"Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
-
- Innlegg: 64
- Registrert: 26 jan 2017, 17:35
- Motorsykkelen din: Yamaha thunderace 1000
"Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
Hei, i høst kjøpte jeg meg en yamaha thunderace 1000 som jeg har pusset og fikset litt på nå i julen. Dette er min første sykkel siden jeg hadde lett mc når jeg var yngre. I dag var det mildt å fint ute så jeg tok meg en liten kjøretur. På et strekke ga jeg inn og prøvde å dra på litt. Jeg syns sykkelen var litt daff. Den maler og går klokkerent, men jeg ble litt skuffet når wiren var stram og det ikke flyttet mer på seg. Er det slik at dersom ventilene er for trange så går den ujent? Eller kan den også bli slapp?
Nå skal det sies at den drar på no jævlig i førstegir, men når jeg ligger i 5 og gir full gass syns jeg den er litt treg? Er dette normalt? Som sagt så har jeg ingenting å sammenligne med siden dette er den første "storsykkelen " jeg har kjørt.
På forhånd takk for hjelp
Nå skal det sies at den drar på no jævlig i førstegir, men når jeg ligger i 5 og gir full gass syns jeg den er litt treg? Er dette normalt? Som sagt så har jeg ingenting å sammenligne med siden dette er den første "storsykkelen " jeg har kjørt.
På forhånd takk for hjelp
Sist redigert av AJ den 26 jan 2017, 20:29, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Endret litt på overskriften i tråden for å gi en noe mer presis beskrivelse av det trådstater spør om
Begrunnelse: Endret litt på overskriften i tråden for å gi en noe mer presis beskrivelse av det trådstater spør om
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: "Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
Hvor høyt opp på turtelleren kom du da?
-
- Innlegg: 64
- Registrert: 26 jan 2017, 17:35
- Motorsykkelen din: Yamaha thunderace 1000
Re: "Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
Jeg tipper 6-7. Virker som om den er litt slapp på lave turtall. Er det normalt på slike sykkler? Jeg tror faktisk jeg aldri har hatt mer en 8 tusen rpm på den noen gang. Er det på topp det smeller? Får bare unskylde dumme spørsmål, jeg er rimelig fersk i gamet.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: "Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
Du er nok inne på noe der..Thunderace skrev:Jeg tipper 6-7. Virker som om den er litt slapp på lave turtall. Er det normalt på slike sykkler? Jeg tror faktisk jeg aldri har hatt mer en 8 tusen rpm på den noen gang. Er det på topp det smeller? Får bare unskylde dumme spørsmål, jeg er rimelig fersk i gamet.
Det er i øvre halvdel av turtallsregisteret det begynner å skje noe på disse

-
- Innlegg: 64
- Registrert: 26 jan 2017, 17:35
- Motorsykkelen din: Yamaha thunderace 1000
Re: "Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
Takk for svar :)
Får prøve å hive den ned i 4 gir neste gang og se om det er mer fres der
Får prøve å hive den ned i 4 gir neste gang og se om det er mer fres der
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: "Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
Prøv i 3. du, men pass deg når framhjulet løfter segThunderace skrev:Takk for svar :)
Får prøve å hive den ned i 4 gir neste gang og se om det er mer fres der

- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: "Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
Så vidt jeg har lest så snakker vi vel her om en eldre 1000 kubikker med rundt 120-130 (slitne) hester og en firesylindret motor?
Tror ikke man skal forvente så mye her.
I så tillfelle så vil jeg nok tro at denne er glad i turtall som nevnt. Men at fremhjulet løfter seg i tredje ville jeg ikke satset på...
Blir vel kanskje litt som å kjøre en nyere 600r sykkel. På lave turtall skjer det lite. Husk at det også som nevnt er en eldre sykkel.
Tror ikke man skal forvente så mye her.
I så tillfelle så vil jeg nok tro at denne er glad i turtall som nevnt. Men at fremhjulet løfter seg i tredje ville jeg ikke satset på...

Blir vel kanskje litt som å kjøre en nyere 600r sykkel. På lave turtall skjer det lite. Husk at det også som nevnt er en eldre sykkel.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: RE: Re: "Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
Det er forgjengeren til R1 det snakkes om her, denne leverer nok varene ennå den :-)Bjerknez skrev:Så vidt jeg har lest så snakker vi vel her om en eldre 1000 kubikker med rundt 120-130 (slitne) hester og en firesylindret motor?
