Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 720
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av haakeik »

hakhap skrev:De tar betalt for de har kunnet. Er ikke mange som kan utstede sertifikat, fler nå, og da kan ein ta betalt. Etter letsencrypt.org kom på bana så leste jeg for noen uker siden at den ende, hvis jeg husker riktig, i norge som kan utstede sertifikat og ska tilby gratis sertifikat.

misspelled with auto correct
Men spørsmålet er da; bruker letsencrypt et root sertifikat som er støttet på alle klienter? Hvis ikke vil ikke trafikken bli kryptert. Har vært borti et par gratisalternativer hvor man selv må legge inn deres eget root sertifikat og det er ikke brukervennlig. Og hvem gidder å legge inn sertifikat på pc, nettbrett og mobil?

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: RE: Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av hakhap »

haakeik skrev:
hakhap skrev:De tar betalt for de har kunnet. Er ikke mange som kan utstede sertifikat, fler nå, og da kan ein ta betalt. Etter letsencrypt.org kom på bana så leste jeg for noen uker siden at den ende, hvis jeg husker riktig, i norge som kan utstede sertifikat og ska tilby gratis sertifikat.

misspelled with auto correct
Men spørsmålet er da; bruker letsencrypt et root sertifikat som er støttet på alle klienter? Hvis ikke vil ikke trafikken bli kryptert. Har vært borti et par gratisalternativer hvor man selv må legge inn deres eget root sertifikat og det er ikke brukervennlig. Og hvem gidder å legge inn sertifikat på pc, nettbrett og mobil?
Letsencrypt.org er støttet som root sertifikat

misspelled with auto correct
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

olela skrev:Bra påminnelse dette her. Fikset SSL på siden jeg administrer i dag. Bruker ProISP jeg også, og er veldig fornøyd med dem. De fikser alt på strak arm, og har hjulpet en kløne som meg mange ganger :)
Bruker ProISP selv. Veldig fornøyd med dem :thumleft

Brukeravatar
badkernel
Innlegg: 122
Registrert: 21 mai 2014, 00:41
Motorsykkelen din: Bmw R1200 GS (2017)
Sted: Stavanger

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av badkernel »

Har brukt StartSSL i 2 år uten problemer og sertifikat er enkelt å installere ved hjelp av support sider. Anbefales
https://www.startssl.com/Support?v=1
Bmw R1200 GS (2017)
Yamaha MT09 Tracer (2016 model)
Yamaha FZ08N (2013 model)
Yamaha Fazer 650 (1999 model)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Ny sesong er snart på vei og jeg merker i den forbindelse at kjøresuget øker. Jeg haar klart meg unna de værste PMS opplevelsene i vinter da jeg har hatt en litt avslappet forhold til dette, men nå merker jeg det begynner å krible litt.

Jeg har i en annen tråd snakket litt om kjøp av ny sykkel i år og sjansen for at de tskjer er nok relativt stor, men hva det blir er noe usikkert ennå. Jeg var meget svak for den nye Super Duker 1290R i en annen tråd men faller mer og mer ned på at det kan bli den nye S1000R i løpet av sesongen og forklaringen er forholdsvis enkel... for min del.

Den nye S1000R har fått en bitte liten annsiktsløftning som dog kun er synlig for "kjennere". Når det kommer til utseende så er det vel den nye Akra potten som blir levert som standard den som gjør det meste. Personlig synes jeg denen ser bedre ut den den gamle. Litt mer "maskulin" uten at den blir for stor og går i klinsj med linjene.

Den nye modellen har fått 5 HK'er mer, en noe forbedret instrumentering med tanke på det visuelle og den kan nå bli levert med quickshifter opp OG ned.

Her er et bilde av den nye modellen:

Bilde

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Bjerknez' logg - Blir det ny sykkel i år?

Legg inn av biker7 »

S1000R er en sykkel jeg kunne tenkt meg selv, men er fortsatt rom for noen forbedringer utseendemessig mener jeg.. Akra-potta burde vært litt mindre, og så har man i tillegg den forbaskade klumpen på eksosen under motoren :[-( Måtte da gå ann å få til mindre eksos på denne og en del andre sykler, selv med dagens miljøkrav. Noen får det da til.. (Se feks. på MT09 )
Og så er det den stygge plastbeholderen til bremsevæske da.. Why ? :[-(
Hvorfor ikke slik eks.?:
Bilde

Jeg personlig synes også at S1000R ville vært penere med en bittelitt større, sotet vindskjerm der framme.
Bilde


Men at det er en tøff sykkel er liten tvil om. :D
Sist redigert av biker7 den 11 mar 2017, 20:45, redigert 3 ganger totalt.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Jona88
Innlegg: 256
Registrert: 25 jan 2015, 16:54
Motorsykkelen din: Yamaha MT07
Sted: Horten

Re: Bjerknez' logg - Blir det ny sykkel i år?

Legg inn av Jona88 »

Godt å høre at kjøresuget er på vei tilbake :thumleft

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Bjerknez' logg - Blir det ny sykkel i år?

Legg inn av WikingTnT »

Rå motor og masse elektronikk men utseende er....vel same...same , bortsett fra skeive øyer så er den japan-ish :sk?

Online
Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av supersic »

Bjerknez skrev: 11 mar 2017, 19:02 Ny sesong er snart på vei og jeg merker i den forbindelse at kjøresuget øker. Jeg haar klart meg unna de værste PMS opplevelsene i vinter da jeg har hatt en litt avslappet forhold til dette, men nå merker jeg det begynner å krible litt.

