Nye avgiftsregler for mc
Nye avgiftsregler for mc
Regjeringen har denne uken lagt frem revidert statsbudsjett. Der ble reglene for engangsavgift for mc endret ganske kraftig. Fra og med 1. juli er det ikke lenger avgift på effekt og slagvolum, men på CO2-utslipp, som for biler.
Mer info finnes her: http://www.statsbudsjettet.no/Revidert- ... lkulator/
Det er ikke vanlig å oppgi CO2-utslipp for motorsykler, så det er foreløpig ikke lett å si hvilke konsekvenser dette får, men regjeringen mener at denne endringen skal være tilnærmet provenynøytral, altså at det de samlete avgiftene ikke skal bli veken større eller mindre. Men det kan nok bli endringer, slik at noen modeller blir rimeligere og andre blir dyrere.
Mer info finnes her: http://www.statsbudsjettet.no/Revidert- ... lkulator/
Det er ikke vanlig å oppgi CO2-utslipp for motorsykler, så det er foreløpig ikke lett å si hvilke konsekvenser dette får, men regjeringen mener at denne endringen skal være tilnærmet provenynøytral, altså at det de samlete avgiftene ikke skal bli veken større eller mindre. Men det kan nok bli endringer, slik at noen modeller blir rimeligere og andre blir dyrere.
Re: Nye avgiftsregler for mc
Scootere og andre lettsykler blir billigere, ordentlige sykler blir dyrere...
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24633
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Nye avgiftsregler for mc
Det gjør meg ingenting at sykkelen min stiger i verdi 

-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: Nye avgiftsregler for mc
De fjerner stykkavgift og effektavgift, men volumavgiften består når de nå legger inn CO2-basert avgift. Derfor er man ikke helt i mål mht å gjøre avgiftsregimet likt det som gjelder for biler. Det er et skritt i riktig retning, men det er enda et lite stykke å gå.Joachim skrev: 12 mai 2017, 13:30 Regjeringen har denne uken lagt frem revidert statsbudsjett. Der ble reglene for engangsavgift for mc endret ganske kraftig. Fra og med 1. juli er det ikke lenger avgift på effekt og slagvolum, men på CO2-utslipp, som for biler.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Nye avgiftsregler for mc
Her er kalkulatoren. Man trenger å vite slagvolum, effekt i kw og CO2 utslipp (g/km), så regner kalkulatoren ut hvordan ny avgift blir i forhold til den gamle
http://www.statsbudsjettet.no/Revidert- ... alkulator/
http://www.statsbudsjettet.no/Revidert- ... alkulator/
-
- Innlegg: 148
- Registrert: 14 nov 2014, 19:44
- Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
- Bosted: Hokksund
Re: Nye avgiftsregler for mc
Hvor finner jeg Motorsykkelens CO2- utslipp (g/km), det er ikke i vognkort
Gordon
Gordon
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Nye avgiftsregler for mc
Det er ikke alle motorsykler som har oppgitt CO2, da vil gamle regler gjeldeGordon skrev:Hvor finner jeg Motorsykkelens CO2- utslipp (g/km), det er ikke i vognkort
Gordon
-
- Innlegg: 148
- Registrert: 14 nov 2014, 19:44
- Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
- Bosted: Hokksund
Re: Nye avgiftsregler for mc
Da får jeg ikke regnet ut pris, har ikke peiling på de gamle reglerHeHy skrev: 14 mai 2017, 10:12Det er ikke alle motorsykler som har oppgitt CO2, da vil gamle regler gjeldeGordon skrev:Hvor finner jeg Motorsykkelens CO2- utslipp (g/km), det er ikke i vognkort
Gordon
Gordon
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Nye avgiftsregler for mc
Dette gjelder for nye uregistrerte sykler, disse har ikke vognkort. Jeg ser ar for Yamaha er det oppgitt på Yamahas nettsider inder spesifikasjoner til hver sykkel. Jeg ser at Tracer 700 går litt ned i pris. Mens Tracer 900 går opp.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Sent fra min C6603 via Tapatalk
- Grendel
- Innlegg: 489
- Registrert: 20 apr 2016, 20:54
- Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt
Re: Nye avgiftsregler for mc
Jeg vil tippe dette faller ganske negativt ut for totaktere... Da er vel dette noe som vil ramme mopeder spesielt.
Det vil i så fall være spesielt trist med tanke på rekruttering til MC-miljøet. Selvfølgelig kunne slikt kompenseres med at 100ccm blir minste sykkel og enklere å få sertifikat på?
Men om totakterne faller ut blir noe viktig borte i trafikkbildet...
8-)
Det vil i så fall være spesielt trist med tanke på rekruttering til MC-miljøet. Selvfølgelig kunne slikt kompenseres med at 100ccm blir minste sykkel og enklere å få sertifikat på?
Men om totakterne faller ut blir noe viktig borte i trafikkbildet...
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Nye avgiftsregler for mc
Totakterne forsvinner uansett. Ikke mange igjen nå, og ennå færre blir det neste år. Men som sagt, dette gjelder bare nye uregistrerte sykler som skal registreres. For 125cc ser det ut som avgiftene forsvinner helt, ettersom stykkavgiften tas bort.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Sent fra min C6603 via Tapatalk
- Grendel
- Innlegg: 489
- Registrert: 20 apr 2016, 20:54
- Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt
Re: Nye avgiftsregler for mc
Huff og huff.
Jeg freser fortsatt rundt på min 84-modell ZR50, fortsatt, frem til MC-lappen er i boks. Det er stilig med moped, selv om det ikke går fort.
Jeg håper at det kommer noe alternativ til disse; et lavterskeltilbud for motorisert ungdom.
8-)
Jeg freser fortsatt rundt på min 84-modell ZR50, fortsatt, frem til MC-lappen er i boks. Det er stilig med moped, selv om det ikke går fort.
Jeg håper at det kommer noe alternativ til disse; et lavterskeltilbud for motorisert ungdom.
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Nye avgiftsregler for mc
Ingenting i veien for å forsette å kjøre med denne, eller å selge dem videre. Men du får nok ikke kjøpt nye totakterne i 2018 vil jeg tro..Grendel skrev:Huff og huff.
Jeg freser fortsatt rundt på min 84-modell ZR50, fortsatt, frem til MC-lappen er i boks. Det er stilig med moped, selv om det ikke går fort.
Jeg håper at det kommer noe alternativ til disse; et lavterskeltilbud for motorisert ungdom.
8-)
Sent fra min C6603 via Tapatalk
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Nye avgiftsregler for mc
Her i huset er den nykonfirmerte veldig interessert i prisnivå på lettvektere for tiden, så jeg la inn 123cc, 11KW og 49gr co2 og fikk kr 0,- i stykkavgift på en MT 125 - det er over 8 tusen i redusert avgift det...!kjellv skrev: 14 mai 2017, 19:14 Totakterne forsvinner uansett. Ikke mange igjen nå, og ennå færre blir det neste år. Men som sagt, dette gjelder bare nye uregistrerte sykler som skal registreres. For 125cc ser det ut som avgiftene forsvinner helt, ettersom stykkavgiften tas bort.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Nye avgiftsregler for mc
Riktig, 8.254,- billigere for å være korrekt. Den blir avgiftsbelagt akkurat som en moped, kun mva.E-strom skrev: 14 mai 2017, 22:40Her i huset er den nykonfirmerte veldig interessert i prisnivå på lettvektere for tiden, så jeg la inn 123cc, 11KW og 49gr co2 og fikk kr 0,- i stykkavgift på en MT 125 - det er over 8 tusen i redusert avgift det...!kjellv skrev: 14 mai 2017, 19:14 Totakterne forsvinner uansett. Ikke mange igjen nå, og ennå færre blir det neste år. Men som sagt, dette gjelder bare nye uregistrerte sykler som skal registreres. For 125cc ser det ut som avgiftene forsvinner helt, ettersom stykkavgiften tas bort.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Jeg vil absolutt anta at det ikke blir registrert en eneste 125cc før 1. Juli, men at det sannsynligvis vil bli mange som skynder seg å kjøpe stor tung sykkel og får den registrert før 1. Juli. Dette må bare gjennom i Stortinget først.
-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
- Grendel
- Innlegg: 489
- Registrert: 20 apr 2016, 20:54
- Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt
Re: Nye avgiftsregler for mc
Det vil jo være positivt.
Nå gjennomgår jeg opplæringen for tung MC, og jeg vil si at dette er en meget god opplæring. Det er i alle fall mye bedre enn den opplæringen som 50ccm har! Det vil vel kanskje kunne tillegges pluss-siden for dette. Blir nå lett-mc i praksis det minste? Da vil de motoriserte bli bedre opplært i tiden som kommer.
(Da gjenstår bare opplæringen av trå-sykkelistene, men der er det vel holdninger som gjelder. Det blir det vanskeligere å gjøre noe med).
8-)
Nå gjennomgår jeg opplæringen for tung MC, og jeg vil si at dette er en meget god opplæring. Det er i alle fall mye bedre enn den opplæringen som 50ccm har! Det vil vel kanskje kunne tillegges pluss-siden for dette. Blir nå lett-mc i praksis det minste? Da vil de motoriserte bli bedre opplært i tiden som kommer.
(Da gjenstår bare opplæringen av trå-sykkelistene, men der er det vel holdninger som gjelder. Det blir det vanskeligere å gjøre noe med).
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Bosted: Fredrikstad
Re: Nye avgiftsregler for mc
Det er sykkelen jeg vurderer når lappen er i boks iløpet av året. Da blir det mest sannsynlig at jeg venter....med mindre jeg ikke klarer

Edit: ser nå at det er 1. juli, dette kan jo bli perfekt timing

Men får "Engangsavgiften blir 3 703 kroner lavere med det nye forslaget"
-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
Re: Nye avgiftsregler for mc
Driver og selger nåværende sykkel akkurat nå, men om ting ordner seg og jeg får råd til en ny iløpet av sesongen så blir det lett en triple, enten R eller RS.overlay skrev: 15 mai 2017, 18:22Det er sykkelen jeg vurderer når lappen er i boks iløpet av året. Da blir det mest sannsynlig at jeg venter....med mindre jeg ikke klarer
Edit: ser nå at det er 1. juli, dette kan jo bli perfekt timing
Men får "Engangsavgiften blir 3 703 kroner lavere med det nye forslaget"
daaaaaaaaaaaa er det mulig jeg blinkset veldig når jeg skrev inn infoen jeg fant på nett

Braaaaaap
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Bosted: Fredrikstad
Re: Nye avgiftsregler for mc
Er veldig lysten selv. Lurer på om R holder, da jeg syns jeg har lest at den er tunet og giret mer for vanlig bruk.AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 19:19Driver og selger nåværende sykkel akkurat nå, men om ting ordner seg og jeg får råd til en ny iløpet av sesongen så blir det lett en triple, enten R eller RS.overlay skrev: 15 mai 2017, 18:22Det er sykkelen jeg vurderer når lappen er i boks iløpet av året. Da blir det mest sannsynlig at jeg venter....med mindre jeg ikke klarer
Edit: ser nå at det er 1. juli, dette kan jo bli perfekt timing
Men får "Engangsavgiften blir 3 703 kroner lavere med det nye forslaget"
daaaaaaaaaaaa er det mulig jeg blinkset veldig når jeg skrev inn infoen jeg fant på nett![]()
Men har selvfølgelig lyst på så mange sykler. Titter blandt annet på Z900 og MT-09 også, decisions decision

..men elsker gadgets, og der skinner også Triumphen gjennom, og RS enda mer pga. standard utstyr :)
-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
Re: Nye avgiftsregler for mc
Jepp. Lest at R er tinet for mer utbytte av hester i midtregister (optimalt for vei) mens RS har mest utbytte i det høyere registeret (typ bane kjøring), men det at RS kommer med Ohlins bakdemper og M50 kaliper gjør den verdt det. Kun det vil være mer enn mellomlegget å putte på R modellen enn å bare kjøpe RS med en gang. Jeg lure litt på dekkene til RS, hvordan de gjør seg på feks vått føre, R er jo også der mer legit for veibruk. Tror jeg.overlay skrev: 15 mai 2017, 19:23Er veldig lysten selv. Lurer på om R holder, da jeg syns jeg har lest at den er tunet og giret mer for vanlig bruk.AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 19:19Driver og selger nåværende sykkel akkurat nå, men om ting ordner seg og jeg får råd til en ny iløpet av sesongen så blir det lett en triple, enten R eller RS.overlay skrev: 15 mai 2017, 18:22Det er sykkelen jeg vurderer når lappen er i boks iløpet av året. Da blir det mest sannsynlig at jeg venter....med mindre jeg ikke klarer
Edit: ser nå at det er 1. juli, dette kan jo bli perfekt timing
Men får "Engangsavgiften blir 3 703 kroner lavere med det nye forslaget"
daaaaaaaaaaaa er det mulig jeg blinkset veldig når jeg skrev inn infoen jeg fant på nett![]()
Men har selvfølgelig lyst på så mange sykler. Titter blandt annet på Z900 og MT-09 også, decisions decision![]()
..men elsker gadgets, og der skinner også Triumphen gjennom, og RS enda mer pga. standard utstyr :)
Braaaaaap
-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
Re: Nye avgiftsregler for mc
AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 19:49Jepp. Lest at R er tunet for mer utbytte av hester i midtregister (optimalt for vei) mens RS har mest utbytte i det høyere registeret (typ bane kjøring), men det at RS kommer med Ohlins bakdemper og M50 kaliper gjør den verdt det. Kun det vil være mer enn mellomlegget å putte på R modellen enn å bare kjøpe RS med en gang. Jeg lure litt på dekkene til RS, hvordan de gjør seg på feks vått føre, R er jo også der mer legit for veibruk. Tror jeg.overlay skrev: 15 mai 2017, 19:23Er veldig lysten selv. Lurer på om R holder, da jeg syns jeg har lest at den er tunet og giret mer for vanlig bruk.AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 19:19Driver og selger nåværende sykkel akkurat nå, men om ting ordner seg og jeg får råd til en ny iløpet av sesongen så blir det lett en triple, enten R eller RS.overlay skrev: 15 mai 2017, 18:22Det er sykkelen jeg vurderer når lappen er i boks iløpet av året. Da blir det mest sannsynlig at jeg venter....med mindre jeg ikke klarer
Edit: ser nå at det er 1. juli, dette kan jo bli perfekt timing
Men får "Engangsavgiften blir 3 703 kroner lavere med det nye forslaget"
daaaaaaaaaaaa er det mulig jeg blinkset veldig når jeg skrev inn infoen jeg fant på nett![]()
Men har selvfølgelig lyst på så mange sykler. Titter blandt annet på Z900 og MT-09 også, decisions decision![]()
..men elsker gadgets, og der skinner også Triumphen gjennom, og RS enda mer pga. standard utstyr :)
Braaaaaap
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Bosted: Fredrikstad
Re: Nye avgiftsregler for mc
La merke til det på specsheeten, også quickshifter :)AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 19:49Jepp. Lest at R er tinet for mer utbytte av hester i midtregister (optimalt for vei) mens RS har mest utbytte i det høyere registeret (typ bane kjøring), men det at RS kommer med Ohlins bakdemper og M50 kaliper gjør den verdt det. Kun det vil være mer enn mellomlegget å putte på R modellen enn å bare kjøpe RS med en gang. Jeg lure litt på dekkene til RS, hvordan de gjør seg på feks vått føre, R er jo også der mer legit for veibruk. Tror jeg.overlay skrev: 15 mai 2017, 19:23Er veldig lysten selv. Lurer på om R holder, da jeg syns jeg har lest at den er tunet og giret mer for vanlig bruk.AlleBrukernavnErTatt skrev: 15 mai 2017, 19:19Driver og selger nåværende sykkel akkurat nå, men om ting ordner seg og jeg får råd til en ny iløpet av sesongen så blir det lett en triple, enten R eller RS.overlay skrev: 15 mai 2017, 18:22Det er sykkelen jeg vurderer når lappen er i boks iløpet av året. Da blir det mest sannsynlig at jeg venter....med mindre jeg ikke klarer
Edit: ser nå at det er 1. juli, dette kan jo bli perfekt timing
Men får "Engangsavgiften blir 3 703 kroner lavere med det nye forslaget"
daaaaaaaaaaaa er det mulig jeg blinkset veldig når jeg skrev inn infoen jeg fant på nett![]()
Men har selvfølgelig lyst på så mange sykler. Titter blandt annet på Z900 og MT-09 også, decisions decision![]()
..men elsker gadgets, og der skinner også Triumphen gjennom, og RS enda mer pga. standard utstyr :)
så RS er egentlig mye sykkel for pengene, og en sykkel man kan ha i maaange år fremover. Vil helst unngå å kjøpe en sykkel jeg blir lei fort

Så noen klage på dekkene under releasen i Spania, med våte og kalde veier, men det er easy fix om det er for ille.

-
- Innlegg: 62
- Registrert: 18 jul 2015, 09:53
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765
Re: Nye avgiftsregler for mc
Jeg vurderte R veldig lenge, men valge falt til slutt på RS. Mye pga. jeg ikke klarte å vente lenger, og jeg var rimelig klar for å prøve den hissigste utgaven. Jeg er veldig fornøyd så langt, men har ikke annet enn den gamle 675 R og sammenligne med. Ser nå at med det nye avgiftssystemet så blir den ca. 3800 billigere, men det kan jeg leve med. Da har jeg hatt den i 3-4 mnd uansett. Dekkene på RS gir utrolig masse grep på tør asfalt. Har ikke kjørt på vått underlag enda, har lest at de kan miste litt av grepet. Sykkelen er inne til førstegangsservice og montering av kort skiltoppheng. Det skal bli en fryd å få henne tilbake i morgen! 

-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Bosted: Fredrikstad
Re: Nye avgiftsregler for mc
Marcuzani skrev: 15 mai 2017, 20:07 Jeg vurderte R veldig lenge, men valge falt til slutt på RS. Mye pga. jeg ikke klarte å vente lenger, og jeg var rimelig klar for å prøve den hissigste utgaven. Jeg er veldig fornøyd så langt, men har ikke annet enn den gamle 675 R og sammenligne med. Ser nå at med det nye avgiftssystemet så blir den ca. 3800 billigere, men det kan jeg leve med. Da har jeg hatt den i 3-4 mnd uansett. Dekkene på RS gir utrolig masse grep på tør asfalt. Har ikke kjørt på vått underlag enda, har lest at de kan miste litt av grepet. Sykkelen er inne til førstegangsservice og montering av kort skiltoppheng. Det skal bli en fryd å få henne tilbake i morgen!![]()
Deilig å høre. Gratulerer så mye med kjøpet :)
Du har vel ikke følt at den mangler noe dreimoment midrange uansett vil jeg tro?
