Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Stian87 skrev: 06 sep 2017, 19:53

Hva mente du med det første? 😆
si det.. husker ikke helt :twothumbs:

Om den tåler mindre fordi den har masse små hull gjennom hele så vil vel skinnet tape strukturell integritet litt fortere?

Eller om den bare tar kvelden tidligere fordi skitt og vann trenger seg fortere inn og gjøre skinnet kjipt.. kanskje :D
Braaaaaap

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 06 sep 2017, 21:44
Stian87 skrev: 06 sep 2017, 19:53

Hva mente du med det første? 😆
si det.. husker ikke helt :twothumbs:

Om den tåler mindre fordi den har masse små hull gjennom hele så vil vel skinnet tape strukturell integritet litt fortere?

Eller om den bare tar kvelden tidligere fordi skitt og vann trenger seg fortere inn og gjøre skinnet kjipt.. kanskje :D
Hehe jeg mente at du kan bruke den lenger fordi den er varmere 😆
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Stian87 skrev: 06 sep 2017, 22:06
AlleBrukernavnErTatt skrev: 06 sep 2017, 21:44
Stian87 skrev: 06 sep 2017, 19:53

Hva mente du med det første? 😆
si det.. husker ikke helt :twothumbs:

Om den tåler mindre fordi den har masse små hull gjennom hele så vil vel skinnet tape strukturell integritet litt fortere?

Eller om den bare tar kvelden tidligere fordi skitt og vann trenger seg fortere inn og gjøre skinnet kjipt.. kanskje :D
Hehe jeg mente at du kan bruke den lenger fordi den er varmere 😆
:redface
Braaaaaap

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Ja da har jeg vært ut på tur Bergen T/R, dere kan se turen her: https://locatoweb.com/user/ztian

Jeg må innrømme at jeg gledet meg stort til min andre langtur. Den første langturen endte jo med havari og alt det der og var skikkelig deprimerende. Denne gangen skulle jeg få en skikkelig langtur, det var til og med meldt bra vær - på forhånd vel og merke. Mens tiden for langtur næret seg ble det også klart at årets verste nedbørsperiode skulle plassere seg langs ruten på turen min. Det legger selvsagt en demper på gleden, men jeg hadde gode klær og vanntette bagger så det skulle ikke få stikke kjepper i hjulene.

Dagen før avgang skulle jeg hente motorsykkelen i garasjen på jobben, men kunne ikke finne nøkkelen, jeg lette over alt på jobb, men nøkkelen var og ble borte. Heldigvis var motorsykkelen der. Irriterende start, jeg fikk kona til å møte meg i ski med reservenøkkel og bagger, tok toget tilbake til oslo, fikk lastet opp og dro til mor og far hvor jeg skulle overnatte.

Turen starter kl 04:45 fredag "morgen". Etter fem minutter kjøring begynte regnet, jeg fikk trukket på meg regndressen og fortsatte videre. Første stopp Skien for litt bensin og redbull. Herfra begynte det å gå dårlig, regnet økte i takt med at surr fra min egen side, pga dårlig skilting ble det litt omveier. Jeg fikk heldigvis tatt igjen det tapte og kjørt videre. Et stykke unna Skien kjente jeg plutselig at bakhjulet glapp, jeg senket farten betraktelig og kom snart til et veierbeidområde. Veien var en eneste stor søledam som jeg måtte kjøre gjennom, så fin og skitten sykkelen blir nå tenkte jeg, det kan vel ikke bli noe verre. Det fant jeg ut av noen minutter senere at det absolutt kunne. Jeg var kommet forbi veiarbeidet og over på asfalten. Jeg holdt fortsatt lav fart rundt 30 km/t tenker jeg da gjørmen på veien gjorde det plent umulig å holde sykkelen oppe. Jeg og sykkel smalt i bakken, jeg skvatt litt, ble sølete og ødla litt av kjøreutstyret, og sykkelen fikk seg en smell. Det ene sidepanelet sprakk og ble skrapet opp, samt oppskrapet potte, bremsehendel og styrevekter. Jeg fikk løftet opp sykkelen og kjørt videre til en busslomme der jeg tok e overfladisk sjekk. Ut over de kosmetiske skadene ser det heldigvis ikke ut som veltet har fått noen flere konsekvenser. Resten av turen gikk heldigvis bra, selv med mye veiarbeid, noe kjølig vær og vått.

Etappen til Bergen utgjorde 11 t og 30 min kjøring inkludert pauser, noe som vil si at jeg hadde totalt 1 time pause. Det er bare å konstatere at dette var noe i lengste laget på en S1000R uten noen særlige pauser. Setet er hardt for både rumpe og familiejuveler og skuldre, rygg, nakke og ben blir svært slitne. Jeg kunne nok definitivt tatt mer pauser, og lengden på turen er nok noe i overkant for en dagsetappe uansett. Jeg er i hvert fall ikke i tvil om at det blir et komfortsete på sykkelen på sikt, men antakelig ikke før neste sesong.

Tilbake kjørte jeg rv7 hele veien, jeg var såpass sliten da jeg skulle dra at jeg ikke hadde overskudd til å ta noen lengre veier. Etappen fra Geilo til Ski tok jeg i ett jafs med kun mindre pauser på et par minutter for å få luftet hodebunnen. Hjelmen klør noe inne i helvete.

Det har absolutt vært gøy å være på langtur, og jeg skal helt klart gjøre det igjen. Jeg tror imidlertid ikke jeg tar turen over fjellet igjen på denne tiden av året, det ble litt for vått og kaldt. Det er helt klart ganske surt med sykkelen, så vi får se hva det kommer på å fikse den. Selv om det antakelig bare er kosmetisk gidder jeg ikke å kjøre rundt med en så trasha sykkel. :sorry Det skal sies at det nok kun er jeg som har registrert ripene da. Litt avhengig av hva det kommer på er det noe jeg eventuelt får ta selv eller bruke forsikringen på.

Jeg innser også at S1000R ikke er noen sykkel for lengre turer, ikke komfortabelt i hvert fall. Det er neppe aktuelt å bytte ut for meg i nærmeste fremtid, men jeg ser for meg å eie en mer turvennlig sykkel på sikt. Kanskje en cruiser som VMax eller Ducati Diavel :-k
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av FredrikE24 »

Høres for meg ut som en bra tur! Ser jo på ruten at du har kjørt kremen av norske MC-veier etter min mening, særlig gjennom Telemark.
Synd med velten, men føler at det er noe som kommer til å skje før eller senere.

Turvennlig sykkel, og Vmax nevnes. Vmaxen er nok ikke den mest svingvennlige sykkelen der ute. Den skal visst være temmelig ubehagelig sånn sett. Du får prøve en skikkelig sportstourer om det blir sykkelbytte om noen år, selv om jeg tror S1000R ikke er noen dårlig langtursykkel om man får litt mer polstring i salen. Jeg synes det er tøft gjort uansett, prøvesatt S1000R på BMW Welt i Tyskland i sommer og fant ut etter få sekunder at det ville vært en prøvelse for skuldre og nakke over tid å kjøre.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av BC45 »

Leit å høre om velten, men det høres ut som du tar det med fatning ihvertfall :)
Man blir utrolig utsatt når regnet høljer ned, alt gris på veien blir griseglatt. Har kjent bakhjulet mitt småslippe manger ganger denne sesongen og venter vel egentlig på at jeg skal gå i bakken en dag føret er vått. Håper du får deg en langtur i godvær til neste år :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg vet ikke hvor mange mil du kjørte, men jeg opplever ikke BMW'en som ubehegelig på langtur. 60 mil på en dag oppleves som uanstrengt og uten problemer. Men ja, salen kunne vært hakket mykere. Det skal også sies at jeg har to prolapser i tillegg uten at det er noe problem for min del.

Angående velten din så har jeg selv veltet med min gamle s1000R. Vi veltet også på samme side. Jeg fikk noen ytterst få nesten usynlige riper i potta, oppripet motordeksel, oppripet sturevekt, riper i speil og sidekåpen.

Deler kostet derimot ikke all verden synes jeg. Vertfall rimeligere enn jeg hadde sett for meg. Tror jeg betalte rundt 4.000 for sidedekåpe, motordeksel og plastdingsen under kåpen. Delene kommer ferdig lakkert og er bare å skru på.

Men sjekk bremsepedalen din. Jeg trodde min var like fin, men det viste seg i etterkant at den hadde fått en bøy på seg.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Takk for tipset Bjerknez! Skal sjekke men tror ikke sykkelen fikk noen trøkk der, det er sidekåpa som tok det meste av velten ser det ut som, det og varmeskjoldet til potta. Det er jo oppløftende om det ikke er verre, jeg skal ha en taksering av skadene på mc Oslo, ønsker primært også en vurdering av om det er andre skader jeg ikke greier å fange opp.

Det kan godt være et er noe jeg blir vant til, dette med kjørelengden. Jeg har tross alt ikke kjørt noe særlig lenger enn 30 mil på en dag før så kan være en treningssak. Det kan godt være jeg også burde tatt langt flere og lengre pauser, særlig sine været var som et var, en time pause på nesten 12 timer kjøring er kanskje mindre intelligent.

Utrolig fine veier Fredrik, skal definitivt kjøre den veien igjen en gang, men tror nok jeg gjør det om sommeren da, og kanskje når det er bedre vær, 30 mm regn på noen timer var litt voldsomt. På den annen side, baggene holdt seg vanntette. Er det forresten noen som har noe tips til hvordan man vasker kriega us baggene?

OK, VMax ser så behagelig ut, men har aldri prøvd den så det kan godt stemme. Diavel har tilsynelatende ikke det problemet, og er utrolig behagelig det jeg har prøvesittet ihvertfall. Skal ikke se bort fra at det blir en sportstourer, r1200rs ser bra ut, men mener at Bjerknez ikke var så imponert, kunne også trenkt meg litt mer muskler på en så tung sykkel. Eller ser jo s1000xr ut som et svært godt valg.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av BC45 »

Stian87 skrev: 12 sep 2017, 21:12 OK, VMax ser så behagelig ut, men har aldri prøvd den så det kan godt stemme. Diavel har tilsynelatende ikke det problemet, og er utrolig behagelig det jeg har prøvesittet ihvertfall. Skal ikke se bort fra at det blir en sportstourer, r1200rs ser bra ut, men mener at Bjerknez ikke var så imponert, kunne også trenkt meg litt mer muskler på en så tung sykkel. Eller ser jo s1000xr ut som et svært godt valg.
Og så har du jo Ducati Supersport som en outsider. Du får den med sidevesker :)

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av overlay »

....eller BMW S1000XR :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 12 sep 2017, 21:12 Takk for tipset Bjerknez! Skal sjekke men tror ikke sykkelen fikk noen trøkk der, det er sidekåpa som tok det meste av velten ser det ut som, det og varmeskjoldet til potta. Det er jo oppløftende om det ikke er verre, jeg skal ha en taksering av skadene på mc Oslo, ønsker primært også en vurdering av om det er andre skader jeg ikke greier å fange opp.

Det kan godt være et er noe jeg blir vant til, dette med kjørelengden. Jeg har tross alt ikke kjørt noe særlig lenger enn 30 mil på en dag før så kan være en treningssak. Det kan godt være jeg også burde tatt langt flere og lengre pauser, særlig sine været var som et var, en time pause på nesten 12 timer kjøring er kanskje mindre intelligent.

Utrolig fine veier Fredrik, skal definitivt kjøre den veien igjen en gang, men tror nok jeg gjør det om sommeren da, og kanskje når det er bedre vær, 30 mm regn på noen timer var litt voldsomt. På den annen side, baggene holdt seg vanntette. Er det forresten noen som har noe tips til hvordan man vasker kriega us baggene?

OK, VMax ser så behagelig ut, men har aldri prøvd den så det kan godt stemme. Diavel har tilsynelatende ikke det problemet, og er utrolig behagelig det jeg har prøvesittet ihvertfall. Skal ikke se bort fra at det blir en sportstourer, r1200rs ser bra ut, men mener at Bjerknez ikke var så imponert, kunne også trenkt meg litt mer muskler på en så tung sykkel. Eller ser jo s1000xr ut som et svært godt valg.
Varmeskjoldet på min ble også bulket, men det lot jeg bare være. Det "røffe" utseendet på varmeskjoldet gjorde at ikke bulken ble veldig synlig. Små riper i potta (vertfall den gamle orginale potta) fjernet man med stålull pg vann. Bør prøves på lite område først. Bremsepedalen min forble bøyd helt til jeg byttet den inn. Det var forhandler som fant ut dette. Formen på den gjorde at jeg ikke la merke til at den var bøyd.

R1200RS husker jeg var en fin sykkel, men så klart mangler den krefter i forhold til S1000R. Men har man krefter nok? Helt sikkert.

Boxer motoren falt ikke i smak hos meg dog. Men sykkelen ellers var helt OK mener jeg å huske. En S1000XR må jo være det ultimate valget for seg. Da beholder du alt men med bedre komfort. Med prisen stiger jo...

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Velkommen i klubben. Nå er du et fullverdig medlem av S1000R-klubben! Synd med skadene, og stoltheten, men dette får du bare børste av deg. Det betyr jo ingenting. Gå videre. Men man kan tydeligvis aldri være forsiktig nok! Uansett virker det som det gikk bra med deg? Ingen skader?

Jeg har ikke kjørt veldig mange lange turer på min S1000R, men jeg synes den er behagelig å sitte mange timer på. Klart man blir sliten og stiv i kroppen etter 11-12 timer, men det blir man på alle sportssykler. Jeg blir i hvert fall mer sliten av å sitte mer oppreist og med hendene rett frem eller opp. Dette er individuelt, så du må nesten prøve flere sykler for å finne ut hva du digger mest.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av JK95 »

Min første tanke er at du trenger flere pause :O Jeg pleier å ta meg 10-15min pr 1-1,5 time kjørt på langtur jeg :redface Også viktig å opprettholde væskebalanse :thumleft Kjørte 600cc RR Trondheim-Porsgrunn uten å bli sliten :twothumbs:

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Hehe BC45 tror ikke mer krampeaktig styre er veien å gå om jeg ønsker mer komfort :lol

Bjerknez: Byttet du sidedekselet selv? Og hadde du den inne til taksering? Skal levere den inn til MC oslo for en vurdering 29. september.

Legger ved noen bilder av skadene:
3-1.jpg
3-2.jpg
3-3.jpg
3-4.jpg
Hehe takk for det Øyvind, gikk helt fint med meg, fikk ikke vondt i det hele tatt. Og det er jo tross alt det viktigste. Skal nok komme meg videre igjen. Det er en viss trøst å høre at man ikke er alene om dette.

Takk for tipsene JK95, og dere har sikkert alle rett, jeg må nok ta flere pauser, og også få litt flere km over lengre tid under beltet. :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ja, med litt hjelp av Ashland her inne. Du må ha sidedeksel og plastdekselet under så vidt jeg kan se. Husk å bestill klistremerket til dekseldt også. Det var svindyrt. 590 spenn mener jeg å huske.

Men det ser ut til at du fikk en litt hardere landing enn meg.

Svar