Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Baffin »

Stian87 skrev: 08 mai 2017, 10:24
Bjerknez skrev: 08 mai 2017, 08:06 Men som nevnt. Mikrofiber, en god børste og parafin kommer du veldig langt med :thumleft
Takk for gode tips! Parafin er det noe man får kjøpt de fleste steder eller? Gleder meg til å forsøke meg på tipsene dine!
Jeg kjøpte Parafin på bensinstasjon rett fra pumpa, men nå bor ikke jeg i de sentrale bystrøk, men litt mer i de urbane fjellstrøka. :twothumbs:

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av supersic »

Lampeolje funker også snus

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Siden jeg har byttet overskrift, så passer det jo bra med noen bilder etter påføring av litt plastfornyer :redface

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Online
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Jompa »

Er det slik å forstå at Felgen har plastfelger på plastraketten sin ?
Og hvorfor i alle dager må det brukes plastfornyer på en helt ny plastikksykkel ? :O :O :O :O :knegg :knegg :knegg :knegg :eh :eh
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev: 08 mai 2017, 22:30 Er det slik å forstå at Felgen har plastfelger på plastraketten sin ?
Og hvorfor i alle dager må det brukes plastfornyer på en helt ny plastikksykkel ? :O :O :O :O :knegg :knegg :knegg :knegg :eh :eh
Hehe, felgene er nok av stål (eller aluminium?) (whatever...)

Jeg har gjennom de siste 15 årene hentet meg ut syv splitter nye biler fra forhandler. Ikke demokjørte, men HELT nye. Jeg må si jeg får vondt i magen når jeg går rundt en bil som nærmest kommer rett fra samlebåndet er så stygg i lakken. Den ser blank ut på avstand, men bare gå den nærmere i sømmene så ser du fort skavanker. Ikke dype riper, men ofte er det kjørespor fra en dårlig gjennomført "klargjøring" hos forhandler. Dem freser kjapt over bilen med en poleringspute eller lignende for å klargjøre den og ofte tar dem ekstra betalt for en ekstra "polering". Bare fjas. Står noen ungfoler i bakgården og smører på noe som det står "polish" på. Jeg får vondt i magen av slikt.

Så en helt ny bil, eller motorsykkel er i mine øyne langt fra perfekt. Jeg fikk beskjed om fra forhandler at dem faktisk hadde polert sykkelen min. Ja det kunne jeg jo lett se. Små kjørespor eller poleringsriper over alt. Altsåp ikke noe krise da det bare er bittesmå spor i klarlakken som kun synes i sollys men dog.

Dem har altså "rubbet" tanken for meg. Det man gjør når man rubber er å klargjøre overflaten for beskyttelse. Men beskyttelse legger dem ikke på. Det ser man når man spyler av sykkelen noen dager etterpå. Vannet legger seg som svære flate dråper på overflaten og "preller" ikke av.

Så alt som er nylakkert blir ikke perfekt før man har polert/rubbet gjenstanden SKIKKELIG samt påført en god sealer. Bare se på slike bilprogrammer som Overhaulin etc. Bilene kommer helt nylakkerte inn på verkstedet, men allikevel går flere mann rundt bilen med poleringsmaskin...

Så konklusjonen min blir at sykkelen er ikke "ny" før jeg har fått kloa i den noen dager :knegg

Online
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Jompa »

Ok, begynner å skjønne.
Ny bil eller mc er et utgangspunkt som du selv gjør helt ferdig.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev: 10 mai 2017, 22:57 Ok, begynner å skjønne.
Ny bil eller mc er et utgangspunkt som du selv gjør helt ferdig.
I grunn, ja :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

I kveld skal Bimmern leveres på førstegangsservice :twothumbs:
Har ikke blitt så mye kjøring de siste dagene som jeg håpet grunnet været, men dem på verkstedet sa det var greit når jeg fortalte at den kun hadde gått litt over 700km og ikke 1000km. som egentlig er da servicen skal tas.

Så da blir sperra fjernet og da er det endelig på tide og vri litt skikkelig på rulla. Men som alltid... aktpågivende og varsomt så klart :knegg

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Hansien »

"Den er polert av en proff."
En ganske utbredt løgn av både private og forhandlere som skal selge brukt og nytt..

Gøy å se detaljebilder av en ren og pen sykkel. Fryder en hobbydetailers hjerte helt inn til rota.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, alle klarer å sprute polish på en pad og frese rundt på bilen. De fleste ser bilen på avstand og tenker at "den polishen var bra!" Man kan ikke forvente at alle har greie på slikt. Å få en veldig skitten bil til å se blank og fin ut klarer jo selv morra mi. men å få en blank og fin bil til å bli perfekt krever myyyye mer jobb.

Begynn å gå bort til biler som er helt nye. Gjerne også nylakkerte biler og biler som er polert på bakgårdssteder etc. Kikk litt nøye på lakken og gjerne i sterkt sollys så ser du garantert svakheter.

For en bil ser jo mye renere ut på bilder når man tar bilder i skyggen eller i skumringen. Tar man bilder av bilen i sollyset så dukker alle helligdagene opp og sannheten blir derfor et faktum :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Så hva har Bjerknez gjort i dag for første gang i sitt liv mon tro?

Han har prøvekjørt en Honda Africa Twin og den skal leveres tilbake i morgen, siden Bimmern er på førstegangsservice :)

Kommer et referat senere i dag inkludert bilder angående førsteintrykk etter ca. 5 mil i salen. :)

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av KevinmsR6 »

Bjerknez skrev: 11 mai 2017, 17:43 Så hva har Bjerknez gjort i dag for første gang i sitt liv mon tro?

Han har prøvekjørt en Honda Africa Twin og den skal leveres tilbake i morgen, siden Bimmern er på førstegangsservice :)

Kommer et referat senere i dag inkludert bilder angående førsteintrykk etter ca. 5 mil i salen. :)
Hvor er referatet?:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Kommer i morgen. Ble litt trøtt så nå blir det senga :redface

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av KevinmsR6 »

:lol
Bjerknez skrev: 11 mai 2017, 22:58 Kommer i morgen. Ble litt trøtt så nå blir det senga :redface
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!

Legg inn av Bjerknez »

Da blir det en liten omvei på jobb i dag så jeg får testet denne sykkelen litt:

Bilde

Svar