Ærlig talt nok er nok, og en Turbobusa til gatebruk er jo bare latterlig!
Sikkert mange som kjøper, for da har man det verste, kanskje uten å forstå at det er helt meningsløst!

Jo, de fleste, men, nei, du skjønte heller ikke greia.Rune75 skrev: 01 sep 2017, 10:02 Det skulle tatt seg ut, at noen kjøpte motorsykkel med mer hk enn nødvendig. Vent litt - gjør ikke omtrent alle det ?
ZZR-Erling skrev: 01 sep 2017, 10:11Jo, de fleste, men, nei, du skjønte heller ikke greia.Rune75 skrev: 01 sep 2017, 10:02 Det skulle tatt seg ut, at noen kjøpte motorsykkel med mer hk enn nødvendig. Vent litt - gjør ikke omtrent alle det ?
"Sykler som dette" i betydning overmotorisert har jo vært på veiene lenge. Alle moderne 1000-R sykler har akselerasjon og toppfart som langt overgår det "nødvendige". De er allikevel "enkle" å kjøre på grunn av overlegne bremser, demping, chassis og ikke minst elektroniske hjelpemidler.Skogstrollet skrev: 01 sep 2017, 12:59
Med det sagt, så synes jeg egentlig ikke det virker særlig lurt å slippe sykler som dette ut på vanlige veier...
Mente ikke att alle sykler med mer krefter enn nødvendig skal bort fra veiene (det er jo som sagt også noe subjektivt). Det med sykler i tvilsomt teknisk stand blir kanskje en litt annen diskusjon, men er i grund enig i den saken.cannon skrev: 01 sep 2017, 13:17"Sykler som dette" i betydning overmotorisert har jo vært på veiene lenge. Alle moderne 1000-R sykler har akselerasjon og toppfart som langt overgår det "nødvendige". De er allikevel "enkle" å kjøre på grunn av overlegne bremser, demping, chassis og ikke minst elektroniske hjelpemidler.Skogstrollet skrev: 01 sep 2017, 12:59
Med det sagt, så synes jeg egentlig ikke det virker særlig lurt å slippe sykler som dette ut på vanlige veier...
Jeg mener de har sin rett og jeg foretrekker selv fortsatt slike sykler.
De syklene som virkelig har vært "farlige" er i mine øyne slike som de store 2-takterene fra 70-tallet og tidlige GSX'er. Disse hadde tyggisrammer, elendige bremser, fraværende demping og i sum elendige kjøreegenskaper. Ulykkesstatistikkene fra den tiden er ikke hyggelig lesning. Har bilder av min GSX1100 fra 1981. Bremseskivene foran ligner på 2 kapteinkjeks...med klesklyper som kalippere...![]()
Så ja; jeg ønsker turbobusa velkommen. Gøy at både Kawa og Suki lager noe morsomt uten at det er lagd for homologenisering (heter det det?) for racing.