Kjøreutstyr - samletråd for omtaler og anbefalinger

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Kjøreutstyr - samletråd for omtaler og anbefalinger

Legg inn av Skogstrollet »

Søkte igjennom trådene her på forumet, men klarte ikke å finne noen samletråd for omtaler av kjøreutstyr, men si gjerne ifra hvis jeg bare ikke klarte å finne den :)

Tenkte at det kunne være greit med en tråd for å samle erfaringer med kjøreutstyr. En samling av omtaler om hva dere synes om utstyret dere bruker som kan brukes av alle for tips, råd anbefalinger og advarsel når man leter etter nytt utstyr.
Har du en hjelm du er veldig glad i? Eller var kjørestøvlene du kjøpte ikke helt hva du forventet? Ble du positivt overasket over den billige jakken du trodde var en midlertidig løsning?

Del erfaringene dine med oss andre! Trenger ikke å var noe veldig spesielt med utstyret, kanskje ønsker du bare fortelle over hva du bruker/har brukt og hva du synes om det.
Hva var positivt og hva var negativt? Var kvalitén hva du forventet? Fungerte beskyttelsen som den skal (hvis man vært uheldig og fått prøvd det...)?
Var det perfekt for deg eller passet det ikke helt for din kroppsfasong, bruksområde eller kjørestil? Skulle du uansett anbefale utstyret for noen det kanskje skulle passe bedre til, med tanke på disse tingene?

Det trenger ikke å være en lang avhandling. Noen punkter om hva som var bra, hva som var mindre bra, hvis dere skulle anbefale utstyret for andre og dere synes prisen var korrekt i henhold til funksjonalitet og kvalitet.


Eksempel:
Alpinestars Ridge Waterproof, 1599kr, størrelse 38

+ Vanntette
+ Vanlig/korrekt størrelse
+ Behagelige både å kjøre og gå i

- Borrelåsen løsner veldig lett, hvilket er mitt største problem med disse
- Ikke forsterket i anklene

Dessverre veier de negative tingene tyngre enn de positive. At borrelåsene åpner seg ved vanlig kjøring er urovekkende synes jeg - lurer jo på hvor godt de da sitter når de skal beskytte. Hadde også ønsket litt ekstra forsterket ankler.
Selv om det ikke er noen dyre kjøresko generelt, så synes jeg det er litt for dyre i henhold til hva man får. Bruker de nå kun som reservesko stående i Sverige, for bruk til de roligere grusturene jeg tar med Hondan :roll



Trenger ikke å være mer komplisert enn så! :D
Og hvis det er noen som ser etter utstyr, og har noe spesifikt i tankene, kan denne tråden godt brukes (f.eks: "Ser etter hjelm, er det noen med erfaringer av AGV K-5 som kan fortelle litt om den?").
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjøreutstyr - samletråd for omtaler og anbefalinger

Legg inn av AJ »

Bra initiativ :thumleft !

Mulig det er noen tråder her inne om dette fra før mange år tilbake i tid, men veldig greit med en ny tråd som denne hvor vi kan samle erfaringene våre.
Jeg vil helt klart komme med mine erfaringer etter hvert i denne tråden
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Kjøreutstyr - samletråd for omtaler og anbefalinger

Legg inn av Skogstrollet »

AJ skrev:Bra initiativ :thumleft !

Mulig det er noen tråder her inne om dette fra før mange år tilbake i tid, men veldig greit med en ny tråd som denne hvor vi kan samle erfaringene våre.
Jeg vil helt klart komme med mine erfaringer etter hvert i denne tråden
Takker!

Supert, og håper at det er flere som ønsker å bidra :D


Her kommer et par omtaler fra meg i hvert fall:

IXS Talura 2 Damehansker, 719kr, Small(6,5)

+ Luftige sommerhansker
+ Behagelige

- Litt tynt skinn
- Ønsker at det var litt bedre forsterket

Gode sommerhansker for bykjøring. Litt trange i begynnelsen, men veldig behagelige å kjøre med.
Som nevnt litt tynne i skinnet, og ønsker at de hadde litt bedre beskyttelse. Knoklerne er beskyttet, og de er forsterket på et par utsatte steder, så de er ikke ubrukelige. Funker greit til roligere kjøring, men skal jeg ta en lengre tur utenfor byen tar jeg på meg noe litt mere robust.
Bilde



TCX Lady Classic WP Boots, omtrent 1600kr, størrelse 38

+ Vanntette
+ Solide
+ Gode både å kjøre og gå i
+ Varme
+ Hælene!

- Kan nok bli litt klamme når det er varmt
- Trange i størrelsen
- Hælene...

Veldig fornøyd med disse kjørestøvlene! De føles solide, og er forsterket flere steder. De har holdt meg varm nok de kjøligere dagene.
Hælene gjør at jeg kan få begge føtterne godt i bakken hvis jeg trenger, og det føles betryggende for en nybegynner som meg.
Det negative med dem er at man må passe på hvordan man skifter gir/bruker bakbremsen, da det kan være lett å fastne i fothvilene. Man blir fort vant til dem dog, og jeg har foreløpig ikke hatt noen problemer grunnet hælene.
Har ikke hatt anledning å bruke dem sommertid ennå, men har en følelse om at de kanskje kan bli litt varme når temperaturen kryper oppover.
Størrelse 38 passet meg fint, selv om de føltes litt trange i foten til å begynne med. Jeg pleier å bruke størrelse 37, hvilket betyr at de er litt mindre i størrelsen. Klarer enkelt både å få tekstilbuksene over og skinnbuksene innenfor støvlene.
Alt i alt syns jeg det er et par solide støvler, vel verdt pengene :thumleft
Bilde

Edit: Bilder var en god idé... :)
Sist redigert av Skogstrollet den 27 des 2016, 11:14, redigert 1 gang totalt.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kjøreutstyr - samletråd for omtaler og anbefalinger

Legg inn av AJ »

Jeg kjøpte disse sommerhanskene før 2016 sesongen og var ganske skeptisk i starten siden jeg synes de var veldig trange.
Etter råd fra forretningen jeg kjøpte dem fra lot jeg være å returnere de for en større størrelse. Hansken utvidet seg nemlig etter en viss tid og har siden vært veldig behagelig å bruke i skikkelig sommertemp.

Bilde

Hanskene har vært solide og slitesterke og er helt uproblematiske å ta av selv når hendene er svette i svært høye sommertemperaturer.
Overraskende gode hanser tatt prisen i betraktning.
Dog mangler de forsterkninger på utsatte steder.
Men de er veldig behagelig i bruk på varme sommer dager :thumleft .

Hanskene er av typen GC "Florida" og kjøpt hos MC-Land. Om de har disse fortsatt i sortimentet sitt vet jeg ikke.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: Kjøreutstyr - samletråd for omtaler og anbefalinger

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg vil bare si at disse her er skikkelige greier!
Daytona sko med GTX.
https://cdn2.louis.de/content/catalogue ... R01_13.JPg
Har hatt de i 7 år, og de er ennå tett!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Kjøreutstyr - samletråd for omtaler og anbefalinger

Legg inn av Jompa »

Jeg kjører Halvarssons tekstildress, husker ikke hva modellen heter, men de har stort sett samme oppbygging alle sammen.
Jakken har innebygd ryggskinne i tillegg til polstring på albuer og skuldre, og den veier "ett tonn"
Det er ryggskinna som står for det meste av vekta, men jeg vil uansett ha den, hvis ikke hadde jeg nok droppa den på korte turer.
For som kan taes ut, godt med lufteåpninger gjør at man kan ha det behagelig på varme dager.
Dressen er "vanntett", i hvertfall ganske vanntett. Jeg har ikke bruktregnklær hittil. Og noen timer i regn har det blitt.
Man blir våt på den delen av kroppen som har kontakt med setet på sykkelen, og etter hvert på knærne.
Kan man leve med det, er det ingen grunn til å bruke regndress, og dressen tørker fort opp etter regnvær.

Jeg brukt denne dressen de siste 6 årene og er godt fornøyd med den.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Olden
Innlegg: 136
Registrert: 20 nov 2014, 01:37
Motorsykkelen din: SR

Re: Kjøreutstyr - samletråd for omtaler og anbefalinger

Legg inn av Olden »

Som ZZR-Erling nevnte over, så kan jeg også anbefale Daytona GTX!

