xyvind skrev: 17 sep 2017, 08:15
Ja hvis jeg skulle ha nedgradert fra S1000R så hadde jeg nok gått for brukt Ducati Monster/Hypermotard 796, eller kaaaaanskje KTM 690 Enduro. Men nå tror jeg jammen jeg beholder bimmern allikevel da så..
Jeg har til og med vært og sett på brukt BMW F800 GS. Men nå ser jeg at den heldigvis er solgt.
Jeg har kommet til å tenke på at kanskje en SV650 kunne vært noe også? Sikkert fin å fise rundt i Oslo med :-)
Du har jo allerede hatt en adventure light. (Traceren) og den byttet du oigså rimelig fort ut. En 800GS med boblemotor og metallbokser er ikke veien å gå for deg.
Du gikk fra streetsykkel superlight (Honda CB650F) til adventure light (Tracer). Så gikk du til Street sykkel pro (S1000R) og har skrytt denne opp i skyene hele tiden. Nå har du begynt å kikke på Enduro/Adventure/Street sykkel light igjen.
Hvis det er for å spare penger og minske utgiftene så tror jeg det beste er og beholde Bimmern litt til siden du ikke kjører så veldig mye. Den har også steget i verdi i sommer (20.000 spenn) og jeg tror at når lånet er nedbetalt så får du nok kanskje 100 laken for denne rett inn på bok. Da kan du velge og beholde den uten lån, eller cashe ut en brukt italiener light.
Ved innbytte hos forhandler tror jeg uansett den totale besparelsen på og kjøpe brukt er forsvinnende liten.
Hadde du byttet til Superduke 1290 eller Aprilia Tuono for prøve noe nytt hadde jeg forstått det, men å bytte til noe rimeligere siden du føler du "bruker opp" Bimmern høres litt rart ut.
Jeg skal ikke ta fra deg kjøpemodusen. Jeg har selv handlet rimelig ofte, men nå føler jeg du gjør dette for å minske utgiftene og da synes jeg det blir litt feil. Man bytter ikke ut en S1000R med en GS800, man kjøper en GS800 i TILLEGG.
Kapish?