Sykkelen veltet i dag.....
- Indian
- Innlegg: 652
- Registrert: 24 jun 2004, 23:14
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Everywhere
- Kontakt:
Sykkelen veltet i dag.....
I dag satt jeg sykkelen på sidestøtte og fylte opp bensin. Jeg gikk inn for å betale and da jeg kom ut lå sykkelemn på asfalten.....
Fikke en stygg ripe på kåpa og en knekt blinklys stag.... det kunne ha gått verre.
Ingen stor krise da jeg skal lakkere om kåpa i sommer.
Fikke en stygg ripe på kåpa og en knekt blinklys stag.... det kunne ha gått verre.
Ingen stor krise da jeg skal lakkere om kåpa i sommer.
- rogg
- Innlegg: 3341
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
Håy..
Kjedelige greier det dær.
En kolega tok lappen for Mc for to uker siden. Han fant drømmesykkelen på nettet, var og hentet den og kom hjem stålt som en hane. Sidestøtten på denne Yamahaen xj 600 er slik at når man vipper opp sykkelen, slår den opp av seg selv. OK- han kom hjem, går av sykkelen, skrever av, trør ned sidestøtten. Legger sykkelen over, tar foten fra støtten. Og da ....pang støtten har ikke feste i bakken, slår opp, og sykkelen i bakken.
Resultat: Sprekt kåpe, knust blinkelysglass, bulk i tank og bøyd styre..
Kjedelige greier det dær.
En kolega tok lappen for Mc for to uker siden. Han fant drømmesykkelen på nettet, var og hentet den og kom hjem stålt som en hane. Sidestøtten på denne Yamahaen xj 600 er slik at når man vipper opp sykkelen, slår den opp av seg selv. OK- han kom hjem, går av sykkelen, skrever av, trør ned sidestøtten. Legger sykkelen over, tar foten fra støtten. Og da ....pang støtten har ikke feste i bakken, slår opp, og sykkelen i bakken.
Resultat: Sprekt kåpe, knust blinkelysglass, bulk i tank og bøyd styre..
- k2fire
- Innlegg: 62
- Registrert: 20 jun 2004, 19:18
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Enebakk
- Kontakt:
Nei så jævlig !!rogg skrev:Håy..
Resultat: Sprekt kåpe, knust blinkelysglass, bulk i tank og bøyd styre..

XX*SuperBlackbird*XX
http://www.grjotangr.net/
http://www.grjotangr.net/
- Thor Arne
- Innlegg: 228
- Registrert: 20 jun 2004, 18:38
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Kristiansand
Så har vel kanskje støtter som ikke spretter opp vært årsaken til enda flere velt, med påfølgende knuste deler. Kan vi henge det også på produsenten av sidestøtter?? :)pelsen skrev:støtter som spretter opp av seg selv er vel den vanligste årsaken til velt.
En genial oppfinnelse sett fra produsentens side, de selger jo noen speil, blinklys, styrer og hendler hver gang
Jeg hadde samme skrekkopplevelse med FJ1100 min da jeg parkerte den for første gang utenfor huset. Stolt som bare det tar jeg i styret mens kona mi står og beundrer og vips....støtta smetter opp og 230 kg legger seg over. ALDRI har jeg funnet så mye skjulte krefter.
Synes shadow patenten virker bedre enn yamahas påfunn .
Synes shadow patenten virker bedre enn yamahas påfunn .
Samme patenten som på min Virago 125ccm det. Motoren kutter hvis jeg tar den i gir med støtta nede. Skjønte ikke en dritt første gangen jeg gjorde det, men veldig betryggende.Joppe skrev:Jeg hadde samme skrekkopplevelse med FJ1100 min da jeg parkerte den for første gang utenfor huset. Stolt som bare det tar jeg i styret mens kona mi står og beundrer og vips....støtta smetter opp og 230 kg legger seg over. ALDRI har jeg funnet så mye skjulte krefter.
Synes shadow patenten virker bedre enn yamahas påfunn .
-
- Innlegg: 106
- Registrert: 10 jul 2004, 16:58
- Motorsykkelen din: Ingen for tiden
- Bosted: Fjerdingby
På min nye scooter så kutter tenninga når jeg vipper ned sidestøtta..Kan tro jeg lurte første gangen... Ikke får jeg startet den med sidestøtta nede heller...Egentlig veldig ålreit oppfinnelse,for det kan bli en ubehagelig opplevelse å butte i mot støtta i en venstresving..*ojsann.. tok visst en krapp høyre i steden jeg...* Hehe
:
Jeg hadde vel lagt både meg og sykkelen på siden da.. Hadde aldri klart å rette opp igjen...
:

Jeg hadde vel lagt både meg og sykkelen på siden da.. Hadde aldri klart å rette opp igjen...