Daytona Touring Star GTX

Vanntette og varme på kalde dager. Er det varmt (25++) så kan det bli litt for varmt med disse.
Jeg bruker dem tidlig vår og sen høst. Drar jeg på lengre tur i Europa og langtidsvarselet viser litt forskjellig vær så drar jeg med disse skoa.
Behagelige å ha på seg både på sykkel og når man går langs gata.

+ Vanntette
+ Holder på varmen
+ Solid bygd
+ Sitter godt på beinet og gir god støtte

- Den ene glidelåsen kan være vondt å dra opp


Bilde

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Kjøreutstyr - samletråd for omtaler og anbefalinger

Legg inn av Skogstrollet »

Ser at dere er et par som bruker Daytona kjørestøvler...

Jeg prøvde et par Daytona Road Star GTX for noen dager siden, og jeg ble positivt overasket av to ting:
1: De hadde størrelse 37 (!)
2: Jeg fikk faktisk opp glidelåsen på de i størrelse 37...

Jeg har litt større ankler enn folk flest tror jeg, da jeg som oftest sliter med at sko/støvler er litt for trange der. Dette er én av grunnene til at jeg noen ganger må gå opp en størrelse. 37 funket, selv om de var litt trange, men ikke noe som føltes altfor ille. Størrelse 38 føltes forsåvidt greit, men var litt for lange i tærne.

Så, spørsmålet mitt er: Hvordan er de etter å ha blitt brukt litt? Myker de opp seg som skinn pleier å gjøre, så at de føles litt større enn i begynnelsen?
Vurderer nemlig disse som et par kjørestøvler til å bruke på lengre turer, og andre tilfeller da jeg ikke ønsker å kjøre med høye hæler... :roll
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Kjøreutstyr - samletråd for omtaler og anbefalinger

Legg inn av WikingTnT »

Kan bare si meg enig i Daytona-gjengen her :D Har Strive Gore-tex og de er de mest komfortable jeg noengang har hatt. Veldig gode å gå i,uten knirk og passe stram i ankel-leddet. Når de i tillegg er varme og vanntette samt meget enkle å ta av/på med super kvalitet i glidelås/borrelås så er det løp og kjøp :twothumbs:

Glidelåsen er på innsiden med alcantara-stoff som skjuler den samt er snill mot biken mht striper...

Til spm om de utvider seg så har ikke jeg merket noe til det , noe som passer meg bra da de holder fasongen meget bra.
StriveGTX-schwarz-re.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Kjøreutstyr - samletråd for omtaler og anbefalinger

Legg inn av Skogstrollet »

Høres jo bra ut det! Hvis de beholder formen godt trenger jeg kanskje ikke å være redd for å gå opp en størrelse... men får ta å prøve de ordentlig for å se hvor jeg lander, hvis jeg bestemmer meg for å gå for disse :)
De jeg prøvde hadde godt om justeringsmuligheter i form av borrelås - hvordan holder de i det lange løpet? Er jo veldig greit å kunne anpasse for å ha bukser under eller over støvlene, men etter erfaringene mine fra Alpinestars-skorna der borrelåsen ikke holdt sammen i det heletatt er jeg litt forsiktig... Virker dog som at disse er langt bedre, av hva jeg hørt så langt :D
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Kjøreutstyr - samletråd for omtaler og anbefalinger

Legg inn av Zettexx »

En skal være forsiktig med å reklamerer for eller mot virksomheter, men jeg fikk så godt tilbud og service at det ikke er lett å holde det skjult...

Av ymse grunner måtte det investeres i nytt skinn. Har byttet sykkel også, og tenkte å være litt "kul" på mine gamle dager.

Siden det nå står en spygrønn kawa i garasjen, tenkte jeg ....det må bli litt "Over the Top" på dressen også.

Ut på nett, ebay og AliExpress med flere... Gud for en sjau og så mye kjedelig det er å få kjøpt. Og i den andre enden var det mye grelt.

Men der dukker det opp en, to, mange.....på ebay. Sydd etter mål i Pakistan med selger i Australia, snakk om å gå over bekken etter vann....

Bestilte på julaften med mål og det hele....Var veldig skeptisk til kawa fargen, blir det bra ??? Men ... ferdig levert på døren til under 2500, sydd etter mål...

Bruker Pay Pal, så det er rimelig trygt.

Levert på døren igår. Herlig med armer som rakk helt ned til hanskene, også med bøyde armer, og ben som ikke trakk seg langt opp mot kneet. Litt tynt med ryggbeskyttelse (standard skumplate), men jeg regnet med det og la til et par cm. slik at det blir plass til ordentlig ryggskinne. Med ganske riktige mål kom alle delene på riktig plass. Føler meg litt teit med "hockey pucker" som jeg aldri har hatt før.

Slutt resultat :vs :lol :twothumbs:

Selger på ebay : doubledevils99 - og annet navn - nawaz338 .

Det er ikke annet enn det vanlige mesh foret, de prøvde seg på varmefor, men det fikk de visst ikke til. Betalte for for, men fikk pengene tilbake så fort det var klart at det ikke ble levert riktig. Raske svar og godt fornøyd med servicen....

Det dukker vel opp en momsregning om noen dager. Det skal være tollfritt, ifølge kalkulatoren.

Og slik ser den ut, både på bilde og faktisk i virkeligheten! :yeyeye

En skal merke seg at bokstaver og logo ikke er påsydde, men påtrykte. De vil nok blekne fort, men det er moro så lenge det varer
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Kjøreutstyr - samletråd for omtaler og anbefalinger

Legg inn av WikingTnT »

Skogstrollet skrev:Høres jo bra ut det! Hvis de beholder formen godt trenger jeg kanskje ikke å være redd for å gå opp en størrelse... men får ta å prøve de ordentlig for å se hvor jeg lander, hvis jeg bestemmer meg for å gå for disse :)
De jeg prøvde hadde godt om justeringsmuligheter i form av borrelås - hvordan holder de i det lange løpet? Er jo veldig greit å kunne anpasse for å ha bukser under eller over støvlene, men etter erfaringene mine fra Alpinestars-skorna der borrelåsen ikke holdt sammen i det heletatt er jeg litt forsiktig... Virker dog som at disse er langt bedre, av hva jeg hørt så langt :D
På denne modellen er det ikke justering med borrelås , men på " leppen " som skjuler glidelåsen. Det er nok en viss elastisitet på toppen av skoene men disse er " halv-sportsmodellen " beregnet for stram skinnbukse nedi eller en bukse som går utenpå. Perfekt for meg for bruk på bane-dager og Touring.
Så jeg kan ikke uttale meg om de du prøvde men en ting er sikkert - kvaliteten er topp :thumleft

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Kjøreutstyr - samletråd for omtaler og anbefalinger

Legg inn av Skogstrollet »

WikingTnT skrev: På denne modellen er det ikke justering med borrelås , men på " leppen " som skjuler glidelåsen. Det er nok en viss elastisitet på toppen av skoene men disse er " halv-sportsmodellen " beregnet for stram skinnbukse nedi eller en bukse som går utenpå. Perfekt for meg for bruk på bane-dager og Touring.
Så jeg kan ikke uttale meg om de du prøvde men en ting er sikkert - kvaliteten er topp :thumleft
Sikker noen med et par som har justeringer med borrelås som kan svare på det, men til prisen for et par Daytona regner man i hvert fall med at det holder lenge :)
Men de du har virker jo ikke helt feil de heller da. Dessverre har de ikke noen dameversjon, men når det gjelder sko er det ikke så nøye, så lenge de har små nok størrelser :roll
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Kjøreutstyr - samletråd for omtaler og anbefalinger

Legg inn av Skogstrollet »

Dainese Claudia D-Dry Lady, omtrent 3000kr, størrelse 44 (italiensk størrelse)