Tror ikke man skal forvente så mye her.
I så tillfelle så vil jeg nok tro at denne er glad i turtall som nevnt. Men at fremhjulet løfter seg i tredje ville jeg ikke satset på...![]()
Blir vel kanskje litt som å kjøre en nyere 600r sykkel. På lave turtall skjer det lite. Husk at det også som nevnt er en eldre sykkel.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: "Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
Ok, jeg tok bare en kjapp søk på Google og fant ut at dette var en eldre sykkel med på langt nær like mye kraft som nye R1. :)
- haakeik
- Innlegg: 748
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: "Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
Ace'n har forgassere. Du bør sjekke hvor lenge siden de har blitt synkronisert og kanskje renset?. Hvis det er en stund siden, ville jeg først fått de synkronisert på nytt. Hvis de er usynkroniserte, vil det hjelpe mye å få de synkronisert igjen.
Hvis sykkelen er lettstartet når den er kald, ville jeg i første omgang ikke bekymret meg for ventilklaring. Men hvis du ikke vet servicehistorikken, bør ventilsjekk være på to-do listen ved neste service.
https://www.youtube.com/watch?v=HftnlmcA3Ek
Hvis sykkelen er lettstartet når den er kald, ville jeg i første omgang ikke bekymret meg for ventilklaring. Men hvis du ikke vet servicehistorikken, bør ventilsjekk være på to-do listen ved neste service.
https://www.youtube.com/watch?v=HftnlmcA3Ek
-
- Innlegg: 64
- Registrert: 26 jan 2017, 17:35
- Motorsykkelen din: Yamaha thunderace 1000
Re: "Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
Takk for mange gode svar folkens:D
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: RE: Re: "Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
Sant nok. Men likevel skulle denne i utgangspunktet levere 133 på bakhjulet (145 hk) og veier under 200 kg. Dette var bra nok til det å hamle opp med det meste det i 1996 når den kom. Denne løfter nok framhjulet i flere gir når den nærmer seg rødstreken på 11500 rpm. Men som andre sier, forgassersynkronisering kan være en god ide å få gjort uansett.Bjerknez skrev:Ok, jeg tok bare en kjapp søk på Google og fant ut at dette var en eldre sykkel med på langt nær like mye kraft som nye R1. :)
Sent fra min C6603 via Tapatalk
- Zettexx
- Innlegg: 469
- Registrert: 21 aug 2011, 20:01
- Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
- Bosted: Søndenfor Nord
Re: "Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
Diverse konstruksjoner har uventede kvaliteter.
En V-twin i sportstourerklassen med forgassere, vil vanligvis bare lage "brrrrrrr" lyd opp til rundt 4000 rpm. Med innsprøytning kan en oppleve at den er brutal og brå opp til rundt 5000 rpm ,uten egentlig å gi langt drag og masse aks. Men begge vil normalt holde turtallet i motbakke.
Så er det 4 i rekke, som på denne Thunderdyret. Med forgasser må det opparbeides vakuum for å få helt optimal blanding. Og det vil som oftest kreve en del turtall, over 5000 rpm før det skjer ting.
Det kan alltids byttes filter, tennplugger, justeres osv.... men det blir sjeldent til de helt store endringene, hvis ikke det er helt vilt. Prøv heller å kjøre den på turtall på gear. Hold deg over 6500 rpm, se om det da er noe fjutt.
Min Kawasaki ZX10R, med målte 173 hk på bakhjulet, er såvidt sprekere enn en gammel sliten Suki GSXF 600 under 4000 rpm.
En V-twin i sportstourerklassen med forgassere, vil vanligvis bare lage "brrrrrrr" lyd opp til rundt 4000 rpm. Med innsprøytning kan en oppleve at den er brutal og brå opp til rundt 5000 rpm ,uten egentlig å gi langt drag og masse aks. Men begge vil normalt holde turtallet i motbakke.
Så er det 4 i rekke, som på denne Thunderdyret. Med forgasser må det opparbeides vakuum for å få helt optimal blanding. Og det vil som oftest kreve en del turtall, over 5000 rpm før det skjer ting.
Det kan alltids byttes filter, tennplugger, justeres osv.... men det blir sjeldent til de helt store endringene, hvis ikke det er helt vilt. Prøv heller å kjøre den på turtall på gear. Hold deg over 6500 rpm, se om det da er noe fjutt.
