Hei!
Noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt meg en 180cc eller 160cc sylinder? Som da vil passe til min WR125R?
Eller noen andre lette måter å øke effekten?
Takk for svar.
180/160cc sylinder til Yamaha WR125R?
- JosteinBever
- Innlegg: 87
- Registrert: 19 jun 2016, 15:36
- Motorsykkelen din: INGEN At The Moment
Re: 180/160cc sylinder til Yamaha WR125R?
MC-Deler skaffer Malossi sylinder iaf. Det er kit med ny ECU og ellers rimelig PnP opplegg.
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Sted: Trondheim
Re: 180/160cc sylinder til Yamaha WR125R?
Hvis du absolutt må bygge på den du har, så er vel dette veien å gå: http://m.adrenalin-pedstop.co.uk/athena ... 4317).aspx
Tror derimot du får mer for penga med en EXC 125, om du MÅ ha mer power
Min anbefaling, hold den orginal, kjør den slik de tp årene før A2-lappen, og lær deg å kjøre med lite power, før du grisekjører med krefter du ikke klarer å kontrollere Men det skal du selv få avgjøre
Tror derimot du får mer for penga med en EXC 125, om du MÅ ha mer power
Min anbefaling, hold den orginal, kjør den slik de tp årene før A2-lappen, og lær deg å kjøre med lite power, før du grisekjører med krefter du ikke klarer å kontrollere Men det skal du selv få avgjøre
- JosteinBever
- Innlegg: 87
- Registrert: 19 jun 2016, 15:36
- Motorsykkelen din: INGEN At The Moment
Re: 180/160cc sylinder til Yamaha WR125R?
Sykkelen blir mye sterkere med trimsylinder og ny ECU. Men den går ikke spesiellt mye raskere. Drever man den tyngre igjen,så får man noe bedre toppfart,men da mister man litt av den kraften igjen.
Som han over sier,så er trimsylinder til disse temmelig overflødig,og 2takt er veien å gå for kraft innen 125cc.
Som han over sier,så er trimsylinder til disse temmelig overflødig,og 2takt er veien å gå for kraft innen 125cc.
Re: 180/160cc sylinder til Yamaha WR125R?
Er ikke fart jeg er spessielt ute etter, men kraft. Eg en lang bakke her jeg bor, og har jeg 1 person på så holder jeg såvidt 67 opp hele bakken..
- JosteinBever
- Innlegg: 87
- Registrert: 19 jun 2016, 15:36
- Motorsykkelen din: INGEN At The Moment
Re: 180/160cc sylinder til Yamaha WR125R?
Vil hjelpe mye med Malossi syllen. Det er ikke spesiellt vanskelig å bytte heller. Malossi sylinderen holder og svært lenge. Går nok naturligvis mer utover veiv og lagre da,men uansett vil nok dette kunne betraktes som driftsikkert. Spesiellt mtp den gode ECU enheten som medfølger. Denne kan med hell benyttes med standard sylinder også,dersom du f.eks har effektanlegg og et godt luftfilter.
Re: 180/160cc sylinder til Yamaha WR125R?
Burde jeg kjøpe nu veiv som tåler mer kraft viss det passer?
- JosteinBever
- Innlegg: 87
- Registrert: 19 jun 2016, 15:36
- Motorsykkelen din: INGEN At The Moment
Re: 180/160cc sylinder til Yamaha WR125R?
Nei det behøves ikke. Org veiva tåler sylinderen. Den vil bare slites raskere med større sylinder.
Re: 180/160cc sylinder til Yamaha WR125R?
Okei takk
Men hvilken av disse 2 ville du ha valgt?
Tenker ut ifra pris og hva som er best:
http://m.adrenalin-pedstop.co.uk/athena ... 17%29.aspx
http://www.racing-planet.co.uk/cylinder ... Wvt2TxXeEd
Men hvilken av disse 2 ville du ha valgt?
Tenker ut ifra pris og hva som er best:
http://m.adrenalin-pedstop.co.uk/athena ... 17%29.aspx
http://www.racing-planet.co.uk/cylinder ... Wvt2TxXeEd
- JosteinBever
- Innlegg: 87
- Registrert: 19 jun 2016, 15:36
- Motorsykkelen din: INGEN At The Moment
Re: 180/160cc sylinder til Yamaha WR125R?
Gode merker begge 2,men hadde personlig valgt Malossi. Athena er nok enklest mtp en ECU uten flere RPM kurver,så den er det bare å montere rett på. Dersom jeg må tippe ut i fra erfaring,så kan jeg tenke meg Athena også går noe bedre,men har noe lavere kvalitet / holdbarhet. Men blir bare spekulasjon det da. Malossi bruker å være best i klassen i kvalitet på sylinder (iaf til moped)
Re: 180/160cc sylinder til Yamaha WR125R?
Hvor mange hk tror dere malossi 180cc vil legge til?