BC45 BMW R1200RS logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 02 okt 2017, 20:43
Bjerknez skrev: 02 okt 2017, 14:58
Stian87 skrev: 02 okt 2017, 14:20 Men hvordan er kjøreegenskapene i svinger, og for øvrig (sammenliknet med S1000R) og hvor behagelig er den egentlig?

Hvorfor vil du ikke ha HD?

Kan heller aldri se for meg på traktor, dra blir det nok en sportstourer i stedet.
Denne kan jo ikke sammenlignes med S1000R overhodet. Her snakker vi fullstendig endring av kjørestil. Men i følge noen Youtube videoer så skal den klare bra med nedlegg før den skraper nedi.

Hvis jeg evt. bestemmer meg for en slik sykkel så kan jeg ikke forvente meg en S1000R i egenskaper. Ikke engang i nærheten. Men det jeg kan forvente meg (muligens) er litt mer "stil" og en mer laydback kjørestil. Altså en perfekt tursykkel som både ser bra ut og som er tilsynelatende god å kjøre.

En traktor er nok sikkert også god å kjøre, men dem ser jo ikke ut i måneskinn (sorry, til dere som eier en traktor. Er dere sikre i deres valg så vil uansett ikke denne kommentaren plage dere vil jeg tro :) )

En HD vil jeg ikke ha fordi de er overpriset samt at jeg ikke vil kjøpe meg inn i dette miljøet. Jeg vil ha noe som er litt mer unikt.

Men som nevnt... dette er bare antakelser så langt. Kan godt være jeg beholder Bimmern i noen år til. Må se først om kjørelysten kommer tilbake igjen :)
Skjønner at det ikke er samme kjøre egenskaper, men de kan vel sammenliknes? Det jeg egentlig lurer på er hvor dårlig er kjøreegenskapene i forhold til S1000R :)
Jeg tror at hvis man begynner å sammenligne S1000R og denne Indian cruiseren så har man bommet i utgangspunktet. Dem er så forskjellige som det går ann å bli og en sammenligning er ikke en gang noe jeg kommer til å gjøre mellom disse.

S1000R er jo en gateversjon av S1000RR som kanskje er en av verdens raskeste sykler på bane. Indian cruiseren har ikke kjøreegenskaper i den sammenhengen overhodet. Dempere er dårligere, bremsene er nok også dårligere, motoren er svakere etc. Dette er noe man bare må innse samt se på som positivt.

Det positive er at det blir turene som blir det viktigste og ikke hvordan den presterer på papiret.

De kreftene som befinner seg i BMW'en får man aldri brukt uansett og prøver man å bruke dem så kan det gå veldig galt. Noe jeg har erfart. Fristelsen er for stor rett og slett. :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 02 okt 2017, 23:22 Jeg tror at hvis man begynner å sammenligne S1000R og denne Indian cruiseren så har man bommet i utgangspunktet. Dem er så forskjellige som det går ann å bli og en sammenligning er ikke en gang noe jeg kommer til å gjøre mellom disse.

S1000R er jo en gateversjon av S1000RR som kanskje er en av verdens raskeste sykler på bane. Indian cruiseren har ikke kjøreegenskaper i den sammenhengen overhodet. Dempere er dårligere, bremsene er nok også dårligere, motoren er svakere etc. Dette er noe man bare må innse samt se på som positivt.

Det positive er at det blir turene som blir det viktigste og ikke hvordan den presterer på papiret.

De kreftene som befinner seg i BMW'en får man aldri brukt uansett og prøver man å bruke dem så kan det gå veldig galt. Noe jeg har erfart. Fristelsen er for stor rett og slett. :)
Hehe, det er jeg enig i, man må jo se på de positive sidene også. Men jeg mener at alle motorsykler kan sammenliknes, selv om de er helt forskjellige typer. For eksempel vil jeg vel anta at komforten på en bobber er bedre, for ikke snakke om stil. Er helt enig i at scouten er en klasse for seg, drit kul og sikkert utrolig morsom å kjøre. Men om man skal velge noe sånt er det jo interessant å vite hva man går glipp av.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 03 okt 2017, 08:43
Bjerknez skrev: 02 okt 2017, 23:22 Jeg tror at hvis man begynner å sammenligne S1000R og denne Indian cruiseren så har man bommet i utgangspunktet. Dem er så forskjellige som det går ann å bli og en sammenligning er ikke en gang noe jeg kommer til å gjøre mellom disse.

S1000R er jo en gateversjon av S1000RR som kanskje er en av verdens raskeste sykler på bane. Indian cruiseren har ikke kjøreegenskaper i den sammenhengen overhodet. Dempere er dårligere, bremsene er nok også dårligere, motoren er svakere etc. Dette er noe man bare må innse samt se på som positivt.

Det positive er at det blir turene som blir det viktigste og ikke hvordan den presterer på papiret.

