..og det synes jeg du gjorde helt rett i

..og det synes jeg du gjorde helt rett i
.... hvilket er beviset på at man får en mer konstruktiv og målrettet debatt dersom man unngår å bruke et språk som distraherer det egentlige budskap ..frankh skrev: 07 apr 2017, 14:00 Man forstår ikke at ordene som brukes ikke er bokstavelig ment, men ment å utttrykke harme, og dermed vil noen henge seg opp i det og ignorere poenget.
Greit nok, men så er det også slik at denne type debatter, dersom det hadde blitt en målrettet og saklig debatt, har i seg potensiale til å påvirke holdninger. Men nå klarte du på en effektiv måte å kvæle det allerede før debatten kom i gang. De som kunne ha vært påvirkelige, gikk antagelig rett i forsvar i egen skalle, når de mer eller mindre får direkte beskjed om at de kan brenne i hælvette...frankh skrev: 07 apr 2017, 14:26 Helt klart. Men nå var det faktisk ikke konstruktiv debatt jeg var ute etter her. Nå var poenget å "vente" oppsamlet frustrasjon over det som rett og slett er drittrafikanter.
Jeg syntes du hever deg litt over andre nå. All erfaring tilsier at holdningsskapende arbeid skjer gjennom dialog, bevisstgjøring av konsekvenser, forståelse for andres oppfatning av deg basert på din adferd osv. Og det er faktisk nettopp på arenaer som dette, hvor man er blant likesinnede, at det er lettest å skape forståelse. Om man får folk til å forstå at det de driver med er farlig, at konsekvenser av slik adferd utført av andre like gjerne kan ramme dem selv, og at andre betrakter deg som en idiot, så synker det inn til slutt. Sånn er det bare, enten du er enig eller eifrankh skrev: 07 apr 2017, 15:17 Nja. La oss være enige om å være uenige. Jeg tror ikke dette utgjorde noen som helst forskjell for de som faktisk har slike farlige holdninger til seg selv i forhold til trafikken. Og jeg tror ikke en konstruktiv debatt i et forum som dette vil gjøre det, heller.
Jeg sa ingenting om at dette var en unnskyldning jeg sa heller at dette mer kunne vært en årsak som ett eksempel, i slike sitvasjoner tenker en gjerne ikke klart og gjør dermed feil..... men det er på ingen måte riktig eller forsvarlig om det var det som kom frem utifra det jeg skrev.frankh skrev: 07 apr 2017, 14:00
Å trekke frem argumenter om at kanskje det hastet, kanskje kona fødte etc. er muligens sympatiske tanker, men ikke særlig bra. Ikke f... om du har rett til å sette dine medtrafikanter i fare fordi du var for dårlig forberedt, eller uheldig, mht. konas termin. Da kommer du for sent, enkelt og greit; Du risikerer ikke å forårsake ulykker.
Hakket bedre om du gjør det til ære for de andre, uskyldige trafikantene du har litt mindre sjanse for å drepe. Men alt som kan få en umoden idiot til å være en litt mendre idiot er av det gode.supersic skrev: 07 apr 2017, 16:58 Til ære for Hjalmar fra Hokksund droppet jeg kollektivfelt kjøring på vei hjem fra jobb i dag, litt inspirert lanesplitting før helgen gjorde susen.
Beklager om det virket slik. Jeg mente ikke å antyde at du så på det som en unnkskyldning. Jeg er helt med på at det noen ganger er sporbare årsaker til at man gjør idiotiske ting. Det har vært tilfellett for meg også, ved flere anledninger, både med MC og bil. I motsetning til Hr. Umoden Badass over her så unnskylder jeg det imidlertid ikke, og mener ikke at det på noen måte er greit. Hadde jeg blitt straffet for mine grove synder så hadde jeg fortjent det.KevinmsR6 skrev: 07 apr 2017, 17:17 Jeg sa ingenting om at dette var en unnskyldning jeg sa heller at dette mer kunne vært en årsak som ett eksempel, i slike sitvasjoner tenker en gjerne ikke klart og gjør dermed feil..... men det er på ingen måte riktig eller forsvarlig om det var det som kom frem utifra det jeg skrev.
Nå kjører jeg selv bil med unger i og reagerer også på idiot kjøring om det kan være fare for meg selv og mine barn eller andre trafikanter....
men står fortsatt ved at måten du gikk ut med denne meldingen var meget sterkt.... og var og forvente reaksjoner.... det er helt klart forskjell på lanesplitting i lave hastigheter og høye, der sistnevnte er og leke med sitt eget liv og andres...
Syntes poenget ditt kom sterkere frem i dine siste meldinger enn i det første :)
Nå er det faktisk helt lovlig og ikke idiotisk å bruke kollektivfeltet.frankh skrev: 07 apr 2017, 18:58Hakket bedre om du gjør det til ære for de andre, uskyldige trafikantene du har litt mindre sjanse for å drepe. Men alt som kan få en umoden idiot til å være en litt mendre idiot er av det gode.supersic skrev: 07 apr 2017, 16:58 Til ære for Hjalmar fra Hokksund droppet jeg kollektivfelt kjøring på vei hjem fra jobb i dag, litt inspirert lanesplitting før helgen gjorde susen.
Usikker på hva du sikter til her? Jeg har da ikke sagt noe om vedkommende som kjørte litt på kanten, annet enn at han gjorde nettopp det? Vi snakker ikke om vedkommende i trådstartinnlegget her, vel?supersic skrev: 07 apr 2017, 19:14 Ja så lenge du synes det bare var på kanten men fortsatt innafor så fortjente han kanskje ikke å bli drept i trafikken, han var kanskje bare 50% undermenneske.
Synes du skulle stoppet han å spurt om han ville en tur i ringen med deg.
Bilister som ikke slipper frem mc'er har jo ikke skjønt en dritt. Om hver mc skulle lagt seg i køen, og tatt like mye plass som en bil, så hadde jo køen bare blitt enda lenger, og de hadde kommet fram enda seinere. Smart ...FredrikE24 skrev: 09 apr 2017, 00:05 Sniker i kø hver eneste dag, og dette går bra og rolig for seg såfremt bilene slipper meg frem.
Her tror jeg vi er tilbake til det jeg forsøkte og få frem tidligere i tråden. Nemlig det med å forsøke og forstå hvorfor slike ting skjer.TGR skrev: 09 apr 2017, 00:12Bilister som ikke slipper frem mc'er har jo ikke skjønt en dritt. Om hver mc skulle lagt seg i køen, og tatt like mye plass som en bil, så hadde jo køen bare blitt enda lenger, og de hadde kommet fram enda seinere. Smart ...FredrikE24 skrev: 09 apr 2017, 00:05 Sniker i kø hver eneste dag, og dette går bra og rolig for seg såfremt bilene slipper meg frem.![]()
Tror nok første innlegg la lista for en saklig, seriøs og trivelig tråd.TGR skrev: 08 apr 2017, 19:00 Ble jo en skikkelig trivelig, saklig, utviklende og berikende tråd dette. Blir god stemning av sånt, når man møtes .....![]()