noen som vet hvordan MT07 2017 er plombert?
på 2016 så var det jo bare det og kutte litt på den ene braketten så kunne du gi full gass!
hørte et lite rykte om at det var elektronisk nå
Yamaha MT07 2017 plombering
-
- Innlegg: 3
- Registrert: 12 mar 2017, 15:36
- Motorsykkelen din: Yamaha MT 07 2016
Re: Yamaha MT07 2017 plombering
Fra det forhandler sa på 2016 modellene, så skal det bare være den braketten man kan bøye.skidoo1000 skrev: ↑21 apr 2017, 23:47 noen som vet hvordan MT07 2017 er plombert?
på 2016 så var det jo bare det og kutte litt på den ene braketten så kunne du gi full gass!
hørte et lite rykte om at det var elektronisk nå
Men ved å gjøre litt undersøkelse på nettet så sies det at det er noe i ECU som også restrikterer litt.
Hvis du bøyer braketten, så vil du ha "mer eller mindre" full effekt ut av sykkelen.
Men 2017 modellen kan være annerledes, du kan ringe nærmesteforhandler og spørre litt om 2017 modellen og hvordan man gjør den til fulleffekt.
-
- Innlegg: 4
- Registrert: 07 jul 2017, 23:59
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2017
Re: Yamaha MT07 2017 plombering
Speed motorsenter i Sandefjord mente at det kosta meg 6000 kr ekstra hvis jeg absolutt skulle ha en svart MT-07 plombert ned. De hadde kun en A2 igjen, i hvit - som var gørrstygg (min mening).
Jeg regner med man får mer enn en brakett for 6000 ,- ?!
Jeg valgte uansett å ikke kjøpe. Ble møtt med veldig dårlig kundebehandling, lang ventetid, uinteresserte selgere ....
Jeg regner med man får mer enn en brakett for 6000 ,- ?!
Jeg valgte uansett å ikke kjøpe. Ble møtt med veldig dårlig kundebehandling, lang ventetid, uinteresserte selgere ....
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Yamaha MT07 2017 plombering
Ikke gassperre på 2017 nei. Kun ECU.
Etter avgiftsendringene 1. Juli har et annet interessant tema dukket opp. Det skiller bare noen hundrelapper i pris mellom 35kw og fulleffekt. CC avgift og utslipp er jo nesten det samme på dem Heretter vil nok 300cc syklene bli mer aktuelle som mellomtung enn nedplomberte tungsykler.
Etter avgiftsendringene 1. Juli har et annet interessant tema dukket opp. Det skiller bare noen hundrelapper i pris mellom 35kw og fulleffekt. CC avgift og utslipp er jo nesten det samme på dem Heretter vil nok 300cc syklene bli mer aktuelle som mellomtung enn nedplomberte tungsykler.
- LarsE
- Innlegg: 375
- Registrert: 27 mar 2017, 21:59
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Re: Yamaha MT07 2017 plombering
Koster en del for godkjenningspapirene. På KTMen min så var det bare snakk om programmering og to bittesmå klistremerker, bare papireneJoachim112 skrev: ↑08 jul 2017, 00:37 Speed motorsenter i Sandefjord mente at det kosta meg 6000 kr ekstra hvis jeg absolutt skulle ha en svart MT-07 plombert ned. De hadde kun en A2 igjen, i hvit - som var gørrstygg (min mening).
Jeg regner med man får mer enn en brakett for 6000 ,- ?!
Jeg valgte uansett å ikke kjøpe. Ble møtt med veldig dårlig kundebehandling, lang ventetid, uinteresserte selgere ....
kom på 1200,-... Skal du betale for arbeidet med å ta av tanken og montere braketten også så begynner det å koste litt.
På CB650F-en til en kompis var det snakk om å bytte ECU og greier for å gjøre den om til A fra A2, da og med nøkkelprogrammering. 7500,- for ECUen og 1100,- for montering...