+ Vanntett
+ Varm

- Mangel på ventilasjon

En solid jakke for de dagene temperaturen ikke kryper over 20 grader... Er vind og vanntett, og termoforingen er lett å ta ur. Det finnes ventilering, men har foreløpig ikke merka noen lufting gjennom de minimale åpningene - som er dekket over så at det ikke er så mye vind som faktisk kommer til.
Det jeg liker med denne jakken er at det ikke er et separat vanntett membran, men det er 'innbakt' i textilen i jakken. Betyr at du ikke har noe klamt membran som fastner når det blir varmt og svettigt.
Kunne strengt tatt gått ned en størrelse her, men er glad at jeg ikke gjorde det da det er greit å få plass med et par ekstra lager ved behov. Dette er en jakke jeg nok ikke kommer å kjøre med de varmere sommerdagene, da det er altfor lite lufting, men regn og litt kaldere dager er jakke perfekt.
Mener italiensk størrelse 44 kan sammenlignes med 38 her i Norge, men vet ikke hvor presist det er.
Dette var den første mc jakken jeg kjøpte, og ønsket ikke gå for det billigste jeg fant, samtidigt som jeg ikke følte jeg hadde råd til noe mere tekniskt. Ønsker kanskje jeg valgt noe med mere ventilasjon, men utover det er jeg fornøyd. Føles som en jakke som vil holde i noen år.
(Jakken min er helsort, utover det er alt på bildet likt.)
Bilde




Dainese Travelguard Lady Gore-Tex Pants, 3199kr, størrelse 46 (italiensk størrelse)

+ Vanntette og varme
+ God beskyttelse (hoftebeskyttelse!)

- Ikke mulig å fjerne det vanntette membranet
- Litt for klamme varme sommerdager

Også her kjøpte jeg en størrelse opp fra hva som strengt tatt var nødvendig, men det gir meg mulighet for noen ekstra lager under. Beskyttelsen sitter der den skal uansett, så føler meg trygg nok. Italiensk størrelse 46 mener jeg samsvarer med størrelse 40 her.
Termoforet trenger jeg nesten ikke å bruke, satte kun inn det de siste dagene i oktober da temperaturen nærmet seg null. Godt varme kjørebukser med andre ord.
Dessverre er ikke det vanntette membranet mulig å fjerne, hvilket gjør at ventilasjonen reduseres en del da luften stoppes effektivt av membranet. Det blir også ganske så klamme ved kjøring i sommervarme (bykjøring om sommeren med disse i framtida er uaktuelt).
Det har i hvert fall holdt meg tørr, selv i kjøregård som lignet mer på en innsjø, så gode bukser for kulde og regn.
En ting som fikk meg å kjøpte disse (som også er første paret kjørebukser jeg kjøpte) er at de har beskyttelse i hoftene. Dette virker være noe som ofte faller bort når produsenter gjør dameversjoner av utstyr.
Bilde
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Joachim
Innlegg: 77
Registrert: 03 mar 2013, 18:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XRT 2018

Re: Kjøreutstyr - samletråd for omtaler og anbefalinger

Legg inn av Joachim »

Vi har nå to jakker i familien med Gore Lockout Closure, et system som produsenten hevder skal være bedre enn tradisjonell glidelås. Mine erfaringer er dårlige. Begge jakkene er finske Rukka, det er ikke poenget her men "glidelåsen" fra Gore (som Gore Tex).
På den ene jakken gikk den rett og slett i oppløsning, biter falt av og jakken åpnet seg under kjøring. Det var en garantisak, men Rukka viste seg vanskelige å ha med å gjøre. Først da Gore kom på banen ble jakken byttet.
Den neste jakken holdt seg noe bedre, så begynte sirkuset igjen. Den åpner seg på egen hånd, og det har også skjedd ganske ofte på motorvei med høye hastigheter. Til slutt skiftet jeg til vanlig glidelås, og siden da har det gått greit.
Det hører med til historien at jakken som fruen har ikke har skapt seg i det hele tatt. Det kan tenkes at min jakke har vært litt i strammeste laget, og at denne løsningen til Gore ikke tåler press veldig godt.
Det er også et svare styr med å smøre med silikon, hvis det ikke skjer regelmessig blir det vanskelig både å lukke og åpne jakkene. Så min erfaring er klar: styr unna Gore Lockout Closure.

Joachim

Svar