Fra Harley til... BMW?!

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
LinnSurion
Innlegg: 94
Registrert: 23 feb 2005, 23:54
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Fra Harley til... BMW?!

Legg inn av LinnSurion »

Grendel skrev: 28 aug 2017, 21:07 Dette høres ut som et dramatisk, eller drastisk bytte!

Jeg er enig i at det blåser lett når du kjører uten kåpe. Som fersk fører så anser jeg det som noe av sjarmen. Det blir nok annerledes om noen år.

Men å selge en HD! Ja, der tipper jeg du vil angre! Men det blir noe helt annet du får, @LinnSurion! Det er noe av MC-gleden! Prøve noe annet.

8-)
Jeg syntes også at alt av vær og vind var en del av sjarmen, men tror rett og slett jeg har nådd et metningspunkt. Og når jeg ser hvor lite jeg har kjørt denne sesongen så er det verdt å forsøke noe annet.
TGR skrev: 28 aug 2017, 22:09
LinnSurion skrev: 28 aug 2017, 20:45 Er ikke K1200RS mye større og tyngre enn K75?
Jo. Lang. Bred. Tørrvekt 266 kg.
Men, du skal jo ikke bære den........ :D
Åååååååja... Shit, det forklarer hvorfor folk kikker så rart på meg når jeg kommer på treff :p
FredrikE24 skrev: 28 aug 2017, 23:00 K1200RS er nok ikke verdens beste sykkel.

Men når emnetittelen er "fra Harley til BMW" og K-bikes omtales. Da mener jeg at en slik er det beste av BMW man kan få for mellom 40-60 lapper.

Istedefor K75 ville jeg mye heller gått for en K1100RS. Lavere pris, litt samme designpreg, men mye bedre bremser, bedre motor og kardang.
Jeg har bare kjørt K1100LT, noe helt annet enn sportslig, men i bunn og grunn samme sykkel. Jeg liker dem, men K1200RS er langt bedre kjøremaskin.

Så er den ganske stor, lang og passelig bred. Min første motorsykkel, ble frarådet fra å handle, men jeg angrer ikke på valget. Om det dreier seg om jobbpendling eller langturer er fremdeles K1200RS sykkelen for meg. Har kjørt mye K1300GT, en nyere og mer moderne sykkel, men får ikke den samme godfølelsen :crazy:

Jeg er ikke den største muskelbunten, men takler vekta helt fint. Så fort hjula ruller så er den smidig som bare det!
Jeg er ikke ute etter verdens beste sykkel uansett, høres så dyrt og kjedelig ut.
K1100RS var litt nice, det er nok noe å se etter det også. K1100LT blir litt for gubbete for meg.
Det er en K1200RS til salgs på Speed MC (til litt stiv pris), får se om jeg tar meg en prøvekjøring i løpet av uka.
Broom broom

Brukeravatar
LinnSurion
Innlegg: 94
Registrert: 23 feb 2005, 23:54
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Fra Harley til... BMW?!

Legg inn av LinnSurion »

Vil også bare legge til et poeng med dette her med vindmotstand. Jeg har nesten flatt sete som går rett til et bagasjebrett, det er ingenting som støtter rumpa mi når det går fort, det er nesten så jeg begynner å skli av sykkelen. Vil tro det er annerledes på en sportssykkel der enhar litt mer støtte bak.
Broom broom

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fra Harley til... BMW?!

Legg inn av TGR »

På K1200RS sitter du "i" sykkelen, ikke "på". Sklir ingen steder på den.
Men den på Speed er urealistisk høyt priset. Den har heller ikke toppbox, og bare originalt bagasjebrett, som ikke er stort å pakke på, hvis du er av typen som drar på treff med telt, liggeunderlag og sovepose.
Om den er dønn strøken, har ny service, gode dekk osv, så hadde jeg kanskje strukket meg til 50k, ferdig på vei. Men selv det er stivt, disse har ligget på Finn i sommer ned mot 40k. Og nå er det ikke sommer.....
Men Ole Petter blir sikkert glad for å bli kvitt den før vinteren, til noe mindre enn 59 .... :crazy:

Brukeravatar
LinnSurion
Innlegg: 94
Registrert: 23 feb 2005, 23:54
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Fra Harley til... BMW?!

