Faktisk går Gamle inn gjennom døra til "Finmekanisk Avdeling" hvis jeg bare tar av styret og vinterkoffertene, og rydder litt langs veggen...

Funderer litt på en liten kirurgisk harakiri på bensintanken som burde gi 4 liter til på den. Uansett blir det braketter for reservedunker på sidekoffertene vettu.Bimma skrev:Det høres ut som du har en plan Jalmar.![]()
Du får legge hodet i bløt og finne noen gode løsninger til sommerens grustur. Husk å legge inn plass til ekstra bensin, vi vil være laaaangt unna slike urbane ting som bensinstasjoner....!!![]()
Lykke til med prosjektet! Regner med at du holder oss oppdatert..!
Desmo skrev:De fjærene var jo bare presset sammen, og det gjør jo ingen ting. Var værre med den gangen jeg henta deler til meg i fjellanlegget i RA. Stabsvogna på avdelingen jeg jobbet på var den gangen en Ford Transit. Ikke den AJ venter på, alltså. En Transit av den firkanta typen med lasteplan. Oppå plana var det god plass til 4stk. stålkasser fulle av messingdeler som jeg skulle bearbeide i maskina jeg passet.Det ble vel gode 500kilo i hver kasse. Jeg var litt i tvil om lastinga, for bladfjærene bak på Forden buet oppover. Nåvel, kjøreturen foregikk i lusetempo, for vogna hadde like lett styring som en amerikaner. Da vi lastet av kassene antok bladfjærene heldigvis normal fasong. At den bilen ble byttet ut noe senere med en Volkswagen LT 35 vil ikke jeg ha skylden for.
Bruttern hadde en LT35 en gang, lånte den for å hente noe grus... på vei inn veide eg ca 2 tonn, på vei ut ca 5,5 tonn :-).Jalmar skrev:
![]()
Jeg hadde en LT35 gående på Spigerverket en periode, og den fikk æren av å frakte en el-motor til en av kranene. Man kunne faktisk se at ramma bøyde seg når de la på motoren. Men det retta seg ut igjen når lasta blei lossa. Må jo har vært solide disse små flatvognene.
Onsløv skrev: Bruttern hadde en LT35 en gang, lånte den for å hente noe grus... på vei inn veide eg ca 2 tonn, på vei ut ca 5,5 tonn :-).
Tålte nå det også, selv om det gikk litt tregt..
Ja, den seansen hadde jeg helt glemt. En nervepirrende opplevelse spør du meg... Jeg var ikke så høy i hatten da jeg snudde og kjørte tilbake til grensa for å handle kvota mi....hehe. Da går også Bimmern mer enn 46 liter på tanken, ikke verst når tanken tar 16 liter og sykkelen er fullpakka....Jalmar skrev:Tipper det er jevnt stopp på mellom 48 og 50 mil på tanken på Voyageren. Vi hadde vel kjørt ca 46 mil når vi var på Trondheimstur via Østersund i forfjor? Da gikk det på 22,8 liter på 24 liters tanken.
Det passer meg helt ypperlig. Da har du mere plass til baggasjen min........!Jalmar skrev:Men hvis ALLE pågående prosjekter går i boks, så kan det godt hende at det blir Voyageren som blir sykkelen som blir brukt allikevel.![]()
![]()
![]()
Ikke nødvendigvis...Bimma skrev:Det passer meg helt ypperlig. Da har du mere plass til baggasjen min........!Jalmar skrev:Men hvis ALLE pågående prosjekter går i boks, så kan det godt hende at det blir Voyageren som blir sykkelen som blir brukt allikevel.![]()
![]()
![]()