Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 13 sep 2017, 13:04 Ja, med litt hjelp av Ashland her inne. Du må ha sidedeksel og plastdekselet under så vidt jeg kan se. Husk å bestill klistremerket til dekseldt også. Det var svindyrt. 590 spenn mener jeg å huske.

Men det ser ut til at du fikk en litt hardere landing enn meg.
IMG_0043.JPG
Kan du trygt si. De skruene der blir nok morsomme å få ut... :sorry

Hvor kjøpte du dekselet? Noen av tingene må fikses hos verksted uansett ser det ut til, så kan like godt ta alt der.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Flattop »

For å få ut de skruene kan du bore et lite hull i dem, og banke ned en torxbit.
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 13 sep 2017, 19:24
Bjerknez skrev: 13 sep 2017, 13:04 Ja, med litt hjelp av Ashland her inne. Du må ha sidedeksel og plastdekselet under så vidt jeg kan se. Husk å bestill klistremerket til dekseldt også. Det var svindyrt. 590 spenn mener jeg å huske.

Men det ser ut til at du fikk en litt hardere landing enn meg.
IMG_0043.JPG

Kan du trygt si. De skruene der blir nok morsomme å få ut... :sorry

Hvor kjøpte du dekselet? Noen av tingene må fikses hos verksted uansett ser det ut til, så kan like godt ta alt der.
Det samme dekselet ble skadet hos meg, men ikke fult så mye. Dette er bare en inspeksjonsluke for noe, så ikke noe under trykk bak der. Men jeg har pakningsmiddelet du skal bruke der. Kjøpte så klart det BMW anbefalte i delelisten sin. Er Wurth som selger dette. Har masse igjen. Et svindyrt middel. Du kan få resten av meg hvis du vil. Skruene er engangsskruer og det skal brukes locktite på skruene. Jeg har også locktite middelet som du kan få.

Kostet ikke så mye selve delen, men med alt tilbehøret så blir det fort litt.

Men vær forsiktig så ikke du ødelegger gjengene i blokka. Da tror jeg du er fucked... ;)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av FredrikE24 »

Skruene er alu. Enkle å bore i.
Tar jeg ikke feil er det en møysommelig prosess å tighte de nye boltene etter boka. Det er det hvertfall på K1300

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 13 sep 2017, 23:55 Skruene er alu. Enkle å bore i.
Tar jeg ikke feil er det en møysommelig prosess å tighte de nye boltene etter boka. Det er det hvertfall på K1300
Disse skal skrus til med en veeeldig lavt moment husker jeg. Men man må bruke locktite. Jeg fikk litt hjelp til dette av en litt mer nevenyttig person, men vanskelig er det ikke hvis man bare har det litt i hendene.

Husk at den sorte plastdingsen i midten må bestilles separat. Det må man med skruene også samt pakningsmiddel og locktite. Er altså ikke en "pakke" hvor man får med alt.

men som nevnt det pakningsmiddelet og locktien har jeg her. Sender det mot betaling av frakt eller du kan hente det hos meg. Man får bare kjøpt dette pakningsmiddelet i stor flaske og den kostet meg hele 600 spenn hos Wurth. Mulig man kan bruke andre midler også, men jeg vaalgte å bruke det jeg fikk opplyst av BMW.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Når det er sagt så er det ikke noe trykk bak der. Bare en inspeksjonsluke, så jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor dem har laget denne festemetoden så fantastisk sofistikert, men det kan sikkert andre svare bedre på.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av FredrikE24 »

Trykk er det bare et sted i motoren under kjøring og det er i sylindrene, en av gangen.

Dekselet det dreier seg om ser ut som et deksel for registerkjedet rett og slett. Ser ut til at det er ganske kurrant å skifte kjedet på denne sykkelen, clutchen sitter også rett bak.

