Kjører dere fortsatt?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Elgmat
Innlegg: 20
Registrert: 16 feb 2016, 16:12
Motorsykkelen din: 2015 Honda CB500X

Re: Kjører dere fortsatt?

Legg inn av Elgmat »

Vinteren ble fryktelig kort på Vestlandet. Mildvær gjør det fristende å hente frem sykkelen fra lagring, men hvem vet hvilket vær februar vil by på. Kjører folk nå?
1981 Honda CX500 Custom (2015-2016)
2015 Honda CB500X (2016-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjører dere fortsatt?

Legg inn av Bjerknez »

Her har ikke vinteren begynt en gang... Kanskje vi slipper i år?
Litt rim på bakken har vi hatt, men ikke noe å snakke om.

Men sykkelen står fortsatt i garasjen ja... ;)

Er nok svært få som kjører nå. Jeg tok frem sykkelen i februar i fjor, men da var jeg litt mer ivrig. I år tenker jeg det drøyer litt lenger. De fleste som kjører i dag pendler vel til jobb vil jeg tro.

Men så klart, en og annen "tulling" finner man jo :knegg

En bekjent av meg kjører året rundt, bås på snø og is. Han har ikke traktor en gang. Kjører en Honda CB900 Hornet på asfalt dekk. Har så langt ikke hørt om at han har vert ute for noen velt...

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Kjører dere fortsatt?

Legg inn av gsx750_80 »

Bjerknez skrev:Her har ikke vinteren begynt en gang... Kanskje vi slipper i år?
Litt rim på bakken har vi hatt, men ikke noe å snakke om.

Men sykkelen står fortsatt i garasjen ja... ;)

Er nok svært få som kjører nå. Jeg tok frem sykkelen i februar i fjor, men da var jeg litt mer ivrig. I år tenker jeg det drøyer litt lenger. De fleste som kjører i dag pendler vel til jobb vil jeg tro.

Men så klart, en og annen "tulling" finner man jo :knegg

En bekjent av meg kjører året rundt, bås på snø og is. Han har ikke traktor en gang. Kjører en Honda CB900 Hornet på asfalt dekk. Har så langt ikke hørt om at han har vert ute for noen velt...
Temperaturen der jeg bor er forenlig med mc-kjøring nå om dagen. Det er jevnt over varmere nå enn det var i starten av oktober,
da jeg startet togpendling. Jeg tenkte senest i dag at jeg gjerne skulle tatt sykkelen, som er relativt lett tilgjengelig.
Det som holder meg tilbake er tanken på hvor møkkete den vil bli, og det faktum at jeg er skeptisk til om rester av veisalt vil finne vegen
til steder de ikke bør, og at dette vil kunne slite uforholdsmessig mye på sykkelen.
Dette vet jeg lite om. Hører snakk om at kolleger som sykler til jobb vinterstid må skifte ut syklene etter 4-5 år, og at det er korrosjon
som primært tar knekken på de (syklene, ikke kollegene). Dermed blir jeg skeptisk..
Ser en i Trondheim som kjører en Jawa 350 "Tiller-expressen" året rundt.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Elgmat
Innlegg: 20
Registrert: 16 feb 2016, 16:12
Motorsykkelen din: 2015 Honda CB500X

Re: Kjører dere fortsatt?

Legg inn av Elgmat »

Tenkte på det samme på bussen idag. Det har vært kjørevær nesten hele vinteren, men jeg er skeptisk til saltet. Jeg er også redd for at idet jeg henter frem sykkelen så fryser det på.
1981 Honda CX500 Custom (2015-2016)
2015 Honda CB500X (2016-)

Brukeravatar
sfRoyal
Innlegg: 36
Registrert: 11 okt 2016, 09:10
Motorsykkelen din: Honda VFR800Fi

Re: Kjører dere fortsatt?

Legg inn av sfRoyal »

Etter at de kostet veiene i Trondheim denne helgen ble jeg nødt til å ta en tur for å teste litt nytt utstyr på søndagen. Ble bare en kjøretur gjennom tunnelen og til første bensinstasjon for å sjekke dekktrykk, men det gav fryktelig mersmak! :D

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Kjører dere fortsatt?

Legg inn av Zettexx »

Kjappis på 10 mil i helgen, kun på hovedveier. Vi har noe rimfrost hver natt, som sitter utover dagen selv om det ikke er minusgrader, veldig rart. Det gjør veien grisete å kjøre på.

Pjatte
Innlegg: 10
Registrert: 27 apr 2016, 23:43
Motorsykkelen din: KTM Duke 390 (svart) - 2016

Re: Kjører dere fortsatt?

Legg inn av Pjatte »

Er fullstendig kjørbart her i Nord-Trøndelag, ser ikke antydning til snø heller. Men desverre så står lille 390 i en garasje utestet etter siste garantisak...

Hvis ikke hadde jeg nok kjørt!

Clockwork
Innlegg: 68
Registrert: 24 aug 2016, 12:15
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder M800

Re: Kjører dere fortsatt?

Legg inn av Clockwork »

Nei, og kjører ikke før april tror jeg.
Om veiene er isfrie og ferdig børsta før den tid, så kan jeg vel la meg lure til å hente den ut før.
Er ikke bare saltet som holder meg borte fra veien.
- det er masse grus overalt i veibanen.
- vann på veien fryser til på natten og ligger gjerne hele dagen i områder med skygge.

Kjenner litt på min egen begrensning her, og kommer nok ikke til å "teste meg selv" på dette, selv om noen av de mer erfarne gamle isbrøyterne her inne sikkert begynner sesongen i februar om kløa kommer. Jeg er ny og kan ikke skryte på meg noe erfaring med vinterkjøring.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Kjører dere fortsatt?

Legg inn av cannon »

gsx750_80 skrev:
Bjerknez skrev:Her har ikke vinteren begynt en gang... Kanskje vi slipper i år?
Litt rim på bakken har vi hatt, men ikke noe å snakke om.

Men sykkelen står fortsatt i garasjen ja... ;)

Er nok svært få som kjører nå. Jeg tok frem sykkelen i februar i fjor, men da var jeg litt mer ivrig. I år tenker jeg det drøyer litt lenger. De fleste som kjører i dag pendler vel til jobb vil jeg tro.

Men så klart, en og annen "tulling" finner man jo :knegg

En bekjent av meg kjører året rundt, bås på snø og is. Han har ikke traktor en gang. Kjører en Honda CB900 Hornet på asfalt dekk. Har så langt ikke hørt om at han har vert ute for noen velt...
Temperaturen der jeg bor er forenlig med mc-kjøring nå om dagen. Det er jevnt over varmere nå enn det var i starten av oktober,
da jeg startet togpendling. Jeg tenkte senest i dag at jeg gjerne skulle tatt sykkelen, som er relativt lett tilgjengelig.
Det som holder meg tilbake er tanken på hvor møkkete den vil bli, og det faktum at jeg er skeptisk til om rester av veisalt vil finne vegen
til steder de ikke bør, og at dette vil kunne slite uforholdsmessig mye på sykkelen.
Dette vet jeg lite om. Hører snakk om at kolleger som sykler til jobb vinterstid må skifte ut syklene etter 4-5 år, og at det er korrosjon
som primært tar knekken på de (syklene, ikke kollegene). Dermed blir jeg skeptisk..
Ser en i Trondheim som kjører en Jawa 350 "Tiller-expressen" året rundt.
Kan skrive under på det med sykler som tæres opp på vinteren. Sykler daglig 25 km på saltede gater og sykkelveier. Sykkelen holder 3-4 år, hvis man skifter slitedeler et par ganger underveis, smører ofte og vasker skikkelig når det lar seg gjøre. En MC vil nok lide mye av samme skjebne på denne årstiden.

Svar