Dansekris - Ny sykkel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - Oppgraderinger på sykkel og turplanlegging

Legg inn av Dansekris »

HeHy skrev: 24 mai 2017, 21:32 Hvorfor ikke gå for goodridge.co.uk stålomspunnede bremseslanger? Tror ikke det koster 2500,- da, og er noen av de beste du får.
Den jobben kan jeg ikke gjøre sjæl. HS MC skulle ha 1600kr for slangene + en time ekstra for å fikse det.

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Dansekris ' logg - Oppgraderinger på sykkel og turplanlegging

Legg inn av HeHy »

Dansekris skrev:
HeHy skrev: 24 mai 2017, 21:32 Hvorfor ikke gå for goodridge.co.uk stålomspunnede bremseslanger? Tror ikke det koster 2500,- da, og er noen av de beste du får.
Den jobben kan jeg ikke gjøre sjæl. HS MC skulle ha 1600kr for slangene + en time ekstra for å fikse det.
Bedre å begynne å gjøre ting selv, da lærer du og kan gjøre det selv igjen. Service er lett, bare ta deg tid til å gjøre ting så lærer du masse.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Dansekris ' logg - Oppgraderinger på sykkel og turplanlegging

Legg inn av Jompa »

HeHy skrev: 24 mai 2017, 21:51
Dansekris skrev:
HeHy skrev: 24 mai 2017, 21:32 Hvorfor ikke gå for goodridge.co.uk stålomspunnede bremseslanger? Tror ikke det koster 2500,- da, og er noen av de beste du får.
Den jobben kan jeg ikke gjøre sjæl. HS MC skulle ha 1600kr for slangene + en time ekstra for å fikse det.
Bedre å begynne å gjøre ting selv, da lærer du og kan gjøre det selv igjen. Service er lett, bare ta deg tid til å gjøre ting så lærer du masse.
Bremsene er vel ikke rett ende å starte i når man skal lære seg å gjøre ting sjøl ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Dansekris ' logg - Oppgraderinger på sykkel og turplanlegging

Legg inn av HeHy »

Jompa skrev:
HeHy skrev: 24 mai 2017, 21:51
Dansekris skrev:
HeHy skrev: 24 mai 2017, 21:32 Hvorfor ikke gå for goodridge.co.uk stålomspunnede bremseslanger? Tror ikke det koster 2500,- da, og er noen av de beste du får.
Den jobben kan jeg ikke gjøre sjæl. HS MC skulle ha 1600kr for slangene + en time ekstra for å fikse det.
Bedre å begynne å gjøre ting selv, da lærer du og kan gjøre det selv igjen. Service er lett, bare ta deg tid til å gjøre ting så lærer du masse.
Bremsene er vel ikke rett ende å starte i når man skal lære seg å gjøre ting sjøl ?
Joda, null problem. Tid er den viktige saken, bruk nok tid og forstå hva du holder på med så går det kjempefint.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - Oppgraderinger på sykkel og turplanlegging

Legg inn av Dansekris »

HeHy skrev: 24 mai 2017, 23:26
Jompa skrev:
HeHy skrev: 24 mai 2017, 21:51
Dansekris skrev:
HeHy skrev: 24 mai 2017, 21:32 Hvorfor ikke gå for goodridge.co.uk stålomspunnede bremseslanger? Tror ikke det koster 2500,- da, og er noen av de beste du får.
Den jobben kan jeg ikke gjøre sjæl. HS MC skulle ha 1600kr for slangene + en time ekstra for å fikse det.
Bedre å begynne å gjøre ting selv, da lærer du og kan gjøre det selv igjen. Service er lett, bare ta deg tid til å gjøre ting så lærer du masse.
Bremsene er vel ikke rett ende å starte i når man skal lære seg å gjøre ting sjøl ?
Joda, null problem. Tid er den viktige saken, bruk nok tid og forstå hva du holder på med så går det kjempefint.
Jeg kan skifte olje, bytte klosser og stramme kjede. Resten lar jeg fagfolk ta inntil videre!

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - Oppgraderinger på sykkel og turplanlegging

Legg inn av Dansekris »

I dag var sykkelen ferdig på storservice.

Det viste seg nemlig at den luringen som hadde bytta styrelageret hadde gjort en ganske slett jobb. Styrekrona var ikke festa fra undersida. Det mangla én bolt og den andre var knekt.

Ventilene måtte ikke justeres og alt var ellers greit.

Men, dagens store høydepunkt var at jeg har fått lagt om til stålomspunnede bremseslanger og fått nye brembo-klosser foran. FY FADER for en forskjell. Nå har jeg så gode bremser atte hjælp! Det er den beste investeringen jeg har gjort på lenge.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - Oppgraderinger på sykkel og turplanlegging

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Dansekris skrev: 31 mai 2017, 23:34 I dag var sykkelen ferdig på storservice.