Min Kawasaki ZX10R, med målte 173 hk på bakhjulet, er såvidt sprekere enn en gammel sliten Suki GSXF 600 under 4000 rpm.
Re: RE: Re:
Det er ve ikke heeelt korekt da.kjellv skrev:Det er forgjengeren til R1 det snakkes om her, denne leverer nok varene ennå den :-)Bjerknez skrev:Så vidt jeg har lest så snakker vi vel her om en eldre 1000 kubikker med rundt 120-130 (slitne) hester og en firesylindret motor?
Tror ikke man skal forvente så mye her.
I så tillfelle så vil jeg nok tro at denne er glad i turtall som nevnt. Men at fremhjulet løfter seg i tredje ville jeg ikke satset på...![]()
Blir vel kanskje litt som å kjøre en nyere 600r sykkel. På lave turtall skjer det lite. Husk at det også som nevnt er en eldre sykkel.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
R1 kom på 90 tallet, og ble altså produsert i mange år samtidig Thunderace.
Dessuten het forrige R sykkel fra Yamaha FZR 1000 før R1.
Dette er en ren sport tourer og ikke en R sykkel og dessverre ikke i sammme familie som R1.
Trenger heller ikke å være redd for framhjulsløft på hverken 3 eller 4 gir.

Sist redigert av simpson den 28 jan 2017, 11:57, redigert 1 gang totalt.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: RE: Re:
Ingen sinke,Thunderace, nei. Sportrider oppgir feks etter tester:kjellv skrev:Sant nok. Men likevel skulle denne i utgangspunktet levere 133 på bakhjulet (145 hk) og veier under 200 kg. Dette var bra nok til det å hamle opp med det meste det i 1996 når den kom. Denne løfter nok framhjulet i flere gir når den nærmer seg rødstreken på 11500 rpm. Men som andre sier, forgassersynkronisering kan være en god ide å få gjort uansett.Bjerknez skrev:Ok, jeg tok bare en kjapp søk på Google og fant ut at dette var en eldre sykkel med på langt nær like mye kraft som nye R1. :)
Sent fra min C6603 via Tapatalk
YZF1000R ('97) 12/97 10.56 sek på 1/4 mile, med "slutthastighet" 212 km/t
YZF-R1 ('12) 9/12 10.51 sek på 1/4 mile, med "slutthastighet" 220 km/t.
15 år mellom Thunderace og R1 (her), men antakelig ikke den helt store forskjellen å registrere i akselerasjon, opp til rundt 200 km/t
i alle fall. 50 / 1000 sekunder i R1's favør. Det kreves muligens en svært sensitiv bakende for å merke særlig forskjell, om syklene oppfører seg normalt.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- haakeik
- Innlegg: 748
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: RE: Re:
Jo, det er densimpson skrev:Det er ve ikke heeelt korekt da.kjellv skrev:Det er forgjengeren til R1 det snakkes om her, denne leverer nok varene ennå den :-)Bjerknez skrev:Så vidt jeg har lest så snakker vi vel her om en eldre 1000 kubikker med rundt 120-130 (slitne) hester og en firesylindret motor?
Tror ikke man skal forvente så mye her.
I så tillfelle så vil jeg nok tro at denne er glad i turtall som nevnt. Men at fremhjulet løfter seg i tredje ville jeg ikke satset på...![]()
Blir vel kanskje litt som å kjøre en nyere 600r sykkel. På lave turtall skjer det lite. Husk at det også som nevnt er en eldre sykkel.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
R1 kom på 90 tallet, og ble altså produsert i mange år samtidig Thunderace.
Dessuten het forrige R sykkel fra Yamaha FZR 1000 før R1.
Dette er en ren sport tourer og ikke en R sykkel og dessverre ikke i sammme familie som R1.
Trenger heller ikke å være redd for bakhjulsløft på hverken 3 eller 4 gir.


Kilde: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yamaha_ ... Thunderace
Mer info: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... 00r_01.htm
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: RE: Re: RE: Re:
FZR1000 Genesis og FZR1000 exup ble produsert fra -87 til -95, YZF1000R Thunderace fra -96 til 2003 og YZF1000 R1 fra -98.simpson skrev:Det er ve ikke heeelt korekt da.kjellv skrev:Det er forgjengeren til R1 det snakkes om her, denne leverer nok varene ennå den :-)Bjerknez skrev:Så vidt jeg har lest så snakker vi vel her om en eldre 1000 kubikker med rundt 120-130 (slitne) hester og en firesylindret motor?