Legg inn av LinnSurion »

TGR skrev: 29 aug 2017, 08:19 På K1200RS sitter du "i" sykkelen, ikke "på". Sklir ingen steder på den.
Men den på Speed er urealistisk høyt priset. Den har heller ikke toppbox, og bare originalt bagasjebrett, som ikke er stort å pakke på, hvis du er av typen som drar på treff med telt, liggeunderlag og sovepose.
Om den er dønn strøken, har ny service, gode dekk osv, så hadde jeg kanskje strukket meg til 50k, ferdig på vei. Men selv det er stivt, disse har ligget på Finn i sommer ned mot 40k. Og nå er det ikke sommer.....
Men Ole Petter blir sikkert glad for å bli kvitt den før vinteren, til noe mindre enn 59 .... :crazy:
Nettopp, og jeg er litt klar for en sykkel jeg sitter i.
Det var det jeg også tenkte, at den var høyt priset. Men det er en kjekk måte å få prøvekjørt den på. Jepp, er litt treffperson, så det er jo et stort minus at det ikke er bedre pakkmuligheter.
Broom broom

Online
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fra Harley til... BMW?!

Legg inn av FredrikE24 »

WikingTnT skrev: 29 aug 2017, 07:17
FredrikE24 skrev: 28 aug 2017, 16:18 og jeg må si at det å ikke ha kåpe er noe dritt.. I tillegg til at man fort blir kald, og at regnet rett og slett ramler i fanget på deg når du kjører, så får man en "vegg" med luft som konstant trykker deg bakover i hastighet over 80km/t.
:lol - det var da voldsomt - det du opplever som en vegg opplever jeg som noe av essensen med å kjøre motorsykkel , ellers har jeg kjøpt meg cab. ;)
Vi har vel alle våre preferanser. Å sitte i et med sykkelen er noe jeg liker best åpenbart :prf For meg er noe annet litt irriterende, for jeg vet at det hadde funket bedre for meg med le-veggen forran meg. Kjørte to dager i regnvær på tur en gang, må si at kåpe og vindskjerm gjorde en utmerket jobb med å holde meg tørr og ikke minst varm.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Fra Harley til... BMW?!

Legg inn av Stian87 »

FredrikE24 skrev: 29 aug 2017, 09:10
WikingTnT skrev: 29 aug 2017, 07:17
FredrikE24 skrev: 28 aug 2017, 16:18 og jeg må si at det å ikke ha kåpe er noe dritt.. I tillegg til at man fort blir kald, og at regnet rett og slett ramler i fanget på deg når du kjører, så får man en "vegg" med luft som konstant trykker deg bakover i hastighet over 80km/t.
:lol - det var da voldsomt - det du opplever som en vegg opplever jeg som noe av essensen med å kjøre motorsykkel , ellers har jeg kjøpt meg cab. ;)
Vi har vel alle våre preferanser. Å sitte i et med sykkelen er noe jeg liker best åpenbart :prf For meg er noe annet litt irriterende, for jeg vet at det hadde funket bedre for meg med le-veggen forran meg. Kjørte to dager i regnvær på tur en gang, må si at kåpe og vindskjerm gjorde en utmerket jobb med å holde meg tørr og ikke minst varm.
Få deg ordentlig klær
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fra Harley til... BMW?!

Legg inn av FredrikE24 »

Tja, det jeg har skal jo være bra. Klim Badlands dress, har holdt meg tørr i all slags ruskevær.
Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men jeg er ikke så komfortabel med alt vannet som spruter rundt meg.
Hatt nok regnvær med Jawa og skolesykkel, også uten å bli våt gjennom dressen, men er bare følelsen å sitte i regnet.

Jeg personlig hadde ikke kjørt så mye sykkel hadde det ikke vært for at jeg sitter beskyttet. Jeg koser meg som regel i regnværet.
Setter en strek her fra min side, så slipper jeg å fylle tråden noe mer med dette.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fra Harley til... BMW?!

Legg inn av TGR »

Men nå var det nå engang slik at trådstarter som ønsket seg en sykkel med kåpe / mer beskyttelse. Da er det vel liten vits i å diskutere hvor godt man kan klare seg uten... :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fra Harley til... BMW?!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kjølrte sykkel med stor vindskjerm EN gang i regnet og ALDRI mer. Her snakker jeg om vindskjerm som dekker hele kroppen og gikk over hodet. Når man får regn på både vindskjerm og visir i mørket så ser man ikke stort. Turbulensen var også et rent mareritt. Følte jeg var ute med en seilbåt...

Vindskjerm er noe jeg aldri skal ha på en motorsykkel. Jeg mener oogså at essensen med å kjøre motorsykkel er å føle friheten i form av vær og vind. Dessuten er det mer behagelig på varme dager uten vindskjerm. For jeg regner med at de fleste av oss foretrekker samt gjennomfører turer i mer eller mindre fint vær. Skulle det dukke opp en regnbyge eller to, eller tre på en tur så trer jeg på meg regndressen. Helt vindtett og vanntett.

Brukeravatar
LinnSurion
Innlegg: 94
Registrert: 23 feb 2005, 23:54
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Fra Harley til... BMW?!

Legg inn av LinnSurion »

TGR skrev: 29 aug 2017, 22:12 Men nå var det nå engang slik at trådstarter som ønsket seg en sykkel med kåpe / mer beskyttelse. Da er det vel liten vits i å diskutere hvor godt man kan klare seg uten... :twothumbs:
Amen! Nå har jeg kjørt sykkel i elleve år uten en eneste bitteliten vindskjerm. Jeg vil prøve noe nytt.
Broom broom

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Fra Harley til... BMW?!

Legg inn av kvase »

Ktm 1290 adv s
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
LinnSurion
Innlegg: 94
Registrert: 23 feb 2005, 23:54
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Fra Harley til... BMW?!

Legg inn av LinnSurion »

kvase. skrev: 30 aug 2017, 08:46Ktm 1290 adv s
Den er nok liiiiiiiitt utenfor min prisklasse.
Broom broom

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Fra Harley til... BMW?!

Legg inn av barske »

WikingTnT skrev: 29 aug 2017, 07:17
FredrikE24 skrev: 28 aug 2017, 16:18 og jeg må si at det å ikke ha kåpe er noe dritt.. I tillegg til at man fort blir kald, og at regnet rett og slett ramler i fanget på deg når du kjører, så får man en "vegg" med luft som konstant trykker deg bakover i hastighet over 80km/t.
:lol - det var da voldsomt - det du opplever som en vegg opplever jeg som noe av essensen med å kjøre motorsykkel , ellers har jeg kjøpt meg cab. ;)
Tankveske gjør susen det og :thumleft

Gordon
Innlegg: 146
Registrert: 14 nov 2014, 19:44
Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
Sted: Hokksund

Re: Fra Harley til... BMW?!

Legg inn av Gordon »

TGR skrev: 28 aug 2017, 14:36 Forøvrig er det godt utvalg i K1200RS for tida. Masse mc for beskjedne penger, og med nyere teknologi enn K75 :thumleft
På en annen side, prøv en Moto Guzzi Stelvio, maskinen har fått meget god kritikk, er ikke status/prestisje belagt, koster mindre og sammenlignet med BMW med en tilsvarende modell, hadde BMW lite å stille opp med. Bra sitte stilling, 32 ltr. tank (alle etter 2011 modell),
1200cc motor, NTX modell med mye ekstra utstyret. Maskinen vekker oppmerksomhet hvor hen man ferdes.
Just my 2 cents worth.
Gordon

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fra Harley til... BMW?!

Legg inn av TGR »

Gordon skrev: 05 sep 2017, 16:43 På en annen side, prøv en Moto Guzzi Stelvio, maskinen har fått meget god kritikk, er ikke status/prestisje belagt, koster mindre og sammenlignet med BMW med en tilsvarende modell, hadde BMW lite å stille opp med. Bra sitte stilling, 32 ltr. tank (alle etter 2011 modell),
1200cc motor, NTX modell med mye ekstra utstyret. Maskinen vekker oppmerksomhet hvor hen man ferdes.
Just my 2 cents worth.
Gordon
Har sans for Guzzi, hadde en Le Mans 1000 i noen år. Men så var det det å finne en Stelvio da. Ingen på Finn i øyeblikket .....

Grunnen til at jeg nevnte K1200RS er nettopp det at det er mange i markedet, de begynner å dra på åra, og det gjør noe med prisnivået. Mye mc for penga.

Svar