Det viste seg nemlig at den luringen som hadde bytta styrelageret hadde gjort en ganske slett jobb. Styrekrona var ikke festa fra undersida. Det mangla én bolt og den andre var knekt.

Ventilene måtte ikke justeres og alt var ellers greit.

Men, dagens store høydepunkt var at jeg har fått lagt om til stålomspunnede bremseslanger og fått nye brembo-klosser foran. FY FADER for en forskjell. Nå har jeg så gode bremser atte hjælp! Det er den beste investeringen jeg har gjort på lenge.
Veldig greit at du fant ut av det før langtur! :O
grattis med megabremser! :twothumbs:
Braaaaaap

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Dansekris ' logg - Oppgraderinger på sykkel og turplanlegging

Legg inn av Stian87 »

Grættis! Bremo er kongebremser!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Toven

Re: Dansekris ' logg - Oppgraderinger på sykkel og turplanlegging

Legg inn av Toven »

Kjipt det var gjort dårlig jobb.. ville sendt en liten påminnelse til selger om at dette er for dårlig...
Hmm skulle kanskje fått bytta om slanger jeg og en gang. Ganske svampete greier på sv'n, selv om det hjalp mye med flushing og nye klosser :)

Men deilig å ha sykkelen sett over og klargjort for sesong da :D

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - Oppgraderinger på sykkel og turplanlegging

Legg inn av Dansekris »

Har kjørt Oslo - Nesbyen på fine veier i helga.

Sjekka lufttrykket før avreise hjem i dag. Bakdekket hadde kun 15 psi. Det er sjokkerende lite ettersom jeg har investert i en dekktrykksmåler fra Biltema og sjekker ca. hver andre uke.

Jeg fylte til 42 psi. Det var dessverre litt varme i dekket, så målingen kan ikke ha vært helt nøyaktig.

Målte så igjen med kaldt dekk ca. 10 mil etter. Da hadde jeg kun 26 psi.

Bakdekket mitt skal være nytt av året, og det er nesten ikke tegn på slitasje. Har gått over dekket med lommelykt og det er ikke hull eller rift noe sted.

Hva er galt her? Har ventilen min tatt kvelden?

Får heldigvis nye dekk til uka levert til mr pitlane, men har en del mil før den tid.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Dansekris ' logg - Oppgraderinger på sykkel og turplanlegging

Legg inn av FredrikE24 »

At det lekker ut litt er vel normalt over tid. Følg med litt bare. Kan være at det hjelper å vaske innsiden av felgen ved neste dekkskifte, og skifte ventil.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Dansekris ' logg - Oppgraderinger på sykkel og turplanlegging

Legg inn av FredrikE24 »

Forøvrig har en kompis også fått en omgang med bremsene hos HS, Brembo mastersylinder og stålomspunnede slanger. Virker som HS er rimelig og dyktige!

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Dansekris ' logg - Oppgraderinger på sykkel og turplanlegging

Legg inn av Dansekris »

FredrikE24 skrev: 18 jun 2017, 00:22 At det lekker ut litt er vel normalt over tid. Følg med litt bare. Kan være at det hjelper å vaske innsiden av felgen ved neste dekkskifte, og skifte ventil.
Ja, jeg er vant til at trykket faller over tid. Men ikke 40% på noen timer.

Jeg har heller aldri vært borti at bakdekket kun har hatt 15 psi. Dekket var nesten flatt.

Han på HS prøvde å pushe mastersylinderen på meg og.
De klarte å ripe opp skjermen foran i forbindelse med bytte av slangene. Burde kanskje tatt en telefon og klagd på det.

Ellers var jeg fornøyd! De er hvert fall rimelige og ville ikke bytte ting om det ikke var nødvendig. Kort ventetid har de også!

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Dansekris ' logg - Oppgraderinger på sykkel og turplanlegging

Legg inn av FredrikE24 »

Den mastersylinderen er hvertfall meget god, helt ville bremser på hans sykkel nå.
Selv merka jeg ikke stort da jeg skifta, men jeg styrer i utgangspunktet hydraulikken på bremsekretsene med styrekretsen(mastersylinderen på styret) så tar en elektrisk servo seg av resten(med andre ord ingen feedback fra bremsene på den måten). Når jeg bremser uten tenningen på derimot, når bremseservoen ikke er aktiv, så merker jeg en vill forskjell.

Toven

Re: Dansekris ' logg - Oppgraderinger på sykkel og turplanlegging

Legg inn av Toven »

Fikk du byttet ventil når du lå om?
Kan være synderen...

Bytter alltid ventilen der jeg får lagt om dekk... on the safe side :)

Svar