Tror ikke man skal forvente så mye her.
I så tillfelle så vil jeg nok tro at denne er glad i turtall som nevnt. Men at fremhjulet løfter seg i tredje ville jeg ikke satset på...![]()
Blir vel kanskje litt som å kjøre en nyere 600r sykkel. På lave turtall skjer det lite. Husk at det også som nevnt er en eldre sykkel.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
R1 kom på 90 tallet, og ble altså produsert i mange år samtidig Thunderace.
Dessuten het forrige R sykkel fra Yamaha FZR 1000 før R1.
Dette er en ren sport tourer og ikke en R sykkel og dessverre ikke i sammme familie som R1.
Trenger heller ikke å være redd for bakhjulsløft på hverken 3 eller 4 gir.
Ingen YZF har vært produsert som sportstourere.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Re: RE: Re: RE: Re:
Den er produsert paralelt med R1, hvordan den da kan være forgjenger og samtidig produseres og selges samtidig er litt rart.kjellv skrev:FZR1000 Genesis og FZR1000 exup ble produsert fra -87 til -95, YZF1000R Thunderace fra -96 til 2003 og YZF1000 R1 fra -98.simpson skrev:Det er ve ikke heeelt korekt da.kjellv skrev:Det er forgjengeren til R1 det snakkes om her, denne leverer nok varene ennå den :-)Bjerknez skrev:Så vidt jeg har lest så snakker vi vel her om en eldre 1000 kubikker med rundt 120-130 (slitne) hester og en firesylindret motor?
Tror ikke man skal forvente så mye her.
I så tillfelle så vil jeg nok tro at denne er glad i turtall som nevnt. Men at fremhjulet løfter seg i tredje ville jeg ikke satset på...![]()
Blir vel kanskje litt som å kjøre en nyere 600r sykkel. På lave turtall skjer det lite. Husk at det også som nevnt er en eldre sykkel.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
R1 kom på 90 tallet, og ble altså produsert i mange år samtidig Thunderace.
Dessuten het forrige R sykkel fra Yamaha FZR 1000 før R1.
Dette er en ren sport tourer og ikke en R sykkel og dessverre ikke i sammme familie som R1.
Trenger heller ikke å være redd for bakhjulsløft på hverken 3 eller 4 gir.
Ingen YZF har vært produsert som sportstourere.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
En annen ting er beskjedne prestanda og effekt sammen med høy vekt.
Ikke mye R faktorer å spore.
Hvis du samtidig ser på racing historie, er det dessverre ikke noe å finne.
Men Yamaha har jo heller ikke hatt noen stor suksess med noen av sine R sykler i racing, bortsett fra ett pa VM titler i superbike for 10 år siden.
Men R1 forgjenger eller ikke, de hestene i denne er nok ikke mere pontete eller flere i behold enn noen andre 20 år gamle sykler.
Det er nå sånn for alle fobrenningsmotorer at når de blir slitt og gamle, mister effekt, også Yamaha sine.
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: "Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
Ikke mye krutt i de Thunderacene jeg har testet, kan vel sammenlignes med en sliten Ducati 1098
- Zettexx
- Innlegg: 469
- Registrert: 21 aug 2011, 20:01
- Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
- Bosted: Søndenfor Nord
Re: "Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
Slitne hester, er et begrep som er vanskelig å kvantifisere. Hvor langt er langt, og hvor gammelt er det gamle?
Blir hestene slitne med årene, eller ved kjøring?
Ser at noen mener bakhjulsløft ikke er et problem på 3. eller 4. gear....det er vel avhengig av hvor god forbremsen er.
Thunderdyret er en svært potent mc, som de fleste plasserte i grenseland mellom R og Sportstourer, mer R enn touring. At R1 kom og plasserte seg trygt i sitt eget R segment, fratok ikke Thunderace sin stilling blant mc folket, det var bare neste steg.
Fazer og R1 gikk side om side, lenge. Uten at noen kunne kalle Fazer for touringutgave. Diversion var touringutgaven på 90 tallet, og FJR 1300 i ettertid. Den ene avløste den andre, uten å ligne på hverandre. De (XJ 900 og 600) var så populære en periode at det var kvalmt...
Jeg er på ingen måte bevandret i Yamaha historikken, min hukommelse kan derfor fuske litt.
