Hei.
Klarte her om dagen å legge lighteren oppå peisen da jeg fyrte opp i den. Siden jeg glemte at den lå der, fikk den god tid til å smelte. Jeg har klart å få vekk mesteparten, men det ligger igjen ett tynt lag med svart plastikk oppå der. Noen som har forslag på hvordan jeg kan få det vekk?
Dumma meg ut - Peis og plastikk
- Erik.H.M
- Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Dumma meg ut - Peis og plastikk
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Dumma meg ut - Peis og plastikk
Varmepistol og en iskrape til å fjerne den oppvarmede plasten...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Aceton skal løse opp plast. Fås på apotek, tror jeg. Men pass på varmekilder i nærheten om du bruker det stoffet...
Sist redigert av Anaxim den 06 nov 2016, 13:23, redigert 1 gang totalt.
- Baffin
- Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.
Aceton får du også der de selger maling og lakk.Anaxim skrev:Aceton skal løse opp plast. Fås på apotek, tror jeg. Men pass på varmekilden i nærheten om du bruker det stoffet...
Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.
- E-strom
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Kontakt:
Det er også Aceton i neglelakkfjerner om det skulle finnes i huset - selv kjøper jeg Aceton på litersflasker på OBS! Bygg.Anaxim skrev:Aceton skal løse opp plast. Fås på apotek, tror jeg. Men pass på varmekilden i nærheten om du bruker det stoffet...
Tror likevel jeg ville forsøkt med varmepistol - det kan jo være at løsemidler/kjemikalier gjør noe med overflaten på selve peisen...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html