ZZR-Erling skrev: 19 apr 2017, 07:50
På Z3'n jeg hadde, jekka jeg opp, skrudde ut, jekka ned, jekka opp og skrudde i, og jekka ned.
Den hadde M Sport sunderstell, anbefales ikke på norske veier.
På Z4'en er det std understell, men M Sport stoler og ratt, en fin kombo.
Kjenner du til bilutstillinger av eldre biler, hvor og når?
Virker å være rimelig sportslig understell på Alfaen også, som ikke er helt ideelt for kjøring på bygdeveiene her jeg bor (les: grus og asfaltveier med mye teleskader og manglende vedlikehold...).
Men til gjengjeld funker det utmerket på gode veger

!
Ang. bilutstillinger/treff: har jo Bendix-treffet her jeg bor, bare noen få steinkast unna, hvor hovedsaklig amcar-folket samles hver vår og høst, noe de har gjort i mer enn 20 år.
Men det dukker alltid opp mange andre fine biler, eldre som nye. Og alle ønskes velkommen.
Ellers arrangeres det motordag i Brandbu, noen km. lenger nord hvor hele sentrum av Brandbulandsbyen prydes av et stort utvalg biler i alle aldre, gjerne flere europeiske biler her enn på Bendix-treffet.
Bilustillinger/treff utenfor distriktet her jeg bor, kjenner jeg lite til.
Men slike dager hvor bilfolket møtes arrangeres overalt her i landet, omtrent hver helg i løpet av sommeren, er mitt inntrykk.
Så det er egentlig bare å bestemme seg for hvor langt man vil kjøre

.
I Charlottenbeg i Sverige er det også et større biltreff i løpet av sommeren hvert år. Har vært her en gang og det var mye artig å se på, helt klart!