Når det gjelder festemetoden. Jeg kan godt tenke meg at dekselet ikke er "plant" om man kan si det slik, det er hvertfall ikke det på K1300.
Bilde
Man må for å få det tett ha på korrekt type guffe, bruker nye alu-skruer(dette er strekkbolter) og tighter dem i rett rekkefølge og med rett moment etter oppskriften(de skal først strammes i en bestemt rekkefølge med et moment, for så å etterdras med et nytt moment i en annen rekkefølge mener jeg å huske) for at man kan si at man kan garantere(gi garanti) på utført jobb. Gjorde dette på en K1300 i vinter.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Takk for tilbakemeldingene Bjerknez og Fredrik :)

Ettersom sykkelen kun er et par måneder gammel og jeg aldri har borret i skruer før tror jeg at jeg lar verkstedet ta seg av dette. Er helt greit nevenyttig, men dette føles ut som noe som vil bli dyrt om jeg skal forsøke meg på det :knegg

Jeg skal ha sykkelen til taksering på fredag, så hvis det runder 13500 inkl taksering for å fikse sykkelen så tar jeg det på forsikringen. Noe penger må man jo ut med, men om jeg ender opp med å betale for det selv driter jeg nok i å bytte speil og blinklys nå.

I går rundet jeg 5000 kjørte kilometer på bimmern, og jeg må si fy flate for en sykkel. Den er så fin og god å kjøre, alt funker som en klokke. Jeg har ikke noe å trekke for overhode. Vel altså setet er litt hardt, men det må nesten forventes. Sykkelen er så tight, jeg elsker måten jeg ligger plantet på veien, hvordan forhjulet løfter seg litt i de lavere girene når man drar fra i lyskryss. Havnet foran i et lyskryss med fire andre sykler i går, alle andre var også villige til å dra på litt så da ble det litt drag race. Jeg elsker hvordan bimmern parkerer de fleste andre sykler, selv uten at jeg drar rulla helt i bånn.

Jeg har som tidligere nevnt savnet lyden av L-twin litt, og må nok si at jeg gjør det fortsatt. Men i det siste har jeg begynt å kjøre uten ørepropper på vei hjem, og lyden av rekkefireren kommer frem på en helt annen måte, herregud for en berusende lyd. Bimmern har kanskje ikke karakteren til monsteret, men den er sinna. Denne sykkelen er ment å kjøres uten ørepropper, så her er det bare å få seg en hjelm som tilrettelegger for det i større grad.

Jeg har bestemt meg for noen ting jeg skal kjøpe fremover, etter at jeg har brukt penger på å fikse sykkelen. Første prioritet er et noise canceling headset slik at jeg kan høre på musikk når jeg kjører. Jeg tar gjerne i mot tips, så langt har jeg bare sett på det fra Bose, og det koster jo litt.

Det neste jeg skal ha meg er en ny hjelm. Jeg hadde egentlig bestemt meg for Schuberth C3 Pro eller C4 siden dette er en åpningshjelm. Jeg jobber i regjeringskvartalet og vaktene der er nazi på at man tar av hjelmen når man viser ID for å parkere, med åpningshjelm slipper man dette. Jeg har imidlertid slått dette fra meg, jeg er således åpen for andre forslag. Det aller viktigste for meg er at den demper godt, den mest stille hjelmen er således den beste. Andre faktorer er selvfølgelig passform, generelt kvalitet, fargeutvalg osv.

Det siste som jeg har bestemt meg for å kjøpe er komfortsete, men ettersom jeg ikke skal på noen langtur på denne siden av året kommer jeg ikke til å prioritere dette med det første.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

I dag har jeg fått gleden av å kjøre denne krabaten.
FB973F0F-F886-418D-9D39-1EC78B5AEDF9.jpeg
Vel glede er vel kanskje å overdrive. Men jeg lo godt der jeg så meg selv utenfra. Jeg er litt usikker på om det som skjer når jeg drar i gassen kan kalles akselerasjon, de bak meg ble ihvertfall litt irritert da jeg lå i 60 på E6, men nedover kom det seg da, kom helt opp i 100 der jeg fløy forbi bilene i kø. Hadde selvfølgelig fult verneutstyr der jeg kjørte i sykkelfeltet forbi køen og viste fingern til mine medtraffikanter. Jeg føler jeg ble en ekstra stor douche av å kjøre denne doningen. Hvorfor noen vil eie en scooter når man kan ha en motorsykkel er for meg fullstendig fjernt, for et fullstendig ubrukelig fremkomstmiddel. Den går marginalt fortere enn en sykkel og er mindre miljøvennlig enn en el-sykkel. Konklusjonen fra meg er at med mindre du er en fin italiensk babe med sommerkjole på en Vespa, styr unna.

Anledningen for at jeg fikk låne makkverket var at jeg skulle taksere skadene på bimmern. Rundt 30 000 kom det på, takk skal du $#%# meg ha. Godt man har forsikring sier nå jeg :lol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Det er akkurat den scooteren jeg lånte jo! Jeg kjørte hva remmer og tøy kunne holde! Lanesplitta med stram wire fra Ulven til Klemetsrud.

Noe var løst, og det skrangla bra midt under den et sted. Jeg er enig med deg. Den var helt grusom å kjøre. Var nesten ikke plass til knærne bak styret, så den var riktig skummel. Også den vindskjermen jeg hater vindskjerm.

Bare fiks S1000R’en og glem hele greia blir bra det.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av simpson »

FredrikE24 skrev: 14 sep 2017, 15:48 Trykk er det bare et sted i motoren under kjøring og det er i sylindrene, en av gangen.

Dekselet det dreier seg om ser ut som et deksel for registerkjedet rett og slett. Ser ut til at det er ganske kurrant å skifte kjedet på denne sykkelen, clutchen sitter også rett bak.

Når det gjelder festemetoden. Jeg kan godt tenke meg at dekselet ikke er "plant" om man kan si det slik, det er hvertfall ikke det på K1300.
Bilde
Man må for å få det tett ha på korrekt type guffe, bruker nye alu-skruer(dette er strekkbolter) og tighter dem i rett rekkefølge og med rett moment etter oppskriften(de skal først strammes i en bestemt rekkefølge med et moment, for så å etterdras med et nytt moment i en annen rekkefølge mener jeg å huske) for at man kan si at man kan garantere(gi garanti) på utført jobb. Gjorde dette på en K1300 i vinter.
Må dessverre arrestere deg litt der. :[-X
Du har oljetrykk og det er også trykk på kjølevann.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 29 sep 2017, 21:25 Det er akkurat den scooteren jeg lånte jo! Jeg kjørte hva remmer og tøy kunne holde! Lanesplitta med stram wire fra Ulven til Klemetsrud.

Noe var løst, og det skrangla bra midt under den et sted. Jeg er enig med deg. Den var helt grusom å kjøre. Var nesten ikke plass til knærne bak styret, så den var riktig skummel. Også den vindskjermen Bilde jeg hater vindskjerm.

Bare fiks S1000R’en og glem hele greia Bilde blir bra det.
Haha ja, det skrangler noe inni helvete, særlig over fartsdumper. Og bensinmåleren funka ikke :lol skummelt å kjøre dritten i over femti.

Da jeg fikk tilbake S1000R’en og skulle ut på motorveien dro jeg på og vips var jeg oppi 160 :twothumbs: fy faen jeg elsker den sykkelen. Det er dyrt å fikse disse kosmetiske greiene, men verdt det!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

I dag skulle jeg ut en tur med sykkelen, skulle kjøre til MC oslo for fiksing av skadene.
IMG_0224.jpg
Dessverre ser det sånn ut hjemme hos meg for tiden, så jeg fant fort ut at det var helt uaktuelt. Forsøkte å finne noen til å frakte den, men de fleste tilbakemeldingene jeg fikk var på rundt 5000 kr t/r, noe som var helt uaktuelt. Da jeg ringte til MC Oslo for å kanslere verkstedstimen fikk jeg beskjed om jo de kunne nok hente den en dag. God service det, tipper også de er gira på å få betalt for delene til mange tusen kroner de har henta inn :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Da var det tid for meg å få satt elskerinna i vinterdvale. :lol fikk biken nettop tilbake fra MCoslo og det var utrolig god følelse. Helt fiksa, god som ny og renvaska. Vanskelig å beskrive hvor tilfredsstillende det var.
B6811792-F489-4754-8D30-E92D2135AC6F.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Herlig! Det er ikke mange ukene igjen nå jeg har i hvert fall begynt å glede meg allerede!

Svar