There are only TWO kinds of music: Heavy and Metal!
Har ingen tohjuling for tiden..
Har ingen tohjuling for tiden..
- rogg
- Innlegg: 3341
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Bosted: Berger
- Kontakt:
Håy..D_Demon skrev:Samme patenten som på min Virago 125ccm det. Motoren kutter hvis jeg tar den i gir med støtta nede. Skjønte ikke en dritt første gangen jeg gjorde det, men veldig betryggende.Joppe skrev:Jeg hadde samme skrekkopplevelse med FJ1100 min da jeg parkerte den for første gang utenfor huset. Stolt som bare det tar jeg i styret mens kona mi står og beundrer og vips....støtta smetter opp og 230 kg legger seg over. ALDRI har jeg funnet så mye skjulte krefter.
Synes shadow patenten virker bedre enn yamahas påfunn .
Tror alle som har motorkutt på sidestøtten har vell ved et par annledninger fått et par svettedråper på panne, når man står forran gutta for å fyre opp, og sykkelen ikke starter.
Det samme hvis sykkelen er stoppet på stoppknappen, og ikke slått tilbake. Da lurer man, sykkelen i fri, støtta oppe og enda ingen reaksjon...he he har gjort det selv.....snakker erfaring nå
- Thor Arne
- Innlegg: 228
- Registrert: 20 jun 2004, 18:38
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Kristiansand
He he, kan danne en ny tråd dette: oss surrehuer imellomrogg skrev:Håy..D_Demon skrev:Samme patenten som på min Virago 125ccm det. Motoren kutter hvis jeg tar den i gir med støtta nede. Skjønte ikke en dritt første gangen jeg gjorde det, men veldig betryggende.Joppe skrev:Jeg hadde samme skrekkopplevelse med FJ1100 min da jeg parkerte den for første gang utenfor huset. Stolt som bare det tar jeg i styret mens kona mi står og beundrer og vips....støtta smetter opp og 230 kg legger seg over. ALDRI har jeg funnet så mye skjulte krefter.
Synes shadow patenten virker bedre enn yamahas påfunn .
Tror alle som har motorkutt på sidestøtten har vell ved et par annledninger fått et par svettedråper på panne, når man står forran gutta for å fyre opp, og sykkelen ikke starter.
Det samme hvis sykkelen er stoppet på stoppknappen, og ikke slått tilbake. Da lurer man, sykkelen i fri, støtta oppe og enda ingen reaksjon...he he har gjort det selv.....snakker erfaring nå

godt vi tør å inrømme det ihvertfall.
Hehe. Ved den siste der, burde du hvertfall håpe du finner feilen selv.rogg skrev:Håy..D_Demon skrev:Samme patenten som på min Virago 125ccm det. Motoren kutter hvis jeg tar den i gir med støtta nede. Skjønte ikke en dritt første gangen jeg gjorde det, men veldig betryggende.Joppe skrev:Jeg hadde samme skrekkopplevelse med FJ1100 min da jeg parkerte den for første gang utenfor huset. Stolt som bare det tar jeg i styret mens kona mi står og beundrer og vips....støtta smetter opp og 230 kg legger seg over. ALDRI har jeg funnet så mye skjulte krefter.
Synes shadow patenten virker bedre enn yamahas påfunn .
Tror alle som har motorkutt på sidestøtten har vell ved et par annledninger fått et par svettedråper på panne, når man står forran gutta for å fyre opp, og sykkelen ikke starter.
Det samme hvis sykkelen er stoppet på stoppknappen, og ikke slått tilbake. Da lurer man, sykkelen i fri, støtta oppe og enda ingen reaksjon...he he har gjort det selv.....snakker erfaring nå
"Hahaha, er jo ikke rart sykkelen din ikke starter, stoppknappen er jo inne. Tosk"