Touring og Sportstourer var, på 90 tallet, XJ 900 (evt. Xj 600) og Thunderace og Thundercat hvis ikke jeg husker feil. Og noe stort heftigere enn Thunderace, var det smått med. Yamaha hadde ingen mer sportslige modeller som jeg husker.
Tror nok denne fremdeles henger godt med, men er nok avhengig av litt pisking.
...må ikke glemme FJ1100 og 1200 som var virkelig heftig Spirtstourere. Det er vel ganske vanlig at modeller selges side om side i noen år før den eldste fases ut. FJ 1200 ble vel ikke utfaset før midten av 90 tallet.
Blir hestene slitne med årene, eller ved kjøring?
Ser at noen mener bakhjulsløft ikke er et problem på 3. eller 4. gear....det er vel avhengig av hvor god forbremsen er.
Thunderdyret er en svært potent mc, som de fleste plasserte i grenseland mellom R og Sportstourer, mer R enn touring. At R1 kom og plasserte seg trygt i sitt eget R segment, fratok ikke Thunderace sin stilling blant mc folket, det var bare neste steg.
Fazer og R1 gikk side om side, lenge. Uten at noen kunne kalle Fazer for touringutgave. Diversion var touringutgaven på 90 tallet, og FJR 1300 i ettertid. Den ene avløste den andre, uten å ligne på hverandre. De (XJ 900 og 600) var så populære en periode at det var kvalmt...
Jeg er på ingen måte bevandret i Yamaha historikken, min hukommelse kan derfor fuske litt.
Touring og Sportstourer var, på 90 tallet, XJ 900 (evt. Xj 600) og Thunderace og Thundercat hvis ikke jeg husker feil. Og noe stort heftigere enn Thunderace, var det smått med. Yamaha hadde ingen mer sportslige modeller som jeg husker.
Tror nok denne fremdeles henger godt med, men er nok avhengig av litt pisking.
...må ikke glemme FJ1100 og 1200 som var virkelig heftig Spirtstourere. Det er vel ganske vanlig at modeller selges side om side i noen år før den eldste fases ut. FJ 1200 ble vel ikke utfaset før midten av 90 tallet.
Sist redigert av Zettexx den 27 jan 2017, 18:18, redigert 1 gang totalt.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: "Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
Har ingen mening om sykkelen, men er er spsifikasjoner og noen vurderinger.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... 00r_96.htm
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... 00r_96.htm
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: "Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
Mye nyttig info i begge disse lenkene. Jeg tror vel kanskje vi skal avslutte diskusjonen om Yamahas historie i denne tråden, evt fortsette den et annet sted. Håper vi ikke har klart å legge demper på trådstarters glede og forventninger i prosessen med å bli kjent med sin nye sykkel. Jeg er viss på at denne er fullt kapabel til å gi ham mange spennende og flotte opplevelser når sesongen drar i gang for fullt.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Sent fra min C6603 via Tapatalk
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: "Treg" Yamaha Thunderace 1000... ?
FZR1000 var ikke en rein sportstourer da den kom, tvertimot, men fikk mer tyngde og komfort etterhvert.
Ett problem med mange av 90-tallets store raske sykler, er at de ikke går spesielt bra før de kommer over 4-5000 rpm, og det betyr fort 120-130 på høyeste gir, før moroa kommer. Og en styregeometri som ikke er spesielt innspirerende på norske småveier, fordi de skal ligge stødig i 250+.
Kan nevne at i en test i Bike fra 2000, gikk en Kawa ZX6R kun 0,2 sekunder saktere fra 100-140 på høyeste (eller var det nest høyeste) gir kontra en Honda CBR1100XX, dvs slik man kjører til vanlig. En CBR600F brukte dog dobbelt så lang tid.
Ett problem med mange av 90-tallets store raske sykler, er at de ikke går spesielt bra før de kommer over 4-5000 rpm, og det betyr fort 120-130 på høyeste gir, før moroa kommer. Og en styregeometri som ikke er spesielt innspirerende på norske småveier, fordi de skal ligge stødig i 250+.
Kan nevne at i en test i Bike fra 2000, gikk en Kawa ZX6R kun 0,2 sekunder saktere fra 100-140 på høyeste (eller var det nest høyeste) gir kontra en Honda CBR1100XX, dvs slik man kjører til vanlig. En CBR600F brukte dog dobbelt så lang tid.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.