i adressefeltet til browseren heller... Selv med innlogget Google konto :-k :scratch .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Suxuki DR350S

Legg inn av MLeikarnes »

Jompa skrev:Hei, æ får ikke frem bildene av trefemtien.
Men vil tro at å få skikk på den blir en ganske smal sak, særlig for deg som vel er en litt over middels nevenyttig kar.
Sykkeln er vel ganske enkel i konstruksjonen ?
Har den tre eller fire ventiler ?
Hmm, må forske litt på de bildene, har lagt inn bilder på samme måte som jeg har gjort nærmere en million ganger før... :-k :scratch
Enkel konstruksjon, men noe komplisert med oljesump i ramma... :sk?
Fireventilert, men akkurat nå er det 2 og en halv... eller ingen ventiler da toppen er så skamfert at jeg ikke kan bruke den, det er også ett passlig stort hull i stempelet... :scratch
Hentet den idag, så nå står den i garasjen sammen med en uregistrert fjern slekning (Honda CRF250F, DR'n er faktisk høyere og har mer fjøringsvei!)
Skal få lagt inn mer bilder senere, drar oppover til Dovre på hyttetomta straks, skal se om jeg ikke får inn noen bilder via tapatalk på ferga!
AJ skrev:Ikke jeg heller. Ikke når jeg legger den hyperlange bildelinkadressen i adressefeltet til browseren heller... Selv med innlogget Google konto :-k :scratch .
Dette må forskes på! Ser ut som google har endret på ett eller annen slik at jeg ikke får det til... Bildene vises fint hos meg, men nå kommer de jo fra min egen konto :-k Skal finne ut av det!
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Suxuki DR350S

Legg inn av MLeikarnes »

Nytt forsøk på bilder! Men nå med mine egne telefonbilder! Første jeg så på når jeg hentet den var toppen og den så ikkje fin ut...

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Oljepåfyllingen til motoren er faktisk mellom tank og krone helt oppe på rammen...


En annen motor som havarerte nå nettopp som jeg brukte gårsdagen på å plukke ut og i biter... Rådelager havari på Deutz motoren i Atlas gravemaskinen vår...
Bilde

Bilde

Sent fra min D5803 via Tapatalk
Sist redigert av MLeikarnes den 12 okt 2016, 18:51, redigert 1 gang totalt.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Suxuki DR350S

Legg inn av AJ »

Se der, ja! Dette ble atskillig bedre :twothumbs: !
MLeikarnes skrev:Nytt forsøk på bilder! Men nå med mine egne telefonbilder! Første jeg så på når jeg hentet den var toppen og den så ikkje fin ut...

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Oljepåfyllingen til motoren er faktisk mellom tank og krone helt oppe på rammen...


En annen motor som havarerte nå nettopp dom jeg brukte gårsdagen på å plukke ut og i biter... Rådelager havari på Deutz motoren i Atlas gravemaskinen vår...
Bilde

Bilde

Sent fra min D5803 via Tapatalk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Suxuki DR350S

Legg inn av E-strom »

MLeikarnes skrev:Bilde

Oljepåfyllingen til motoren er faktisk mellom tank og krone helt oppe på rammen...
Slik er det på DRZ400S også - oljetanken er i ramma, og oljen må tappes av gjennom to tappeskruer - gjennom bunnpanna som vanlig og i tillegg er det en egen tappeskrue nederst på ramma.

Er det kanskje tappeskruen for rammen du viser bilde av :scratch
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Suzuki DR350S

Legg inn av MLeikarnes »

Nå har jeg vært på ebay og handlet julegaver til DR'n... Den får pinade bli fornøyd med en topptransplantasjon med donor fra Wisconsin, USA. Med ny topp har leketøyet blitt dobbelt så dyrt... Og enda mangler det mye deler...
Bestilte også fullt pakningssett fra Moose racing i USA, med ventiltetninger, så den nye toppen får nye før den blir montert.
Er på sjøen frem til rett oppunder jul så jeg får ikke tatt turen på Farstads Motorservice og forhørt meg om de kan redde sylinderen med å bore den. Da må jeg vite hvor mye de må ta så jeg kan bestille Wiseco overdim. stempel... Håper den er registrert og i bruk til påske!

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: MLeikarnes's MC blogg - Suzuki DR350S

Legg inn av Jacobsen »

Fet sykkel det der, kom til å tenke på min gamle Suzuki TSX når jeg så den! :D

Svar