Forumtreff i 2010
- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
Re: Forumtreff i 2010
Bimma: Vi burde definitivt slå oss sammen og reise på tur!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
Først av allt: GODT NYTT MC-ÅR TIL ALLE!!
Sverige er mye mer enn den kjedelige E4'an!
Jeg vil oppsummere det Svenske veinettet omtrent slik:
"Hovedveiene" er stort sett bedre og rettere enn hos oss.
Derimot er det jeg vil kalle småveier ofte dårligere (eller bedre :) , kommer an på øynene som ser) og andelen grus er større.
Dette synes ganske tydelig rundt Finnskogen.
Svenskene har her mye kjempefin grus å by på :)
Rally VM har noen farts etapper her, og det er lett å skjønne!
Asfaltveiene i Värmland og Dalsland er rettere enn vi er vant til og kanskje liker. Terrenget er også flatere, og da blir det lett sånn.
Kjørte Røros, Brekken, Sveg, Orsa, Mora, Karlstad, Oslo i sommer og kan anbefale den ruta selv det er mye rett fram.
Særlig Mora er ei perle!!!
Sverige er mye mer enn den kjedelige E4'an!
Jeg vil oppsummere det Svenske veinettet omtrent slik:
"Hovedveiene" er stort sett bedre og rettere enn hos oss.
Derimot er det jeg vil kalle småveier ofte dårligere (eller bedre :) , kommer an på øynene som ser) og andelen grus er større.
Dette synes ganske tydelig rundt Finnskogen.
Svenskene har her mye kjempefin grus å by på :)
Rally VM har noen farts etapper her, og det er lett å skjønne!
Asfaltveiene i Värmland og Dalsland er rettere enn vi er vant til og kanskje liker. Terrenget er også flatere, og da blir det lett sånn.
Kjørte Røros, Brekken, Sveg, Orsa, Mora, Karlstad, Oslo i sommer og kan anbefale den ruta selv det er mye rett fram.
Særlig Mora er ei perle!!!
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Kjører en del i Sverige, og kan ikke si at veiene er noe kjedelige. Synes det er godt å la BMW lange ut og bare la landskapet suse forbi.
Kjenne milene bare forsvinner bak seg, uten å måtte sitte hundre proset konsentrert for å oppleve alle svingene som ikke satte godt.
Mange drømmer om å kjøre route 66... Hvor mye svinger er det der..? Her handler det om å cruse... Det gjør jeg i Sverige. Ikke mange veier vi kan gjøre det i Norge..
Kjenne milene bare forsvinner bak seg, uten å måtte sitte hundre proset konsentrert for å oppleve alle svingene som ikke satte godt.
Mange drømmer om å kjøre route 66... Hvor mye svinger er det der..? Her handler det om å cruse... Det gjør jeg i Sverige. Ikke mange veier vi kan gjøre det i Norge..
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Jo'a... er greit å kjøre på fine rette veier med god utsikt noen mil bare for å cruise, men likevel en smule kjedelig i lengden.
Noen svinger, men ikke nødvendigvis hårnålssvinger, som gir en god MC-følelse må til når man er ute på tur.
Men det jeg imponeres mest av i Sverige i forhold til Norge er rundkjøringene; de er romslige og oversiktlige og langt bedre å kjøre i enn de fleste her i Norge.
Noen svinger, men ikke nødvendigvis hårnålssvinger, som gir en god MC-følelse må til når man er ute på tur.
Men det jeg imponeres mest av i Sverige i forhold til Norge er rundkjøringene; de er romslige og oversiktlige og langt bedre å kjøre i enn de fleste her i Norge.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Det er bare en ting å si AJ, du har ikke sett de VIRKELIG FINE mc-veiene i Sverige. Milevis med grusveier som bare venter på å bli utforsket. Særlig spennende blir det hvis man har med seg Bimma som guide. Fullt nedlegg og kneskrap er ingen hindring selvom rullegrusen spretter rundt øra på deg. 