De kreftene som befinner seg i BMW'en får man aldri brukt uansett og prøver man å bruke dem så kan det gå veldig galt. Noe jeg har erfart. Fristelsen er for stor rett og slett. :)
Hehe, det er jeg enig i, man må jo se på de positive sidene også. Men jeg mener at alle motorsykler kan sammenliknes, selv om de er helt forskjellige typer. For eksempel vil jeg vel anta at komforten på en bobber er bedre, for ikke snakke om stil. Er helt enig i at scouten er en klasse for seg, drit kul og sikkert utrolig morsom å kjøre. Men om man skal velge noe sånt er det jo interessant å vite hva man går glipp av.
Joda, jeg går glipp av kreftene jeg har i S1000R. jeg går glipp av kjøreegenskapene. Quickshifteren forsvinner jo også. Derimot vil jeg nok få en helt annen sittekomfort i positiv grad på en cruiser. Ending av sittestilling har jeg erfart har mye å si på følelsen når man kjører. Man sitter mer å "titter rundt" og ikke i "attack" mode.

Man har også litt større plass til bagasje på en cruiser og hvis kjærringa vil slå seg med en vakker dag så sitter mest sannsynlig hun bedre også. Også er jo lyden litt røffere på en cruiser med de rette rørene montert. Sist men ikke minst så ser jo en cruiser med respekt for seg selv langt bedre ut isolert sett. Dem ser liksom litt mer "håndlagde" ut. Vertfall noen av dem.

For å slenge inn en dårlig sammenligning for belyse det jeg mener, så kan jeg si som følger:

Jeg eier Ferarri (BMS S1000R) men vil ha noe som ikke lyser banekjøring og noe hard sittekomfort uten at jeg går alt for mye på bekostning av egoet. Derfor så velger jeg da å kjøpe en en svær Dodge RAM Pickup. Å velge noe midt i mellom blir som å velge en MAZDA MX5. Altså hverken fugl eller fisk. :roll

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av Stian87 »

Hvilken farge synes du er kulest da? Synes den er drit fet i svart, men også den blå og offwhite er rå etter min mening. Og du måtte vel gått for en av modellene med passasjersete da tenker jeg ;)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 03 okt 2017, 10:55 Hvilken farge synes du er kulest da? Synes den er drit fet i svart, men også den blå og offwhite er rå etter min mening. Og du måtte vel gått for en av modellene med passasjersete da tenker jeg ;)
Jeg elsker sort. Jo mer sort jo bedre :)
Blått og hvitt har ikke noe på en mc og gjøre synes jeg. :-# :x

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av Stian87 »

Kan du da ikke mene, denne her er jo helt fantastisk!

Bilde
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av Bjerknez »

Jo det mener jeg nok :)
Jeg synes det blir veldig harry med for mye farger. Jeg vil ha noe som er sort, gjerne matt. Passer fint til det bittelille imaget jeg har bygget meg opp med matt sort Chuberth hjelm og mørke klær. Liker det litt mystisk. Helst ikke så alt for my chrome heller, men litt går ann. :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av Stian87 »

Hehe, synes den er drit fet i de fargene. Den er liksom noe helt spesielt. Men jeg er nok enig i at den er finere i sort :) med passasjersete da. (må nesten ha det)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av BC45 »

Bump :P
Sist redigert av BC45 den 09 okt 2017, 16:57, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av BC45 »

Her må det være noe gæærnt. Samme posten dukker jo opp flere ganger under her ser jeg :-k
Sist redigert av BC45 den 09 okt 2017, 16:42, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av BC45 »

Jeg er veldig flink til å dobbelposte, dessverre :roll

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av BC45 »

Er det noen som følger litt med i bruktmarkedet og vet om det er noe vits i å prøve å selge mt-09`n nå eller om jeg like godt skal sette den i opplag? Grunnen til at jeg lurer er at jeg må ta sykkelen ut i godvær en dag og ta en masse bilder til annonsen, og vet ikke om jeg tar meg bryet hvis det er umulig å selge på denne tiden av året. Jeg antar at de som eventuelt kjøper nå ønsker å gjøre et skikkelig høstkupp og at jeg bør prise den deretter.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av Bjerknez »

Over nyttår så er den jo på en måte ett år eldre på papiret så jeg tror ikke det vil lønne seg og beholde den til neste sesong med tanke på salg. Selg når du ikke trenger den.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av JK95 »

Samtidig lettere å selge, og kanskje lettere å få mer penger for også til våren, når folk kjøper sykkel. Mange som ikke kjøper om høsten fordi de ikke gidder/kan ordne vinterlagring, eller tror de "sparer" verditapet :thumleft

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av BC45 »

Jeg tror jeg venter med å annonsere sykkelen til våren, så da er det tid for vinteropplag. Sykkelen skal stå i oppvarmet garasje i ca. 15 grader og med presenning over. I en annen tråd fikk jeg råd om å ikke bruke vanntett presenning, men gjelder det også om den står i varmegrader hele vinteren?
Denne fra Biltema er jo rimelig, men det står ingenting om den er vanntett eller ikke. Noen som har erfaring med denne?
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/De ... 000017431/

Svar