MC-nyheter 2017
- thewiz
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Re: MC-nyheter 2017
Såklart det er en god motor, ingen tvil om det. Men syns Yamaha kunne boosta den med litt mer hester / torque, trossalt en motor fra 2006. R6-en har fatalt tragisk bunndrag (har eid R6 selv, så vet dette).
TC på en 600 er for meg litt bobb bobb, jeg kjører fireblade uten noen form for elektronikk og det er ingen problemer med det. ABS veier mye, så for dem som skal kjøre mye banekjøring (hvis nei, hvorfor har du 600 RR?) er det ikke spesielt attraktivt.
Quickshifter er veldig bra oppgradering på disse!
TC på en 600 er for meg litt bobb bobb, jeg kjører fireblade uten noen form for elektronikk og det er ingen problemer med det. ABS veier mye, så for dem som skal kjøre mye banekjøring (hvis nei, hvorfor har du 600 RR?) er det ikke spesielt attraktivt.
Skjønner hva du mener. Har eid 600cc rekke fire r sykkel og kjørt mye r6 også. Vet dette med bunndrag på disse motorene
Vi får se når Yamaha slipper ut specsa for den nye sykkelen!

Jeg tipper 600-sportsyklende som gruppe kjøres over 90% av sin levetid på vei, og ikke på bane.thewiz skrev:Såklart det er en god motor, ingen tvil om det. Men syns Yamaha kunne boosta den med litt mer hester / torque, trossalt en motor fra 2006. R6-en har fatalt tragisk bunndrag (har eid R6 selv, så vet dette).
- jongsanim
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
I dag la Alf Graarud ut finn annonse på yamaha mt10 til 195.900 og Yamaha mt10 sp til 220.900...
Står ingenting om forbehold om endring i pris, som det ble skrevet i fjor, så da er vel det prisen :)
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Står ingenting om forbehold om endring i pris, som det ble skrevet i fjor, så da er vel det prisen :)
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Det skjedde vel omtrent det samme i fjor på denne tiden da MT-10 kom. Noen forhandlere var svært kreative i annonsering og prissetting flere måneder før prisen var klar og sykkelen fysisk kom til landet.jongsanim skrev:I dag la Alf Graarud ut finn annonse på yamaha mt10 til 195.900 og Yamaha mt10 sp til 220.900...
Det som i hvert fall er tilfelle er at ingen priser for 2017 kan være klare før statsbudsjettet og avgiftsnivået er klart. Dette skjer ikke før rundt midten av Desember. Yamaha pleier å offentliggjøre prislistene sine omtrent midt i Desember, inntil da er dette ren gjetting.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Godt poeng.kjellv skrev: Det som i hvert fall er tilfelle er at ingen priser for 2017 kan være klare før statsbudsjettet og avgiftsnivået er klart.
Også kommer vel disse valutaforhandlingene, eller hva de kalles, mellom produsent og importør inn i bildet før prisene er klare for endelig offentliggjøring.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kvase
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Kontakt:
Dette så jeg i Natt da på KTM 1090 delen av pris for grunnstammen før alle til-valg av utstyr å stemmer disse prisa pluss Reg å ja så er det vel et påslag på 5-6000 kr ferdig ut av butikken
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Her er Bikeports første vurdering av nye Yamaha YZF-R6
http://bikeport.no/video-yamaha-lansert-radikalt-r6/
http://bikeport.no/video-yamaha-lansert-radikalt-r6/
-
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2014
Jepp! Dritkul! Det blir interessant å se hvilken pris den havner på.Jompa skrev:Triumphen var skikkelig tøff
- Baffin
- Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.
Nye 250'er fra Suzuki

Last week’s CIMA show in China saw Suzuki unveil two new 250s for the Chinese market, the GSX250R and DL250 V-Strom. While China and the other Pacific Rim countries are often flooded with new small-capacity bikes, they rarely make their way from East to West – but this time they will.
Suzuki GB’s General Manager, Paul de Lusignan has exclusively confirmed to MCN that this funky 250cc duo are destined for UK shores in 2017.
"The V-Strom 250 and GSX250R were revealed at CIMA for the Chinese domestic market. However, I can confirm that UK-spec versions of both models will be announced at Eicma in a few weeks’ time, and we’re looking forward to confirming full details and specifications then," said de Lusignan.

The most exciting of the duo is the new DL250 V-Strom, which could prove to be a huge success, if the price is right. Just like Honda’s Varadero 125, it’s likely to appeal strongly to full-size humans who want a smaller capacity, but full-size, bike. While the styling may be pure adventure-tourer, the reality is that this should be the perfect urban and rural commuter, blending big-bike spec and design, with small capacity efficiency.

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
En 250 Vstrom er en spennende nyhet! Selv om jeg ikke blir helt godvenner med nebbløsningen...

Jeg tror det vil komme flere slike "småkubikk" eventyrere i tiden som kommer. Praktiske sykler med bredt bruksområde
.

Jeg tror det vil komme flere slike "småkubikk" eventyrere i tiden som kommer. Praktiske sykler med bredt bruksområde

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Da er prisen på nye YZF-R6 klar https://www.yamaha-motor.eu/no/produkte ... zf-r6.aspxBjarne89 skrev:Spent på hva prisen vil havne på:)? Har du fått noe info om det?kjellv skrev:Det blir denBjarne89 skrev:Nye Yamaha r6:) detta blir en knall sykkel tror jeg:)
https://m.yamaha-motor.eu/no/products/r ... rt/yzf-r6/![]()
Pressemeldingen tikket akkurat inn her hos meg før jeg kom meg hjem fra jobb:
2017-Yamaha-YZF-R6-EU-Race-Blu-Action-007.jpg
New Yamaha YZF-R6-269-670874.pdf
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Den er vel snart enerådende i 600 racingsegmentet, denne?kjellv skrev: Da er prisen på nye YZF-R6 klar https://www.yamaha-motor.eu/no/produkte ... zf-r6.aspx
Honda har gitt seg, så vidt jeg skjønner. Og Kawasaki 600 framtid er vel også usikker, om jeg ikke tar helt feil...

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Lørdag er første mulighet til å se den oppdaterte Yamaha MT-09. Nasjonal lansering hos Yamahaforhandlerne fra kl. 10:00
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.