Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Slik :)

sånn den står nå er det vel faktisk to deler fordi jeg brukte bare noe rester av folie jeg fant i min fars garasje :twothumbs:
I vinter blir det mer foliering og mindre sprakende utseende på sykkelen så gjør det skikkelig da .)
20631399_10159043820475456_763418618_n.jpg
20562885_10159043820380456_1709685193_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Braaaaaap

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 01 aug 2017, 19:55 Hvor ofte tar du sparkesykkel til jobb?

Ser jeg er sent til festen, men støtter xyvind. Den trenger ikke gå så høyt opp på tanken for å være funksjonell. Selv har jeg bare liten firkant med karbonfolie
En liten rettelse der, siden jeg har kjørt S1000R i to år...

Den midterste beskyttelsen er veldig kjekk hvis man har tankveske (den orginale BMW vesken). Da får ikke stroppene kontakt med tanken i det hele tatt. Den beskytter også når man lener seg fremover siden man da fort kommer borti med overkroppen. Blir litt riper av slikt på sikt. :)

Men den ser litt malplassert ut på akkurat denne sykkelen med disse fargene. Det skal jeg være enig i.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Hmmm Har fortsatt ikke fått på plass den senter-beskyttelsen

hva tenker dere om dette alternativet?
Bilde

Den er litt glorete og harry, men fargene matcher jo for så vidt sykkelen og den ser ut til å gi beskyttelse de riktige stedene :-k

Fikk forresten også nettopp bytta forsikring nå, endte med DnB som kunne gi meg 70 % bonus (hadde 50 %) og 5 305 i året mot det laveste så langt fra IF på 12100... :bb_p: jeg fikk også lavere premie på bilen, så i en håndvending sparte jeg 9 000 i året :mc1 :cheers
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Hvis jeg kan si hva jeg synes, så synes jeg ikke nødvendigvis at alskens pads og greier i det hele tatt er så veldig fint på tanken. Jeg er kanskje ikke den mest sporty mc-rytteren av meg heller, men jeg legger meg sjelden over tanken med hele kroppen på den måten. Vi er jo forskjellige og kjører på forskjellig måte, og dette er jo bare min mening :-) jeg har fortsatt ikke klistret noen ting på tanken på min S1000R. Jeg har aldri følt at jeg har for lite grep på sidene av tanken/sykkelen heller. Kjører alltid aktpågivende og varsomt vettu ;-)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av JK95 »

Vurdert disse? http://chipguard.co.uk/motorcycle-protection.html
Helt gjennomsiktig :)

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av BC45 »

Stian87 skrev: 04 aug 2017, 08:33 Hmmm Har fortsatt ikke fått på plass den senter-beskyttelsen

hva tenker dere om dette alternativet?


Den er litt glorete og harry, men fargene matcher jo for så vidt sykkelen og den ser ut til å gi beskyttelse de riktige stedene :-k
Jeg synes det var fint :) Men hva skal du gjøre med den nederste delen av tanken, det er vel der du berører tanken mest?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er direkte motstander av mangfoldige fargekombinasjoner så for min del så synes jeg den sykkelen din ser best ut uten pads i det hele tatt. Blir veldig masete med hvitt, blått, rødt for så og klinke til med sorte pads. Føler øynene mine danser i polka rundt hjernen når jeg ser slikt. :oh

Men nå har det jo blitt som det har blitt og i ditt tillfelle ville jeg satt på de to sorte på sidene og droppet ytterligere beskyttelse tror jeg. De to på sidene er veldig behagelige når man skal knipe seg litt fast når man "skal øke farten..." :P

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 04 aug 2017, 09:11 Hvis jeg kan si hva jeg synes, så synes jeg ikke nødvendigvis at alskens pads og greier i det hele tatt er så veldig fint på tanken. Jeg er kanskje ikke den mest sporty mc-rytteren av meg heller, men jeg legger meg sjelden over tanken med hele kroppen på den måten. Vi er jo forskjellige og kjører på forskjellig måte, og dette er jo bare min mening :-) jeg har fortsatt ikke klistret noen ting på tanken på min S1000R. Jeg har aldri følt at jeg har for lite grep på sidene av tanken/sykkelen heller. Kjører alltid aktpågivende og varsomt vettu ;-)
Hehe det er lov å si hva du mener :thumleft bedre å få en ærlig mening enn en uærlig!