-
- Innlegg: 44
- Registrert: 18 sep 2005, 15:20
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada
- Bosted: A.Agder
SRX`n stopper hvis jeg prøver å kjøre igang med støtta nede. Men for de
fleste av dere er det jo bare å trykke på knappen, så starter motoren. Men SRX`n: hvem av dere har tråkket en ènsylidret 600cm igang på kicken ? Da bør du veie mere enn 80 kg. være kjapp og ha god balanse.
(Det ville hjelpe med midtstøtte)
fleste av dere er det jo bare å trykke på knappen, så starter motoren. Men SRX`n: hvem av dere har tråkket en ènsylidret 600cm igang på kicken ? Da bør du veie mere enn 80 kg. være kjapp og ha god balanse.
(Det ville hjelpe med midtstøtte)
Tempo Taifun / BSA 650 / BMW R75/5 - R90/6 / Honda 750F2 / Yamaha XS1100 / Yamaha SR500 / Suzuki GR650 /
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000
- kyrregutt
- Innlegg: 73
- Registrert: 21 jun 2004, 12:48
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Oslo
- Kontakt:
Dro fra jobb halv fem. Nydelig vær og varmt, datoen til tross. Kom hjem, fikk på meg kjøreklærne, og dro ut biken fra bakgården. Opp med sidestøtten, på med tenning, start-knapp... klikk-klikk-klikk.
Ikke noe strøm på biken. 14 dager kun med alarmen koplet til. Helt nytt batteri kjøpt inn i våres. Hva er det som skjer?
Tre ganger forsøkte jeg å dytte den i gang nedover gata. Neeeeidaaaa! Ville ikke starte. Dyttet møkkabiken bort til en brattere bakke. Løp utfor bakken, hoppet på biken, slapp clutchen... hadde glemt å skru på tenninga. :oops: Er. Det. Mulig! Pokkern!
Nytt forsøk, bare halve bakken igjen. Løpe, hoppe, slippe clutchen... *host, hark, hump, hump, nøkk, nøkk, host... bruuuuum!*
Jadda! Den startet, gitt! Det hadde jeg ikke trodd. Helt nederst i bakken fikk jeg liv i jernet. Med blodsmak i munnen og en intens anger for at jeg ikke trener lenger, kunne jeg ta kveldens kjøretur.
*phu*
Ikke noe strøm på biken. 14 dager kun med alarmen koplet til. Helt nytt batteri kjøpt inn i våres. Hva er det som skjer?
Tre ganger forsøkte jeg å dytte den i gang nedover gata. Neeeeidaaaa! Ville ikke starte. Dyttet møkkabiken bort til en brattere bakke. Løp utfor bakken, hoppet på biken, slapp clutchen... hadde glemt å skru på tenninga. :oops: Er. Det. Mulig! Pokkern!
Nytt forsøk, bare halve bakken igjen. Løpe, hoppe, slippe clutchen... *host, hark, hump, hump, nøkk, nøkk, host... bruuuuum!*
Jadda! Den startet, gitt! Det hadde jeg ikke trodd. Helt nederst i bakken fikk jeg liv i jernet. Med blodsmak i munnen og en intens anger for at jeg ikke trener lenger, kunne jeg ta kveldens kjøretur.
*phu*
Mvh Kyrre
www.kyrre.net
www.kyrre.net
-
- Innlegg: 379
- Registrert: 14 jun 2004, 23:17
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Kristiansand
Bruker du ikke hurtig koblingen på laderen du kjøpte av oss da?kyrregutt skrev:Dro fra jobb halv fem. Nydelig vær og varmt, datoen til tross. Kom hjem, fikk på meg kjøreklærne, og dro ut biken fra bakgården. Opp med sidestøtten, på med tenning, start-knapp... klikk-klikk-klikk.
Ikke noe strøm på biken. 14 dager kun med alarmen koplet til. Helt nytt batteri kjøpt inn i våres. Hva er det som skjer?
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60
- kyrregutt
- Innlegg: 73
- Registrert: 21 jun 2004, 12:48
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Oslo
- Kontakt:
Det finnes ikke uttak for 220V strøm noe sted i bakgården. Jeg får altså ikke ladetRonny skrev:Bruker du ikke hurtig koblingen på laderen du kjøpte av oss da?kyrregutt skrev:Dro fra jobb halv fem. Nydelig vær og varmt, datoen til tross. Kom hjem, fikk på meg kjøreklærne, og dro ut biken fra bakgården. Opp med sidestøtten, på med tenning, start-knapp... klikk-klikk-klikk.
Ikke noe strøm på biken. 14 dager kun med alarmen koplet til. Helt nytt batteri kjøpt inn i våres. Hva er det som skjer?
Jeg har vurdert å hive en ledning ut av vinduet, men jeg bor i 4. etasje, og vinduet må jo stå oppe (kaldt... brrrr...) :shock:
Mvh Kyrre
www.kyrre.net
www.kyrre.net