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
c")
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Blir helt sikkert flere Sverigeturer i år. Og da skal jeg nok finne artigere veier, ja! Vi var en tur oppe i Mora/Siljan traktene og kom i prat med og fikk tips fra en svensk godt voksen motorsyklist, som for øvrig aldri hadde kjørt i Norge!!
, om at det var noen artige småveier i nærheten av Mora. Husker selvfølgelig ikke nå helt eksakt hvor, men mener at jeg har skrevet noe om dette i bloggen "AJ Arena...".
Og på disse veiene opplevde vi nok Sverige fra en av sine mest idylliske og vakre sider med masse røde stugor og "Astrid Lindgren"ske miljøer i tillegg til smale og passe svingete veier.
Å oppsøke slike steder frister absolutt til gjentakelse

Og på disse veiene opplevde vi nok Sverige fra en av sine mest idylliske og vakre sider med masse røde stugor og "Astrid Lindgren"ske miljøer i tillegg til smale og passe svingete veier.
Å oppsøke slike steder frister absolutt til gjentakelse

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Tällberg heter det lille stedet vi var innom.
Idyllisk i det flotte været mens vi var der :):
Her litt mer info:
http://www.panoramio.com/photo/26578148" onclick="window.open(this.href);return false;
Idyllisk i det flotte været mens vi var der :):

Her litt mer info:
http://www.panoramio.com/photo/26578148" onclick="window.open(this.href);return false;

- Snill Vaffel
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Uff... Får nok bytte ut denne sykkelen orker ikke bli med på langtur med det greiene jeg kjører 

Snill Vaffel
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
- hansraymond
- Motorsykkelen din: 88-HD Sportster, -83 Honda cb1100F,66-BSA, 87 Honda Supermagna, 93 Suzuki GS500e
- Kontakt:
Jepp Snill Vaffel en CBR 900 RR er ikke optimalt for tur akkurat, en av gutta i klubben har en slik og han ble med til Danmark på Træf på Toppen,Snill Vaffel skrev:Uff... Får nok bytte ut denne sykkelen orker ikke bli med på langtur med det greiene jeg kjører
reisen foregikk tur/retur via Larvik og ferge, men som han sa: det var akkurat passe tur,

noe lengre i km. ble det til TrollRally i høst faktisk, men noen imponerende opp-pakning på sykkelen hadde han ikke..
Konklusjon: CBR 900RR er ikke tursykkel,,

Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!

Live to Ride Ride to Live!
- Bimma
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Kontakt:
Huff ja, husker turen vår i Dalarna i fjor.....Jalmar skrev:Det er bare en ting å si AJ, du har ikke sett de VIRKELIG FINE mc-veiene i Sverige. Milevis med grusveier som bare venter på å bli utforsket. Særlig spennende blir det hvis man har med seg Bimma som guide. Fullt nedlegg og kneskrap er ingen hindring selvom rullegrusen spretter rundt øra på deg.

Men det er tydeligvis smittsomt

Helt enig i det flere skriver. Flotte veier som tilfredsstiller de flestes behov. Sverige er et trivelig land å reise på MC-ferie i. ANBEFALES..!!

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
Ja, men når fothvilerne på Voyageren subba i svingene på grusen fant jeg ut at det var på tide med en fotostopp. Det får være måte på moro.Bimma skrev:Huff ja, husker turen vår i Dalarna i fjor.....Jalmar skrev:Det er bare en ting å si AJ, du har ikke sett de VIRKELIG FINE mc-veiene i Sverige. Milevis med grusveier som bare venter på å bli utforsket. Særlig spennende blir det hvis man har med seg Bimma som guide. Fullt nedlegg og kneskrap er ingen hindring selvom rullegrusen spretter rundt øra på deg.Det hender jeg blir litt revet med....hehe
Og det er tydeligvis smittsomt også.

c")
c")
- Bimma
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Kontakt:
Jepp, tror nok det var lurt. Begge trengte å få ned adrenalinet en smule....hehe. Men GØY var det, ingen tvil om det. Hadde vært artig å se uttrykket til de grussyklene vi passerte...Jalmar skrev:Ja, men når fothvilerne på Voyageren subba i svingene på grusen fant jeg ut at det var på tide med en fotostopp. Det får være måte på moro.Bimma skrev:Huff ja, husker turen vår i Dalarna i fjor.....Jalmar skrev:Det er bare en ting å si AJ, du har ikke sett de VIRKELIG FINE mc-veiene i Sverige. Milevis med grusveier som bare venter på å bli utforsket. Særlig spennende blir det hvis man har med seg Bimma som guide. Fullt nedlegg og kneskrap er ingen hindring selvom rullegrusen spretter rundt øra på deg.Det hender jeg blir litt revet med....hehe
Og det er tydeligvis smittsomt også.