Jeg har i en annen tråd snakket litt om kjøp av ny sykkel i år og sjansen for at de tskjer er nok relativt stor, men hva det blir er noe usikkert ennå. Jeg var meget svak for den nye Super Duker 1290R i en annen tråd men faller mer og mer ned på at det kan bli den nye S1000R i løpet av sesongen og forklaringen er forholdsvis enkel... for min del.

Den nye S1000R har fått en bitte liten annsiktsløftning som dog kun er synlig for "kjennere". Når det kommer til utseende så er det vel den nye Akra potten som blir levert som standard den som gjør det meste. Personlig synes jeg denen ser bedre ut den den gamle. Litt mer "maskulin" uten at den blir for stor og går i klinsj med linjene.

Den nye modellen har fått 5 HK'er mer, en noe forbedret instrumentering med tanke på det visuelle og den kan nå bli levert med quickshifter opp OG ned.

Her er et bilde av den nye modellen:

Bilde
Hmm den nye akrapotta er ikke mye delikat for å si det på en pen måte, når man er litt sånn i kjøpemodus liker man jo å sette sykler litt opp mot hverandre og tenke litt i alle retninger, det er jo 70% av morroa å sitte og google i timesvis , men skal vi være ærlige her så tipper jeg du egentlig ikke vurderer nye s1000r i det hele tatt og det er ikke så rart for 1290r er liksom en liten klasse over bmwen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Blir det ny sykkel i år?

Legg inn av Bjerknez »

vi ser nok ikke på dette på helt samme måte. Jeg synes ikke SDR er en "klasse over" BMW'en. Faktisk mener jeg litt motsatt. Ikke at BMW'en er en "klasse over" over SDR men at den totalt sett er en bedre sykkel.

Den nye potta blir en smakssak og det gjelder forsåvidt utseendet ellers også, men på nåværende tidspunkt heller jeg mer mot og beholde den jeg har ut sesongen for så og bytte den inn i en ny S1000R mot slutten.

Grunnen er enkel. Selv om SDR er mer hooligan, så synes jeg motorkarakteristikken til BMW passer meg bedre. Den er snill og behhagelig i rain modus og høyt gir, og fullstendig fryktingytende i dynamic modus og aktiv bruk.

Har du kjørt s1000R og SDR?

Jeg og Tommas hadde noen artige uoffisielle dragstarts i fart sist sommer. Slenger jeg ett gir lavere enn han så går dem omtrent like kjapt. Dessuten så har BMW'en omtrent like mye krefter på bakhjulet som SDR i følge målinger. Altså faktiske krefter. Det vil si at BMW utnytter kreftene mer effektivt.

Dessuten så blir det også mer giring med SDR følte jeg da den er kresen på turtallet. Blir fort mye risting hvis turtallet blir for lavt mener jeg å huske. Det skjer ikke med BMW'en.

Men ja, SDR har utseendet med seg og det er en ekte hooligan sykkel. Men i mine øyne er S1000R en bedre totalpakke. Jeg har jo kjørt S1000R en stund nå og kjøper jeg meg en S1000R en gang til så er jo bare dette et bevis på at jeg mener den sykkelen leverer :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Blir det ny sykkel i år?

Legg inn av Bjerknez »

Ser ut til at det blir sykkelbytte før sommeren og jeg er helt sikker på at jeg gjør rett når det kommer til valg av sykkel. Det blir nok en BMW S1000R igjen. Dog med noen modifikasjoner muligens.

Svaret fra den ene KTM forhandleren var at dem ikke var interresert i innbytte av BMW'en og dne andre KTM forhandleren svarer ikke på mail. Ikke fikk jeg svar på første mail jeg sendte. Eller jeg fikk et svar tilbake om at jeg skulle få svar i dag da sjefen var borte. Men intet svar har dukket opp. Dem har sikkert sine grunner og dem er sikkert ikke forferdelige mennesker, men jeg krever rett og elrtt LITT mer engasjement fra de som lever av å selge motorsykler når dem får en konkret henvendelse.

Men uansett om dem hadde svart så har jeg nok bestemt meg for at det blir S1000R igjen. Altså en milepæl i mine øyne siden dette er første gang jeg har kjøpt to like sykler rett etter hverandre. Det betyr jo bare at jeg er veldig fornøyd med sykkelen jeg har.

Det skal bli utrolig heftig med quickshifter opp OG ned.

S1000R har jo to pakker hvor alt er inkludert. Til sammen koster disse pakkene ca. 20.000,- og inneholder alt som kan tenkes av elektroniske lønsinger og duppeditter. Det eneste som kommer utenom er en noe mykere sal og evt. en slipon hvis jeg finner noen som ser litt bedre ut enn den orginale fra Akra.

Den orginale er ikke direkte stygg og tross alt er den langt tøffere enn den gamle, men jeg vil nå uansnett se noen muligheter før jeg skriver under papirene.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez' logg - Blir det ny sykkel i år?

Legg inn av Stian87 »

Kult Bjerknez!

Synes sykkelen er kul, selv om det ikke er en Ducati :roll men absolutt noe jeg kunne valgt selv! Grættis med sykkel når den tiden kommer. Synes også det er bra at du dropper sløve forhandlere, har selv hatt noen opplevelser med det, og gidder ikke bruke penger på sånne folk.. :P
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Blir det ny sykkel i år?

Legg inn av Bjerknez »

Da er sykkel bestillt :jada: :b_c:

Online
Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Bjerknez' logg - Blir det ny sykkel i år?

Legg inn av supersic »

Bjerknez skrev: 17 mar 2017, 15:07 Da er sykkel bestillt :jada: :b_c:
Hvor mye fikk du for den gamle?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Blir det ny sykkel i år?

Legg inn av Bjerknez »

155 i innbytte.

Svar