Nei, jeg tenkte aldri noe særlig på det selv heller før jeg lånte Bjerknez sin sykkel, synes de passene gav en helt fantastisk følelse!
Bjerknez skrev: 04 aug 2017, 15:20 Jeg er direkte motstander av mangfoldige fargekombinasjoner så for min del så synes jeg den sykkelen din ser best ut uten pads i det hele tatt. Blir veldig masete med hvitt, blått, rødt for så og klinke til med sorte pads. Føler øynene mine danser i polka rundt hjernen når jeg ser slikt. :oh

Men nå har det jo blitt som det har blitt og i ditt tillfelle ville jeg satt på de to sorte på sidene og droppet ytterligere beskyttelse tror jeg. De to på sidene er veldig behagelige når man skal knipe seg litt fast når man "skal øke farten..." :P
Hehe, synes en motorsykkel godt kan ha litt farger, noe annet med en bil. Hmm godt mulig jeg går for det alternativet, er i verste fall bare å ta av padsa. Så får jeg heller ta turen innom deg slik at du kan få sett litt på eventuelle riper :lol
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Da har jeg hatt min BMW S1000R på førstegangsservice. Jeg må si jeg synes dette førstegangsservice er noe spesielt, at man skal dra med seg en kliss ny sykkel inn til service til flere tusen kroner føles mest som lureri :sk?

Men men, when the world gives you lemons, får du muligheten til å prøvekjøre to motorsykler :twothumbs: BMW R1200GS og BMW RnineT Urban GS.

BMW R1200GS
IMG_1967.JPG
Jeg fikk ikke kjørt sykkelen i mer enn 30 min på grunn av lite drivstoff på tanken, men skal jeg være ærlig var det helt greit. Denne vindskjermen plager meg noe grønnjævlig. Det er nok en gang en påminnelse om at traktor ikke er noe for meg, til tross for at jeg liker utseende på GS'en og den er veldig praktisk med mulighet for bagger. Jeg har tidligere prøvd Ducati Multistrada 950, og det var spennende å måle disse opp mot hverandre, selv nok det hadde vært mer naturlig å måle GS'en opp mot storebror Multi. Multistradaen fremstår som mer sportslig, med en raskere akselerasjon, lyden fra GS'ens boxer-motor er det derimot ikke noe å si på, og den føles mer lettkjørt tross størrelsen. Justerbare dempere er heller ikke å forakte. Til en viss grad kan jeg forstå hvorfor sykkelen er så populær. Personlig ødelegger vindskjermen gleden for meg, kan ikke forstå hvordan man skal bli vant til det. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor produsenten selger den sånn, og ærlig talt er det litt provoserende.

BMW RnineT Urban GS
IMG_1968.JPG
Nå her er en sykkel som virkelig bare er morro, liten og leken, med nok av krefter. Desverre fikk jeg ikke kjørt den utenfor vei, men det gjorde ikke så mye. Denne sykkelen er virkelig noe for seg selv, og ikke bare utseendemessig men motorlyd og følelse når man kjører. Kunne absolutt sett meg selv på en sånn, men det er en dealbreaker for meg og noe andre ting som jeg fant irriterende med sykkelen. Dealbreaker er at sykkelen ikke viser RPM, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kunne leve uten... det som trekker ned ellers er prisen, til å være en sykkel uten omtrent noe funksjoner (bortsett fra oppvarmede håndtak, stort pluss) så synes jeg den rett og slett er for dyr, ikke kjøremoduser of knotetede display.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Royal »

Stian87 skrev: 11 aug 2017, 05:54

BMW RnineT Urban GS
IMG_1968.JPG
Nå her er en sykkel som virkelig bare er morro, liten og leken, med nok av krefter. Desverre fikk jeg ikke kjørt den utenfor vei, men det gjorde ikke så mye. Denne sykkelen er virkelig noe for seg selv, og ikke bare utseendemessig men motorlyd og følelse når man kjører. Kunne absolutt sett meg selv på en sånn, men det er en dealbreaker for meg og noe andre ting som jeg fant irriterende med sykkelen. Dealbreaker er at sykkelen ikke viser RPM, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kunne leve uten... det som trekker ned ellers er prisen, til å være en sykkel uten omtrent noe funksjoner (bortsett fra oppvarmede håndtak, stort pluss) så synes jeg den rett og slett er for dyr, ikke kjøremoduser of knotetede display.
Morro at du har kjørt Urban Gs'en

Har selv siklet litt på den sykkelen en stund. Jeg elsker forsøket på 80tallsstyling og den masken de har puttet på den.
Synd at det er en sykkel som ser ut som den kan kjøre offroad og hvem som helst kan se at den har ikke noe i skogen å gjøre.
Elsker også at det ikke er noe kjedetull og overføringen skjer via kardang.
Hadde selv greid meg uten turtallsviser da sykkelen jeg kjører i dag ikke har det heller. Det er bare en vanesak å gire når motor sier ifra.
Du har rett at den er veldig dyr til å ha en eldre luftkjølt boxermotor uten noe spesielt med "snacks". Men da igjen, jeg tror jeg ville bestilt den med minst mulig ekstrautstyr selv. Det er jo ikke noe man tar med på bane og ikke veier den en million kilo heller :P

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av FredrikE24 »

Kjøremoduser? Er det ikke bare gass og brems som gjelder? :crazy:

Hadde vært kjekt å prøvd en R1200GS noe lenger enn jeg gjorde sist. En sykkel som jeg kunne ha likt tror jeg.
Jeg synes dog det er problematisk å sitte slik man gjør. R1200GSen jeg prøvde en rask runde hadde Givi Airflow vindskjerm. Skal være laaaangt bedre.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Jeg skal ha min S1000R inn på 10K-service der neste måned. Får ikke låne demosykkel imens, men må leie scooter for 200 NOK samme som da jeg hadde en Honda (jeg hadde kjøpt der) på service for et par år siden.

Jeg liker de RnineT-variantene. Hadde vært gøy å prøve den der.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Det kommer litt mer på innlegget etter hvert, orket bare ikke skrive mer :D

Urban GS er definitivt en sykkel jeg kunne sett for meg å kjøpe, om de gjorde noe med prisen. Før endringen i avgifter kostet S1000R det samme, og det er vesentlig mer for pengene etter min mening, og jeg vil si: rent objektivt også. At BMW bruker masse kronasjer på å utvikle samme sykkel med forskjellig utseende bør ikke være mitt problem.

Jeg må si jeg liker veldig godt utseende på de fleste, i følge selgeren var det flest av Scrambler modellen som ble solgt. Men jeg har ikke sett mange av dem på veien så de vil nok definitivt skille deg litt ut. Personlig liker jeg nok Pure modellen eller Den som kun heter RnineT, men prisen på sistnevnte er langt over selv S1000R for en sykkel som riktignok har vesentlig bedre dempere og annet utstyr enn de andre, men fremstår som fullstendig latterlig pris spør du meg.

Hehe Fredrik, jeg er blitt godt vant vettu, og jeg kan nok klare meg uten en del ting (kjøremoduser og muuuuligens også turtallsskive), men noen ting vil jeg bare ha, for eksempel varmeholker (Noe Urban GS har). R1200GS har jo virkelig alt av utstyr. Men ville nok heller vurdert R1200RS, S1000XR eller K1600B. Hva min neste sykkel blir veit jeg ikke, men jeg tviler på at jeg er klar for noe annet enn naken eller noe i scramler-duren. Da må det nok i såfall bli en cruiser eller noe tilsvarende.

Du må være mer omgjengelig og ha de rette kontaktene vettu Øyvind, snakker ikke med lavtstående selgere, bare eiere og direktører :lol Neida, jeg venta mens de gjennomførte servicen så da fikk jeg låne i mellomtiden. Muligens det er der skoen trykken. Og :lol så nettopp for meg deg i fult kjøreutstyr tøffe rundt på en kremfarget Vespa :lol
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Skogstrollet »

Min neste sykkel skal også ha varmeholker...

Synes at Urban G/S ser skikkelig tøff ut, liker utseendet veldig godt. Derimot er jeg enig i at det ar altfor mye penger å måtte gå ut med... Da hadde jeg nok heller kjøpt en av de originale G/S'ene :P
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Stian87 skrev::lol så nettopp for meg deg i fult kjøreutstyr tøffe rundt på en kremfarget Vespa :lol
Jeg har gjort det før, og jeg skal gjøre det igjen :-) Utleiescooteren deres er heeeelt krise! Dritskummel å kjøre med de små hjulene etc. Tror det er en 125cc.
Jo, jeg må levere inn S1000R'en når de åpner klokka 8 (hvorfor åpner de ikke klokka 7 som alle andre verksteder gjør??) også blir jeg på jobb hele dagen før jeg kan hente den igjen. Så jeg skjønner at de ikke kan låne ut en demosykkel hele dagen. Eller, faktisk så skjønner jeg ikke det!! :-( scooter du liksom..

Svar