Hadde 690 Enduro bygde om til SMC, hjul, bremser, gafler, demper, gafler, plast...så 98% SMC
Er fantastisk morsom sykkel, utrolig lettkjørt og går overraskende bra om man pisker den. Jo mindre veier og jo mer svinger, jo bedre er den. Men er 1 sylinder så kort register så må gire mye for å holde seg der hvor finnes effekt.
Utrolig lettsvingt, å endre linje midt i svingen koster ingenting. Så ekstremt at knapt velger linje, man styrer hele tiden og nokså nervøs. Jeg likte det men noen vil kanskje si at for ustabil...personlig preferanse. Styredemper kan være lurt men du kan jo se om du synes funker greit uten.
Mange klager på komforten, spesielt mhp setet. Jeg synes ikke noe problem og kjørte 1 ukes alpetur uten problemer men kan alltids bytte sete om krise. Lite vindbeskyttelse men hvis det er et problem er du på feil vei, 690 funker best på svingete småveier hvor farten er moderat.
Det 690en er dårlig på, er ren transport, motorvei er tortur. Og man må være på ballen hele tiden, kan ikke som med fler-sylindret kjøre på momentet i bunn/mellom registeret...der er det ingenting
Hatt 10 KTMer og veldig lite problemer. De bruker gjerne litt motorolje, ikke sikkert 1 liter holder på ukestur men annet har vært mest selvforskyldt.
Som tursykkel:
Som banemotard:
