KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, touring vestlandet

Legg inn av kjellv »

Siste dag av turen min ble også en flott opplevelse. Valdresflye i klarvær, og grei høyfjellstemperatur. I lange strekninger var det flere rulleskiløpere og syklister enn det var sau i veikanten.
Veivalget for siste innspurt ble tatt da jeg sto opp på Beitostølen. Jeg kunne vente på Tracer900 som skulle komme fra Oslo noe senere på dagen, men det ville da bli veldig seint før jeg var hjemme. Dro jeg tidlig kunne jeg rekke å få med meg Geiranger og Trollstigen på turens siste dag.
Møtte utkanten av styggeværet ved Grotli, sterke vindkast og regn. Dette ga seg når jeg var kommet nesten ned til Flydalsjuvet i Geiranger. Resten av turen var helt grei værmessig. Var hjemme ca 18:30 på kvelden.
BildeBildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Da er ferien over for denne gang. For min del kort men innholdsrik. Kun to uker fikk jeg til i år.
Første uka gikk med til utbedring av en vannskade i huset, men også et par lokale heldagsturer i godt vær. Blant annet en rundtur på øya Smøla, der har jeg faktisk aldri vært før.
Siste uka ble det altså tid for langtur. Medium lang er vel riktigere, snitt på ca 35 mil pr dag. Men jeg vurderer aldri turens kvalitet etter antall kjørte kilometer, det er innholdet som gjør kvaliteten. I år ble det igjen en jakt på finværet. Neste dags tur ble planlagt i campinghytta om kvelden etter værmeldinger og kart. Kort oppsummert ble dette en meget vellykket tur. Mange uutforskede interessepunkt ble besøkt for første gang, og mange spennende veistrekninger og fjelloverganger kjørt for første gang. Jeg var heldig, unngikk det meste av dårlig vær. Regndressen lå nedpakket i venstre sideboks hele turen.
Rett før ferien startet kjøpte jeg nytt kamera, et lite GoPro Hero 5 Session med fjernkontroll jeg kunne feste på styret. Testet det ut på noen småturer før ferien, og har nå fått klippet sammen noen høydepunkter fra 5 flotte dager på Vestlandet:
[youtube]https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=2FkLSFgEeBI[/youtube]

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

kjellv skrev: 23 aug 2017, 21:34 Da er ferien over for denne gang. For min del kort men innholdsrik. Kun to uker fikk jeg til i år.
Første uka gikk med til utbedring av en vannskade i huset, men også et par lokale heldagsturer i godt vær. Blant annet en rundtur på øya Smøla, der har jeg faktisk aldri vært før.
Siste uka ble det altså tid for langtur. Medium lang er vel riktigere, snitt på ca 35 mil pr dag. Men jeg vurderer aldri turens kvalitet etter antall kjørte kilometer, det er innholdet som gjør kvaliteten. I år ble det igjen en jakt på finværet. Neste dags tur ble planlagt i campinghytta om kvelden etter værmeldinger og kart. Kort oppsummert ble dette en meget vellykket tur. Mange uutforskede interessepunkt ble besøkt for første gang, og mange spennende veistrekninger og fjelloverganger kjørt for første gang. Jeg var heldig, unngikk det meste av dårlig vær. Regndressen lå nedpakket i venstre sideboks nesten hele turen.
Rett før ferien startet kjøpte jeg nytt kamera, et lite GoPro Hero 5 Session med fjernkontroll jeg kunne feste på styret. Testet det ut på noen småturer før ferien, og har nå fått klippet sammen noen høydepunkter fra 5 flotte dager på Vestlandet:

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: kjellv sin logg

Legg inn av hakhap »

Kjellv du har postet din egen edit lenke, bruk denne lenken i steden https://www.youtube.com/watch?v=2FkLSFgEeBI
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

hakhap skrev: 23 aug 2017, 21:39 Kjellv du har postet din egen edit lenke, bruk denne lenken i steden https://www.youtube.com/watch?v=2FkLSFgEeBI
Se der ja, takk :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Sesongen er på hell.. Hvor ble den av :scratch Denne sommeren har gått reint for fort!

Antakelig årets siste tur over Atlanterhavsveien ble gjennomført i dag. Det blir tidlig mørkt, og her på Nord-Vestlandet er ferdsel langs veiene i timene omkring skumring et visst sjansespill. Hjorten er nå kommet ned i lavlandet etter å ha levd i de bratte liene hele sommeren. Den kommer fram fra skogen når det begynner å skumre, beiter gjerne på dyrket mark og forflytter seg mye. Den oppholder seg ikke lenge på samme sted. Når den bestemmer seg for å krysse veier skjer det raskt og effektivt, uten hensyn til trafikk på veiene. Ofte med fatalt utfall. Vi kan vel alle tenke oss hvor fatalt et slikt møte ville bli om en motorsyklist skulle kjøre på en hjort, fatalt for begge involverte mest sannsynlig :-k

En helt ny bekjent, ny motorsyklist og i tillegg ny FJR-eier ble foranledningen for turen i dag. Han ringte meg for ei uke siden og ba om råd i forbindelse med kjøp av sin første tunge motorsykkel. Han hadde egentlig allerede bestemt seg, men ville likevel høre litt om mine erfaringer med FJR1300. Nå er den kjøpt og kommet hjem. Den stolte eier har førerprøve for tung MC i neste uke. Jeg visste selvfølgelig at han er svært utålmodig med å få prøvd sykkelen, derfor ble turen i dag raskt bestemt og iført hver vår refleksvest med L på ryggen kjørt rundt store deler av nye Hustadvika kommune. Selvfølgelig med en liten stopp ved Storseisundbrua for fotografering. Svært lange skygger ble med på bildet. Men dette får likevel klare seg for i år, så har vi en god grunn for å ta nye bilder til våren.

Jada.. Min nye venn er introdusert for MCsiden.no! Han blir nok medlem etter hvert :thumleft
IMG_20170919_191536.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

EKMV
Innlegg: 23
Registrert: 04 aug 2014, 17:02
Motorsykkelen din: Ducati 999R

Re: kjellv sin logg

Legg inn av EKMV »

Flotte bilder!
Må prøve den turen en gang selv.
Kjører: Ducati 999R
Tidligere: Mv Agusta F4 750 S, Ducati 748 S og 1098, Kawasaki 636 Ninja

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

EKMV skrev: 20 sep 2017, 00:18 Flotte bilder!
Må prøve den turen en gang selv.
Selvfølgelig må du det :prf
Si nå endelig i fra før du gjør det, jeg slår gjerne følge noen mil dersom jeg vet når det skjer :twothumbs:
Hvor i landet holder du til?

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Skogstrollet »

Utrolig flott bilde :)
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Skogstrollet skrev: 20 sep 2017, 08:51 Utrolig flott bilde :)
Takk :roll
Bakgrunnen er utrolig flott til fotografering av sykkel, veldig mange benytter akkurat dette stedet. Også profesjonelle reklamefotografer. Det var dessverre helt umulig å unngå lange skygger fra oss selv i går, så jeg er ikke så fornøyd med dette. Men det var min nye venn som ønsket bilde av sin nye FJR denne gang, det måtte bare bli slik.
Det er også mulig fra andre siden av denne brua, der er også en parkeringsplass som er godt egnet. Fra andre siden hadde vi hatt lav motsol om vi hadde stoppet der i går kveld, det hadde kanskje blitt ennå bedre :-k

Men til deg også Skogstrollet, skulle du forville deg til disse trakter på MC så gi meg et hint før du kommer :thumleft

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Skogstrollet »

Er et ikke helt ukjent sted fra bilder, nei ;)

Det blir nok turen bortover traktene der etterhvert, muligens i løpet av neste sesong. Skal prøve å få sagt ifra når den tid kommer :)
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Skogstrollet skrev:Er et ikke helt ukjent sted fra bilder, nei ;)

Det blir nok turen bortover traktene der etterhvert, muligens i løpet av neste sesong. Skal prøve å få sagt ifra når den tid kommer :)
Storseisundbrua på Atlanterhavsveien finnes på mange bilder ja, jeg bor bare en time derfra. Men her er en mengde andre steder det kan være verd å besøke, og veier som er morsomme å kjøre men er litt mindre kjent.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


EKMV
Innlegg: 23
Registrert: 04 aug 2014, 17:02
Motorsykkelen din: Ducati 999R

Re: kjellv sin logg

Legg inn av EKMV »

kjellv skrev: 20 sep 2017, 00:27
EKMV skrev: 20 sep 2017, 00:18 Flotte bilder!
Må prøve den turen en gang selv.
Selvfølgelig må du det :prf
Si nå endelig i fra før du gjør det, jeg slår gjerne følge noen mil dersom jeg vet når det skjer :twothumbs:
Hvor i landet holder du til?
Det skal jeg :twothumbs:
Jeg holder til i Bergen for øyeblikket.
Kjører: Ducati 999R
Tidligere: Mv Agusta F4 750 S, Ducati 748 S og 1098, Kawasaki 636 Ninja

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Kanskje siste fellestur i år. (oppdatert etter hjemkomst)
Molde-Trollstigen-Valldal-Skodje-Nakkedalen-Molde.
Flott høsttur med 6 deltakere, (en returnerte fra Trollstigen pga tidsnød) fra Molde via Trollstigen til Valldal, via Skodje over Nakkedalen til Fiksdal og tilbake til Molde. Tørt og fint hele veien, men stedvis mye kastevind. Temperaturen var aldri under 15 grader, nærmere 20 grader enkelte steder. Flott tur med godt kameratskap og mange trivelige pauser.
IMG_20170930_113114.jpg
Bilde
Bilde
Bilde
IMG_20170930_145012.jpg
IMG_20170930_161355.jpg
IMG_20170930_174104.jpg
2017-09-30 (2).png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Definitivt sesongslutt! I dag, fredag 13 Oktober 2017 er FJRen satt i vinterdvale. Tanken fyllt breddfull ca en km fra lagringsstedet. Litt vemodig er det, kunne gjerne tenkt meg noen lengre turer til. Men kveldene er for korte, helgene strekker ikke til. Det ble ikke mye over 7000 km i år..Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk



Svar