Endret ulykkesstatistikk.....

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Endret ulykkesstatistikk.....

Legg inn av simpson »

Alle tråder med engasjement vil variere i topic.
Så hvis moderatorer vil tulle det til i sånne type diskusjoner dreper du all interesse.
Det er ikke mer aktivitet enn det må være her inne, så pass heller på at folk angriper andre usaklig og er ufine.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37865
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Endret ulykkesstatistikk.....

Legg inn av AJ »

Hapzen skrev: 22 apr 2017, 16:33 Generasjonen under meg høyner med hjelm og ryggskinne, har du ikke det så er du en "idiot". Når jeg tenker meg om gjelder det også bruk av hjelm til tråsykkel. Fokuset er helt endret... Kanskje dagens ungdommer er for forsiktig til å i det hele tatt ha MC?!
Interessant perspektiv og innspill i debatten, helt klart!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: RE: Re: Endret ulykkesstatistikk.....

Legg inn av kjellv »

simpson skrev:Alle tråder med engasjement vil variere i topic.
Så hvis moderatorer vil tulle det til i sånne type diskusjoner dreper du all interesse.
Det er ikke mer aktivitet enn det må være her inne, så pass heller på at folk angriper andre usaklig og er ufine.
Misforstå ikke. Dette handler kun om søkbarhet senere. Trådtittel er om ulykkesstatistikk mens det i hovedsak går en aktiv og interessant tråd om kontrastyring. Min tanke er først og fremst at det skal være mulig å finne dette igjen senere.

Sent fra min C6603 via Tapatalk


Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Endret ulykkesstatistikk.....

Legg inn av Skogstrollet »

AJ skrev: 22 apr 2017, 19:25
Hapzen skrev: 22 apr 2017, 16:33 Generasjonen under meg høyner med hjelm og ryggskinne, har du ikke det så er du en "idiot". Når jeg tenker meg om gjelder det også bruk av hjelm til tråsykkel. Fokuset er helt endret... Kanskje dagens ungdommer er for forsiktig til å i det hele tatt ha MC?!
Interessant perspektiv og innspill i debatten, helt klart!
Enig, det der er et godt poeng.
Synes dog at det hadde vært kjedelig hvis folk er for redde for å ta MC-lappen...

Har også notert meg det der med alder på MC-folk - mange av de jeg ser, og snakker med, har kommet seg godt over 40.
Hentet ut sykkelen min fra service tidligere i uka, og når jeg kommer ut står en hel haug med karer på sikkert 50+ (i hvert fall ikke noen under 40) parkert utenfor :roll
Neida, alle er ikke i samme alder. Jeg møter folk både i min egen alder og yngre (heldigvis :P ), men det er nok kanskje litt lav "foryngrings-nivå" i MC-miljøet...
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Endret ulykkesstatistikk.....

Legg inn av TGR »

Skogstrollet skrev: 22 apr 2017, 20:22 Har også notert meg det der med alder på MC-folk - mange av de jeg ser, og snakker med, har kommet seg godt over 40.
Hentet ut sykkelen min fra service tidligere i uka, og når jeg kommer ut står en hel haug med karer på sikkert 50+ (i hvert fall ikke noen under 40) parkert utenfor :roll
Egentlig ikke noe nytt dette. Mener å huske at allerede sent på nittitallet, så var gjennomsnittsalderen på de som kjøpte ny mc over 45 år.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Endret ulykkesstatistikk.....

Legg inn av Skogstrollet »

TGR skrev: 22 apr 2017, 20:30
Skogstrollet skrev: 22 apr 2017, 20:22 Har også notert meg det der med alder på MC-folk - mange av de jeg ser, og snakker med, har kommet seg godt over 40.
Hentet ut sykkelen min fra service tidligere i uka, og når jeg kommer ut står en hel haug med karer på sikkert 50+ (i hvert fall ikke noen under 40) parkert utenfor :roll
Egentlig ikke noe nytt dette. Mener å huske at allerede sent på nittitallet, så var gjennomsnittsalderen på de som kjøpte ny mc over 45 år.
Nei, det er nok ikke noe nytt.
Kan definitivt huske å ha sett flere i den aldersgruppen ute på veiene langt før jeg begynte å kjøre. Det er nok bare det at man legger merke til det på en litt annen måte når man selv kjører MC.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Endret ulykkesstatistikk.....

Legg inn av supersic »

Vært morsomt å vite snittalderen på forum medlemmene.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: RE: Re: Endret ulykkesstatistikk.....

Legg inn av simpson »

kjellv skrev: 22 apr 2017, 19:56
simpson skrev:Alle tråder med engasjement vil variere i topic.
Så hvis moderatorer vil tulle det til i sånne type diskusjoner dreper du all interesse.
Det er ikke mer aktivitet enn det må være her inne, så pass heller på at folk angriper andre usaklig og er ufine.
Misforstå ikke. Dette handler kun om søkbarhet senere. Trådtittel er om ulykkesstatistikk mens det i hovedsak går en aktiv og interessant tråd om kontrastyring. Min tanke er først og fremst at det skal være mulig å finne dette igjen senere.

Sent fra min C6603 via Tapatalk
Ingen problem.
Bare redd for at hvis ting går litt ut av topic så skal det liksom rettes på.
Det er jo veldig få tråder her som klarer 8-9 sider og kun holder seg til det konkrete emnet.
Men det er det som skaper litt liv når det er innom flere sider av ikke alltid samme sak.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Endret ulykkesstatistikk.....

Legg inn av simpson »

supersic skrev: 22 apr 2017, 20:58 Vært morsomt å vite snittalderen på forum medlemmene.
Den er nok som sykkelkjørere, ca 50 tenker jeg?

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Endret ulykkesstatistikk.....

Legg inn av supersic »

simpson skrev: 22 apr 2017, 21:32
supersic skrev: 22 apr 2017, 20:58 Vært morsomt å vite snittalderen på forum medlemmene.
Den er nok som sykkelkjørere, ca 50 tenker jeg?
Jeg vil tippe snittet er lavere på forumet, flere av den eldre garden har vel knapt nok internett

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Endret ulykkesstatistikk.....

Legg inn av simpson »

Hehe, noen har vel barn som vet hva det er.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Endret ulykkesstatistikk.....

Legg inn av TGR »

supersic skrev: 22 apr 2017, 21:37 Jeg vil tippe snittet er lavere på forumet, flere av den eldre garden har vel knapt nok internett
Ha ha :lol Dagens beste :lol
De som ikke er på nett nå, de har bikka 80 år. Selv min gamle mor var på nett til lenge etter at hun fylte 80, og det gjorde hun for snart 9 år siden :lol

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: RE: Re: Endret ulykkesstatistikk.....

Legg inn av cevillan »

simpson skrev:Det er nå definisjonen av Kontrastyring kommer inn.
Jeg mener at Kontrastyring er noe du som fører bevisst utfører og det er det som blir lært og trent på ved føreropplæring.
Men er vi enige om at kontrastyring og styrekommado er samme sak?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Endret ulykkesstatistikk.....

Legg inn av simpson »

Ja den grad at du som fører velger å presse styre mot styreretningeng for å fremprovosere nedlegg på sykklen.
Men ikke at sving uten press er kontrastyring som eks videon viser og at det er mulig å gjennomføre.
Hva fysikken gjør er ikke det som er betydningen av kontrastyring eller styrekommando som har dukket opp de siste årene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Endret ulykkesstatistikk.....

Legg inn av Jompa »

Umulig å svinge uten kontrastyring ?

https://www.youtube.com/watch?v=u27yqJN8Tfw
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar