BC45 BMW R1200RS logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 29 sep 2017, 17:10 Jeg skal passe meg for å skrive noe negativt om noen som helst sykkel, plutselig har jeg en i butikken jeg skal selge også. Men jeg har prøvekjørt mange forskjellige tunge traktorer, også R1200GS. Den imponerte ikke meg. Jeg forstår ikke hvorfor denne modellen selger så bra.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Går da helt fint å selge en sykkel man ikke selv liker? Kan jo feks. Være en av grunnene til at man selger den. Man trenger jo ikke å si til en evt. Kjøper at sykkelen suger eselballe og at den er forferdelig å se på etc. Er fullt mulig å pakke inn stygge ord på en pen måte :knegg

Hovedsaken er jo at kjøper liker den. :thumleft

Edit:
Ser du skrev GS og ikke RS. GS har jeg ikke kjørt så den vet jeg ikke åssen er i real life. Men den står heller ikke øverst på listen min, for å si det sånn... ;)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av AJ »

cannon skrev: 29 sep 2017, 17:58
kjellv skrev: 29 sep 2017, 17:10 Jeg skal passe meg for å skrive noe negativt om noen som helst sykkel, plutselig har jeg en i butikken jeg skal selge også. Men jeg har prøvekjørt mange forskjellige tunge traktorer, også R1200GS. Den imponerte ikke meg. Jeg forstår ikke hvorfor denne modellen selger så bra.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
"Tung traktor" er altså din positive omtale av en sånn GS.... jeg tror kunden din kommer til å kjøpe Yamaha...😎
En "tung" Yamaha Super Ténéré "traktor", kanskje...
Sorry, kunne bare ikke la være... ;)

:redface
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av FredrikE24 »

Tung traktor? Er jo lett å kjøre for en sykkel i den størrelsen. Man må ta det for det det er.

R1200GS er vel en bestselger. Det må jo være en grunn til det. Der jeg josbber er den dødspopulær både hos kunder og på kontoret. Kryr av dem i Oslo-trafikken.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av simpson »

kjellv skrev: 29 sep 2017, 17:10 Jeg skal passe meg for å skrive noe negativt om noen som helst sykkel, plutselig har jeg en i butikken jeg skal selge også. Men jeg har prøvekjørt mange forskjellige tunge traktorer, også R1200GS. Den imponerte ikke meg. Jeg forstår ikke hvorfor denne modellen selger så bra.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Må jo med hånda på hjerte si at det egentlig ikke er en Yamaha som frister for min del.
Men det hindrer jo ikke andre fra å kjøpe det?
Nå er det egentlig ikke noen japser som frister, ikke bare Yamaha.
Folk er forskjellige både ang. smak og merker.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av Stian87 »

simpson skrev: 29 sep 2017, 18:27
kjellv skrev: 29 sep 2017, 17:10 Jeg skal passe meg for å skrive noe negativt om noen som helst sykkel, plutselig har jeg en i butikken jeg skal selge også. Men jeg har prøvekjørt mange forskjellige tunge traktorer, også R1200GS. Den imponerte ikke meg. Jeg forstår ikke hvorfor denne modellen selger så bra.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Må jo med hånda på hjerte si at det egentlig ikke er en Yamaha som frister for min del.
Men det hindrer jo ikke andre fra å kjøpe det?
Nå er det egentlig ikke noen japser som frister, ikke bare Yamaha.
Folk er forskjellige både ang. smak og merker.
Må få si meg enig i det. Jeg for min del sliter med å forstå hvorfor man skal velge en yamaha som koster det samme som en BMW eller en Ducati. Men det er nok mye smak og behag.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6959
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av kjellv »

Stian87 skrev: 29 sep 2017, 20:45
simpson skrev: 29 sep 2017, 18:27
kjellv skrev: 29 sep 2017, 17:10 Jeg skal passe meg for å skrive noe negativt om noen som helst sykkel, plutselig har jeg en i butikken jeg skal selge også. Men jeg har prøvekjørt mange forskjellige tunge traktorer, også R1200GS. Den imponerte ikke meg. Jeg forstår ikke hvorfor denne modellen selger så bra.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Må jo med hånda på hjerte si at det egentlig ikke er en Yamaha som frister for min del.
Men det hindrer jo ikke andre fra å kjøpe det?
Nå er det egentlig ikke noen japser som frister, ikke bare Yamaha.
Folk er forskjellige både ang. smak og merker.
Må få si meg enig i det. Jeg for min del sliter med å forstå hvorfor man skal velge en yamaha som koster det samme som en BMW eller en Ducati. Men det er nok mye smak og behag.
Påliteligheten kanskje..?
https://www.consumerreports.org/cro/new ... /index.htm

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av simpson »

Sånne statestikker er høyst diskutable.
BMW selger mest sykler, og det er rart hvis de bare har problemer?
Lesr du NAF bladet, så er Toyota den beste bilen og Audi, Mercedes og BMW bare dritten.
Men uansett, hvor mange her inne som ikke kjører Yamaha er det som virkelig har hatt store problemer med sykkelen?
Yamaha har jo også sine problemer, som eksempel girkasser på R1, det var jo recall på samtlige av siste modell.
Alle merker har hatt og kommer til å få sine lyter.
Men uansett, hjelper ikke med statestikker så lenge folk har forskjellig smak og ikke synes Yamaha, Suzuki etc frister mens andre har det de leter etter?

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av Stian87 »

Det der er ikke en veldig relevant statestikk ettersom den ikke tar høyde for hva slags feil det er tale om.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av simpson »

Stian87 skrev: 29 sep 2017, 21:35 Det der er ikke en veldig relevant statestikk ettersom den ikke tar høyde for hva slags feil det er tale om.
Og basert på "hele 10.000 sykler" gjennom en spørreundersøkelse.
Ikke nok for meg til å velge japse neste gang.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6959
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av kjellv »

simpson skrev: 29 sep 2017, 21:25 Sånne statestikker er høyst diskutable.
BMW selger mest sykler, og det er rart hvis de bare har problemer?
Lesr du NAF bladet, så er Toyota den beste bilen og Audi, Mercedes og BMW bare dritten.
Men uansett, hvor mange her inne som ikke kjører Yamaha er det som virkelig har hatt store problemer med sykkelen?
Yamaha har jo også sine problemer, som eksempel girkasser på R1, det var jo recall på samtlige av siste modell.
Alle merker har hatt og kommer til å få sine lyter.
Men uansett, hjelper ikke med statestikker så lenge folk har forskjellig smak og ikke synes Yamaha, Suzuki etc frister mens andre har det de leter etter?https://mcsiden.no/posting.php?mode=quote&f=13&p=330052#
Nå er det meg bekjent ingen i Norge som har hatt problemer med girkassen på 2014 R1 :scratch Jeg vet ikke om det finnes noen i det hele tatt som har fått problemer med den.
Det ble sendt ut en recall på samtlige sykler ganske tidlig nettopp for å unngå problemer. Det er jo slik recall fungerer. En del som ikke holdt kvalitetskravet skulle byttes ut før problemer oppsto, problemer som ville medført store følgeskader i den enkelte sykkel og kunne ha medført et dårligere rykte både for modellen og for Yamaha som varemerke. Hos Yamaha blir et stort antall sykler av en ny modell spredt omkring i verden og utsatt for harde tester. Så blir de sendt tilbake til fabrikken og plukket fullstendig fra hverandre. Noen returneres tidlig, andre kjøres i lengre tester. Alle deler blir nøye gjennomgått. Derfor vil det ganske tidlig kunne settes inn tiltak for å unngå at kundene får problemer.
Jeg vil tro at denne statistikken fra Consumer Report har ganske høy troverdighet. Den viser blant annet at de fire store Japanske er samlet ganske like med lavest feilmargin. Det er nok ikke tilfeldig. Slik er det som du nevner også med biler, men de som tvers igjennom er Japanske er de mest pålitelige. At Toyota fortsatt har så høy troverdighet som de har, skyldes nok ikke annet enn svært høye kvalitetskrav hos produsenten. Gjerne også at de selv har hånd om hele produksjonen. Det jeg også vet om Toyota er at de tar dette med recall på høyeste alvor. Mange mindre recall på Toyota biler blir utført samtidig med at bilene er inne til service og uten at kundene vet noe som helst om det.
Consumer Report lager også statistikker over kundetilfredshet, denne kan vise et annet resultat. Heldigvis er det slik at de fleste av oss kjøper både sykkel og bil med hjertet og ikke med hodet. Vi godtar gjerne noe lavere kvalitet fordi vi liker en annen sykkel eller bil bedre. Det er samtidig noen både sykler og bilen vi ikke snur oss etter, som vi ikke har lyst på. Heldigvis er det slik, det gjør at vi har et stort mangfold å velge blant, og de forskjellige merker anstrenger seg veldig for å utvikle nye modeller de har tro på kommer til å gjøre suksess.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av simpson »

Grunnen til at alle av den nye modellen fikk recall på gearkasser var pga av kassa ikke holdt mål.
Har flere kompiser som har 2015 modell og de har byttet kasse på recall.
Men kjenner flere med eldre R1 som også har problemer med girkasseras.
Spesielt på 2 gir.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av Stian87 »

Det fremstår som du setter likhetstegn mellom pålitlighet og kvalitet. Dette er to forskjellige ting. Jeg oppfatter ikke at japsemerker er av noen høyere kvalitet enn f.eks tysk, i hvertfall på bil vil jeg si snarere tvert imot
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6959
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av kjellv »

Stian87 skrev: 29 sep 2017, 22:34 Det fremstår som du setter likhetstegn mellom pålitlighet og kvalitet. Dette er to forskjellige ting. Jeg oppfatter ikke at japsemerker er av noen høyere kvalitet enn f.eks tysk, i hvertfall på bil vil jeg si snarere tvert imot
Nei, jeg setter ikke likhetstegn mellom pålitelighet og kvalitet. Men du oppnår svært sjelden pålitelighet med et produkt av dårlig kvalitet!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av simpson »

Men er det tegn på kvalitet når de bytter alle girkasser på en ny modell?
Og grunnen er jo at de ikke er pålitelige siden du sier de er føre var, som forøvrig alle recall er?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6959
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: BC45 på jakt etter neste sykkel

Legg inn av kjellv »

Recall er å ta ansvar, utbedre feil før de oppstår. Ikke alle produsenter tar dette på alvor.

Svar