Importere MC

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Retro Racer
Innlegg: 7
Registrert: 29 jul 2016, 00:19
Motorsykkelen din: -

Importere MC

Legg inn av Retro Racer »

Vurderer å importere en Bonneville fra 2004 som etter hva jeg skjønner skal ha 790cc motor på 62 hester
(https://en.wikipedia.org/wiki/Triumph_Bonneville_790)

I følge skattetatens importkalkulator skal dette koste ca 7000kr, kan det stemme at det er så billig?
(har valgt "kjenner ikke sykkelens co2 utslipp")

Er det noe annet utover moms man må se for seg kommer i tillegg?

Hvis ingen ha en tilsvarende sykkel å selge her til lands så setter jeg kursen over til Söta bror...

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Importere MC

Legg inn av Greenone »

-Ja, det kan nok stemme. Du får et stort bruksfradrag på såpass gammel sykkel. I tillegg har den lite hk.

På salgssummen blir det lagt på transportavgifter frem til norsk grense. Kjører du sykkelen så opereres det med en fast sats.
Men fra Sverige er neppe dette mange kronene. Fra Spania var det NOK 4.000 for min del.
Så betaler du mva på dette tilsammen.

Ellers er det vel bare en hundrelapp eller to for skilt som tilkommer dersom du ikke trenger enkeltgodkjenning av noe. (Dvs at sykkel vises i original tilstand)
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Importere MC

Legg inn av WikingTnT »

Retro Racer skrev: 12 okt 2017, 18:53 Vurderer å importere en Bonneville fra 2004 som etter hva jeg skjønner skal ha 790cc motor på 62 hester
(https://en.wikipedia.org/wiki/Triumph_Bonneville_790)

I følge skattetatens importkalkulator skal dette koste ca 7000kr, kan det stemme at det er så billig?
(har valgt "kjenner ikke sykkelens co2 utslipp")

Er det noe annet utover moms man må se for seg kommer i tillegg?

Hvis ingen ha en tilsvarende sykkel å selge her til lands så setter jeg kursen over til Söta bror...
Fikk denne summen - riktignok reg før dagens dato i 2004.
Skjermbilde 2018-02-12 kl. 19.51.52.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar