En n00bs erfaringer

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
MissNoble
Innlegg: 68
Registrert: 05 jul 2016, 12:00
Motorsykkelen din: Honda CBF600na 2007

En n00bs erfaringer

Legg inn av MissNoble »

Følelsen av å sitte på terrassen og høre på alle de fine syklene kjøre forbi, mens min sykkel står i garasjen og ikke vil starte, og ikke vil i gir...

Strengt tatt er dette min andre sesong, men har startet helt fra skrætsj, så kommer nok til å omtale meg som nybegynner en god stund fremover.
Hadde trodd jeg skulle ha kjørt noen mil nå, men som frilanser med ustabil jobb var det plutselig ikke tid til alt jeg tenkte jeg skulle få gjort.

Fikk i hvert fall skiftet tennplugger i går!:)
Å skifte tennplugger minte meg om fiskedammen når jeg var liten, skru (Fiske) til man kjenner vekt i stanga, og like spennende hver gang om jeg hadde fått fangst. Fangst hver gang, enten man fisker tennplugger eller godteri ;)
Nå står batteriet nok en gang full-ladet på kjøkkenbordet (det har jeg blitt sykt god på å ta ut og inn), så får vi se da.
Kanskje jeg rekker et nytt forsøk imorgen?:)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av kjellv »

MissNoble skrev: 27 mai 2017, 23:22 Følelsen av å sitte på terrassen og høre på alle de fine syklene kjøre forbi, mens min sykkel står i garasjen og ikke vil starte, og ikke vil i gir...

Strengt tatt er dette min andre sesong, men har startet helt fra skrætsj, så kommer nok til å omtale meg som nybegynner en god stund fremover.
Hadde trodd jeg skulle ha kjørt noen mil nå, men som frilanser med ustabil jobb var det plutselig ikke tid til alt jeg tenkte jeg skulle få gjort.

Fikk i hvert fall skiftet tennplugger i går!:)
Å skifte tennplugger minte meg om fiskedammen når jeg var liten, skru (Fiske) til man kjenner vekt i stanga, og like spennende hver gang om jeg hadde fått fangst. Fangst hver gang, enten man fisker tennplugger eller godteri ;)
Nå står batteriet nok en gang full-ladet på kjøkkenbordet (det har jeg blitt sykt god på å ta ut og inn), så får vi se da.
Kanskje jeg rekker et nytt forsøk imorgen?:)
Huffda, ikke fått starta sesongen ennå :O
Men for å spare tid... Hvorfor tar du ut batteriet for å lade det? Bare koble på laderen mens batteriet står i og koblet til sykkelen :thumleft

Brukeravatar
MissNoble
Innlegg: 68
Registrert: 05 jul 2016, 12:00
Motorsykkelen din: Honda CBF600na 2007

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av MissNoble »

Fordi jeg bor i blokk, og noen av naboene blir grinete og napper ut laderen hver gang jeg prøver å lade opp litt på det felles strømstikket i garasjen. En gang vi hadde flatt batteri på bilen ble laderen vår dratt ut fire ganger iløpet av en ettermiddag. Så nå blir alt av batterier bært opp i leiligheten :evil

Brukeravatar
MissNoble
Innlegg: 68
Registrert: 05 jul 2016, 12:00
Motorsykkelen din: Honda CBF600na 2007

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av MissNoble »

Men takker for tips!:)

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av overlay »

MissNoble skrev: 27 mai 2017, 23:54 Fordi jeg bor i blokk, og noen av naboene blir grinete og napper ut laderen hver gang jeg prøver å lade opp litt på det felles strømstikket i garasjen. En gang vi hadde flatt batteri på bilen ble laderen vår dratt ut fire ganger iløpet av en ettermiddag. Så nå blir alt av batterier bært opp i leiligheten :evil
Folk er helt bak mål når det gjelder slike ting. Det er jo ingen sum å snakke om. Vet selv om folk som har ladet i fellesgarasjer hvor folk har tatt kniven på ledningene for å bli kvitt "problemet". :crazy:

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av supersic »

Men hvor stopper det? vi har flere som lader elbiler på felles strøm og det er heller ikke mye penger fordelt på alle.
Kanskje alle naboene skulle betale husleia mi det blir heller ikke mye fordelt på mange.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av Geiroe »

Det er vel en vesentlig forskjell på å lade en elbil enn et lite mc batteri.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av kjellv »

Geiroe skrev:Det er vel en vesentlig forskjell på å lade en elbil enn et lite mc batteri.
Helt sant. En vanlig batterilader tilfører batteriet ca 5 ampere.. Det er nesten ingenting.

Sent fra min C6603 via Tapatalk


mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av mekkern »

selv med noe tap i lader og batteri så lader man opp et "normalt mcbatteri" med ca 0,2-0,3Kwh tatt fra nettet.
med nettleie og alle avgifter blir dette under 50 øre uansett tid på året.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av cosmogs »

Synes du har mer enn rimelig sære naboer, bevare meg vel...
Håper du er i gang med sesongen snart. Det har vært noen fantastiske dager! : )
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av Bjerknez »

Jeg bodde i blokk for noen år siden for første gang. Skikkelig flott leilighet helt øverst med utsikt over vannet og full pakke. Men gleden tok slutt når jeg ble nektet og vaske bilen på fellesområdet da såpen ødela asfalten. Så var det en drøss med inkallelser til dugnad som jeg aldri dukket opp på. Betalte tross alt 6.000,- i leie (ved siden av lånet) og hver gang det var et møte så ønsket jeg heller at fellesarealer skulle vedlikeholdes av tredjepart mot en noe økt husleie.

Men beboere ville ikke betale 200,- mer i måneden for at gresset skulle klippes og oppgangen skulle vaskes, så da ble jeg nedstemt. Er jo tross alt maange eldre som bor i slike blogger som liker og holde på litt.

Når jeg betaler 6 laken i måneden så står jeg jaggu meg ikke med ræva i været i en oppgaang med skurekluten i hånden!

Så kom det nok en lapp i posten. Bruk av høytrykkspyler var ikke ønskelig fra sameiet da den trakk for mye strøm. Det ble anbefalt og bruke vanlig hageslange, men da uten såpe...

Jeg ble så dritt lei det blokkfenomenet at vi året etter flyttet og kjøpte oss hus på landet. Eller rettere sagt arvet huset til bestemor.

Jeg kommer aldri noensinne til å flytte inn i en blokk igjen. Er det dummeste jeg har gjort noen gang. Heldigvis tjente vi noen slanter på leiligheten vi solgte.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Bjerknez skrev: 28 mai 2017, 11:14 Jeg bodde i blokk for noen år siden for første gang. Skikkelig flott leilighet helt øverst med utsikt over vannet og full pakke. Men gleden tok slutt når jeg ble nektet og vaske bilen på fellesområdet da såpen ødela asfalten. Så var det en drøss med inkallelser til dugnad som jeg aldri dukket opp på. Betalte tross alt 6.000,- i leie (ved siden av lånet) og hver gang det var et møte så ønsket jeg heller at fellesarealer skulle vedlikeholdes av tredjepart mot en noe økt husleie.

Men beboere ville ikke betale 200,- mer i måneden for at gresset skulle klippes og oppgangen skulle vaskes, så da ble jeg nedstemt. Er jo tross alt maange eldre som bor i slike blogger som liker og holde på litt.

Når jeg betaler 6 laken i måneden så står jeg jaggu meg ikke med ræva i været i en oppgaang med skurekluten i hånden!

Så kom det nok en lapp i posten. Bruk av høytrykkspyler var ikke ønskelig fra sameiet da den trakk for mye strøm. Det ble anbefalt og bruke vanlig hageslange, men da uten såpe...

Jeg ble så dritt lei det blokkfenomenet at vi året etter flyttet og kjøpte oss hus på landet. Eller rettere sagt arvet huset til bestemor.

Jeg kommer aldri noensinne til å flytte inn i en blokk igjen. Er det dummeste jeg har gjort noen gang. Heldigvis tjente vi noen slanter på leiligheten vi solgte.
haha hva f.. dummeste jeg har hørt :lol såpa ødelegger asfalten og høytrykkspyler trekker for mye strøm? høres ut som noen virkelig ville bli kvitt deg haha!

Bodd i blokk hele livet og aldri hatt noe problem med det, men kan huske at min mor hadde fått klage på at hun ikke møtte opp på dugnad og fikk "varsel" hvor hun svarte med noe lignende "Ja, dere får ha lykke til med den saken, kommer til å koste mye mer penger enn å bare betale for dugnad"
Braaaaaap

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av Bjerknez »

I blokk så er det for mange hensyn og ta, og det passer ikke meg. Jeg driter fullstendig i hvordan sameiet drives og hvem som klipper plenen og måker snø. Trekk meg for min del av beløpet og la meg være i fred.

Det som tok kaka, var når jeg fikk en lapp i posten hvor det sto at alle pærene i utelampene skulle byttes ut med LED pærer for å spare strøm. Dette ble en kostnad på 300,- spenn pr. beboer og ble fakturert via husleien.

Jeg sendte mail om at dette kunne dem bare drite i, for den pæren kan jeg lett bytte selv for halve prisen, noe jeg også hadde gjort. Jeg la ved bilde av pæren samt kvitteringen og sendte til sameiet via mail.

Men NEIDA!! Dette vaar ikke lov, fordi dem hadde ingått en kontrakt med tredjepart og fått en samlet pris for bytting av alle. Så min pære ble tatt ut ig ny ble satt i og neste husleie var 300 spenn dyrere.

Bare småpenger sånn sett, men fy F*** så forbannet jeg blir over slikt! Tenk det at du kom hjem fra jobb en dag og noen hadde malt huset ditt og lagt fakturaen i posten.

Hadde det vert frivillig, altså en tjeneste til de som ikke vill ha noe med pærebyttingen å gjøre så er dte helt greit, men her var det alle eller ingen. De eldre kan gjerne klippe gresset og vaske trappen, men så fprt dem må frem med skruhjernet for å bytte ei lyspære så ring elektrikkeren liksom.

jeg ble så klart nedstemt (siden majoriteten var av den eldre garde)

Jeg har ikke ord for hvor intenst jeg hater og bo i blokk. Jag kan faktisk ikke huske at jeg har vert sintere noen gang i hele mitt liv.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

hahaha, høres ikke helt ut som din greie nei :P
Braaaaaap

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En n00bs erfaringer

Legg inn av Bjerknez »

Jeg hadde også lagt slike treheller på balkongen for at de tskulle se mer inbydende ut. Jeg bodde helt øverst så ingen andre kunne se disse. Når dette ble merket etter en inspeksjon som ble foretatt siden leilighetene var helt nye, så fikk jeg beskjed om å fjerne dem samt en frist. Hvis ikke så ville det påbeløpe et straffegebyr.

Grunnen til at det skulel fjernes var at alt skulle være likt og at man ikke skulle "skille seg ut" og skape en ubalanse i sameiet.

Jeg bodde øverst for f*** og ingen så dette. Desutten var det snakk om noen enkle paneler som var lagt rett på betongen og ingen fast installaasjon som fliser etc.

Det endte med at det gikk rettens vei for min del og tror du faen ikke jeg vant!!

Men baksiden var at jeg dermed ble "det sorte fåret" i sameiet. Kjøss meg i rævva...

Jeg kunne fortsatt til krampa tok meg med diverse saker som dukket opp, men jeg skal stoppe nå med hensyn til TS for ikke å spore fullstendig av.

Blokk er i mine øyne for hjernedøde og oversosiale enslige gamlinger. Vertfall den blokken jeg bodde i.

Svar