Hmmm.......hadde selvsagt akkurat redigert innlegget mitt da du fant ut at du skulle sitere. TYPISK, asså..hehe....

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Hovedsaken er jo ikke å komme så fort fram da.... Eller jo, det er det... 

c")
c")
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Jeg foreslår at det lages en "treffkalender" på forumet slik at det er mulig å sortere ut både tid, arrangør, sted, deltakere/påmelding osv. Jeg har sittet rimelig lenge og lest, men det er jammen vanskelig å dra ut konklusjoner fra disse trådene når svar nr. 3 sklir ut med en eller annen vits
Ikke noe galt med det, men konklusjonene må kunne samles en eller annen plass... Videre tenker jeg jo at brukerne på forumet er jo til en viss grad geografisk spredt, så om det blir et forumtreff en plass i nord så må vel ikke det passe for alle i sør osv... Selv er jeg med så lenge det passer med både frue, barn og jobb
Jeg ser for min egen del geografisk plassering med passerspissen i eget hus til radius av inntil 4 timers kjøring 1 vei. Da når jeg rimelig langt...
treffene må gjerne ha 1 overnatting
Hadde jeg bodd slik til skulle jeg gjerne invitert til sammenkomst, men skulle det komme mer enn 3 stk så blir det fort trangt her...
-eller kanskje naboene ikke vil synes det er noe kult...
(et alternativ til kalender her, jeg setter den gjerne opp dersom vi vil ha den)
Edit: det finnes en del alternativer online også ser jeg. Har laget en test på denne siden: http://www.amiando.com/kongsberg.html" onclick="window.open(this.href);return false; denne siste er gratis, har påmelding og deltakerliste m.m.

Hadde jeg bodd slik til skulle jeg gjerne invitert til sammenkomst, men skulle det komme mer enn 3 stk så blir det fort trangt her...

(et alternativ til kalender her, jeg setter den gjerne opp dersom vi vil ha den)
Edit: det finnes en del alternativer online også ser jeg. Har laget en test på denne siden: http://www.amiando.com/kongsberg.html" onclick="window.open(this.href);return false; denne siste er gratis, har påmelding og deltakerliste m.m.
Sist redigert av Dexter den 10 jan 2010, 11:07, redigert 2 ganger totalt.
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Dexter skrev:
DETTE høres ut som en meget bra forslag!

- Dexter
Den kan settes inn i en låst "kalender" tråd ved bruk av iframe, men hvordan det vil se ut er jeg ikke sikker på da dette enda ikke er testet. Jeg har brukt iframe på andre phpbb-forum uten problemer. På hjemmesiden til kalenderen finnes det "demo" på noen forskjellige formater. Vi får uansett en kalender som vi kan fylle med det vi måtte ønske selv om det ikke skulle la seg implementere som en del av forumet. Jeg har lett etter "mods" til forumet, men denne kategorien fant jeg altså ikke, derfor denne kalenderen som et forslag.Globe skrev:Dexter skrev:
DETTE høres ut som en meget bra forslag!![]()
Kan du sette opp et forslag til hvordan dette vil bli rent funksjonsmessig?.....Kan den embeddes inn i egen tråd, eller hvordan vil den fungerer opp i mot selve forumet og oss brukere?
- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
Bare for å ha nevnt det, så har vi ca. 2 mål med nokså flatt gress. Har dere med telt, så er det plass til mange her i hagen.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- Dexter
Du får invitere til et vår-treff da ::)evike skrev:Bare for å ha nevnt det, så har vi ca. 2 mål med nokså flatt gress. Har dere med telt, så er det plass til mange her i hagen.

- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
God ide... Her tenker jeg AJ ordner med kalender i forumet, og kan legge inn treff.
- Dexter
Uansett hvilken løsning bare det blir litt enklere å få en oversiktrogg skrev:God ide... Her tenker jeg AJ ordner med kalender i forumet, og kan legge inn treff.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Har bare kjapt lest over postene med denne kalenderidéen. Virker som en meget god idéDexter skrev:Uansett hvilken løsning bare det blir litt enklere å få en oversiktrogg skrev:God ide... Her tenker jeg AJ ordner med kalender i forumet, og kan legge inn treff.

Men hvis den krever tilgang til de 'innerste hemmelighetene' i phpBB programvaren så må dette ordnes i samhandling med fireman - sjefsadministratoren - som har satt opp Forumet.
Men for egen del er jeg absolutt for en slik kalender og siden vi har dyktige datafolk som Dexter, Globe og Onsløv (rekkefølgen tilfeldig valgt, folkens

Kan du, Dexter, som kom med forslaget (tror jeg det var...

Jeg har ikke drøftet dette med fireman, men jeg vet at han er meget interessert i å være med på videreutviklingen av Forumet. Så har jo rogg også meldt fra om at dette er interessant, så da er det bare å kjøre på!

Så finner vi form og stil etter hvert, men det finnes vel templates/maler å bruke, vil jeg tro?
En kalender trenger vel kanskje ikke et eget forum? Det holder vel med en egen tråd i "Tur & Treff" forumet, går jeg ut fra?
Vel... alle slike spørsmål har vel Dexter og dere andre med god datakompetanse på phpBB allerede svarene klare på, tenker jeg

For ordens skyld; det jeg har skrevet i denne posten er skrevet 'fort og gæli', dvs. at jeg ikke har satt meg grundig inn i idéen og postene som er skrevet. Så hvis jeg har gått glipp av noe er det bare å skrike ut :-) :)

- Dexter
Ja, det vil være tilstrekkelig å ha en slags "mal" som fylles ut som første post i en tråd der man faktisk konkret er kommet til at det planlegges en tur... trådstarter redigerer da dette innlegget ettersom informasjon kommer eller endres. Dette vil nok helt klart være enklest. Da trenger vi ikke å etablere eller installere noe som helst. Trenger bare å lage et forslag til mal og en rutine på hvordan vi bruker det. Jeg kan godt starte med forslag til mal jeg da siden dette var mitt ønske og savn
----------------------------------
Emnenavn bør vel helst være lik "Hva" eller være nogenlunde beskrivende. Resten av emnet kan jo være diskusjon om og rundt turen/treffet akkurat som før.
Hva: kaffetreff på shell hokksund
Tid og varighet: 1. april kl. 1200 og så lenge den enkelt vil
Øvrig info og beskrivelse: Møtes på Shell for en kopp kaffe og hyggelig prat
Sted/kjøreanvisning/kartutstnitt: Her (bruk gjerne google.no/maps)
Påmeldte:
Dette må kunne være et minimum av informasjon. Dette gjør at alle ved å lese første tråden i et emne med en gang ser hva det er snakk om så slipper man å lese et heeeeeelt emne bare for å finne ut når og hvor noe skal finne sted.

----------------------------------
Emnenavn bør vel helst være lik "Hva" eller være nogenlunde beskrivende. Resten av emnet kan jo være diskusjon om og rundt turen/treffet akkurat som før.
Hva: kaffetreff på shell hokksund
Tid og varighet: 1. april kl. 1200 og så lenge den enkelt vil
Øvrig info og beskrivelse: Møtes på Shell for en kopp kaffe og hyggelig prat
Sted/kjøreanvisning/kartutstnitt: Her (bruk gjerne google.no/maps)
Påmeldte:
- Dexter
AJ
cheron
osv
osv
Dette må kunne være et minimum av informasjon. Dette gjør at alle ved å lese første tråden i et emne med en gang ser hva det er snakk om så slipper man å lese et heeeeeelt emne bare for å finne ut når og hvor noe skal finne sted.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Jo, jo...
Husker det når du nevner det...
men den andre linken var likevel artig
Husker det når du nevner det...
men den andre linken var likevel artig

- Siggen
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Road King 2003
Enig :=D>Dexter skrev:Du får invitere til et vår-treff da ::)evike skrev:Bare for å ha nevnt det, så har vi ca. 2 mål med nokså flatt gress. Har dere med telt, så er det plass til mange her i hagen.